Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Nu är jag väl lite tråkig men frågan är om du verkligen nyttjar en isr pump på samma sätt som k-man beskriver. Bättre o lägga dom pengarna på smc kurs och bandag. Men har du gott om flis och det är ett superpris är det väl bara att slå till !
 
Ja du köper en banjobult med inbyggd tryckkontakt så funkar bromsljuset. Passa på att byta till stålomspunnet (om det inte är gjort) när du ändå meckar. Klart du ska ha radialpump. Gamla hojar känns klart modernare med bra bromsar. Fråga Zuperbulle hur det var att prova min 750 den gången för länge sen... :hihi

HEL-slangar e bra skit :tummenupp
Jag kör med dubbla slangar uppifrån pumpen och ner till oken (bara för att det är 'rejsigt' :rolleyes: ) MEN, har man dubbla banjo på pumpen och långa bulten med sladdar ur så kan det bli svårt att vinkla ner handtaget långt om man vill det, för banjokopplingen blir lång och tar i gaffelbenet då. Det kan också bli problem med dragningen. Jag fick ta bort en plastläpp mellan gafflarna.
I det avseendet är det bättre att köpa slangar som dras som orginal.

ISR-fästet på styret är brett! Jag hade svårt att få dit pumpen på styret. Fick flytta ut gasrullen mm. Jädra meck! Har tappat styrvikten pga det :(
Se inlägg i K5-tråden
 
Last edited:
Nu är jag väl lite tråkig men frågan är om du verkligen nyttjar en isr pump på samma sätt som k-man beskriver. Bättre o lägga dom pengarna på smc kurs och bandag. Men har du gott om flis och det är ett superpris är det väl bara att slå till !

Ja för de priset som är på den nu så får jag ingen SMC kurs för de i alla fall...

Ja du köper en banjobult med inbyggd tryckkontakt så funkar bromsljuset. Passa på att byta till stålomspunnet (om det inte är gjort) när du ändå meckar. Klart du ska ha radialpump. Gamla hojar känns klart modernare med bra bromsar. Fråga Zuperbulle hur det var att prova min 750 den gången för länge sen... :hihi

Ok, ja de verkade smidigt nog med banjobulten, gällande stålomspunnet så vart de det redan på den...
 
Last edited:
Råkade impulshandla ett par isr skivor och en beringer radialpump igår :banana
Den 'fina' :rolleyes: röda Beringerpumpen som var till salu här på forumet? Pimp! :hihi
Skillnad lär det bli iaf

Ja för de priset som är på den nu så får jag ingen SMC kurs för de i alla fall...
En fördel med ISR är att det går att få tag i reservdelar till skillnad från Brembopumpar t.ex :tummenupp
 
Ohlaal, hittade en ISR pump man kanske skulle slå till på ? bra bit under 1500:-, behövs väl kompletteras med en brytar kontakt för bromsljuset, men som jag förstår de går de att få tag i ganska enkelt ?!

Hur är org bromsarna på hojen?

Sjäkv har jag bara haft problem med bromsarna på en hoj, 1a 10an, men det kan bero på att hojen slog runt 1-2 varv.. Efter det blev ant jag en riktig demon på att bromsa eller så blev ngt fel. Blev lite ABS över dem då.
Har man bara gott om deg så är det bara att köpa!
 
... Gamla hojar känns klart modernare med bra bromsar. Fråga Zuperbulle hur det var att prova min 750 den gången för länge sen...

Den hojen hade några år på nacken, men jäkligt nice att köra. Det var 'oldschool-hardcore' över den, grymt!
 
Hur är org bromsarna på hojen? ...
Säkert lite som min 750 var orginal. Oken är desamma har jag för mig - Tokico 6 kolvs... Man fick klämma hårt för att det skulle bita. Tröttsamt efter ett tag, framförallt på bana. Radialpump gjorde stor skillnad på 750'n, men faktiskt ingen skillnad på K5'an som har radial orginal :(
 
Jepp stämmer bra att de är Tokico 6-kolvs oken och ibland ar man ännt den där styvheten att man får ta i för att dom ska bit ordentligt. Nu har jag inte kört den på bana men kan tänka mig de blir mer uppenbart då eftersom de stressas på en ny nivå.
 
Jag höll på att flyga över styret på 750in när jag lade handen på bromsen för att förbereda ev inbromsning.. Gammelbladebromsar = stabilt handslag..
 
Jag höll på att flyga över styret på 750in när jag lade handen på bromsen för att förbereda ev inbromsning.. Gammelbladebromsar = stabilt handslag..
Köra bandag= 5 stabila handslag per varv à 1,5 minuter = 50 per pass = 300 per dag. Minst
Blir lite drygt i längden. Bra bromsar e najs! :)


Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Den 'fina' :rolleyes: röda Beringerpumpen som var till salu här på forumet? Pimp! :hihi
Skillnad lär det bli iaf

Ja, den pumpen va det nog.
Nu vill jag ha vår NU så att jag får prova mina ny bromsar!

Någon som vet vilka bromsbelägg som passar bra till isr skivor?
Galfer 1375 borde funka bra där också va?
 
Hrmm... min har db-glas. Inte original. Det ligger på hyllan.

Kallar du Isle of Man hojarna för touring också? :D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Goffe: Du ska inte köpa på dig lite billiga delar och tillbehör till ZX10:an när du ändå väntar på den ? :D :tummenupp

ZX10R delar billigt


Har inte kollat igenom om de är nått av större behållning men de ska vara billigt enligt hans egen utsago.. :D
 
jaha då var premiärturen avklarad.
Det gick sådär kan jag säga.

Startmotorn vägrar gå runt men envis som jag är så sprang jag till slut igång hojen.
Inga problem hemma på gatan men sen lyckades jag få kärringstopp mitt på kungsgatan :tungan

Lyckades till slut springa igång den där oxå imellan rödljusen när det blev tomt på bilar. Måste sett hyfsat roligt ut.

Men imorgon kommer min för säsongen nyköpta hoj.
Det blev till slut en TDM 850 från 2001.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Back
Top