Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Update av gårdagen... såg värre ut igår än de var... mestadels försvunnit idag... Jäklar vad gött de var att komma ut och köra crossen igen igår... ett par timmar i skogen gjorde susen... till råga på allt så lärde sig bullen att kicka sin hoj... :tummenupp

Måste göras igen snart... Även om de var snöigt och bitvis halt funkade de att köra med vanliga däcken... :D
 
Killen som hjälpte mig porta det sista i min 500-cylle bänkade sin egen härom dagen. Han har 41 mm PWK-fugge, Coolhead-topp och handbyggd DynoPort-pipa på den och fick ut 63 bakhjulshästar!
CR500 har kanske 48 orginal så det är 30% effektökning! Länk till tråden

Motsvarande ökning i min Gixxer hade gett 212 rwhp! :jisses

Här är din fot 'Bullen. Fler än jag som behöver crosstövlar ser jag :D
 

Bifogat

  • FotBulle.jpg
    FotBulle.jpg
    20.8 KB · Visningar: 41
Last edited:
Ja de där så bra mycket värre ut än min lilla blemma.. :D Kan vara dags att investera i ett par Cross stövlar ? :P

Nice effekt ökning han fick efter allt jobb... Antar du inte kommer jaga dom hästarna så hårt Kalle ?
 
Jodå, bit för bit så... PWK-fugge e inte så dyr och jag hoppas köpa ProCircuitsystemet av honom nu. Den varvade 500 rpm mer med det dessutom! De där topparna är inte så blodigt dyra heller. Crossprylar e billigt ni vet :)
 
Kommer den gå att köra med två hjul i backen sen eller är det bara en del i förvarings och uppstartsfasen?:3freak
 
På en tajt och knölig crossbana är det jobbigt med mycket effekt men inte på is eller asfalt. Gäller ju bara att få till bestyckning och drevning så...
 
Här har du Bullen, hur du ställer in tomgången på CRF:n och vilken skruv de är du ska pilla på... :D
Står förklarat i texten men de är skruven som är markerad 2 (Throttle Stop Screw) i texten som är den som du ska skruva på...

Förgasare.jpg

På en tajt och knölig crossbana är det jobbigt med mycket effekt men inte på is eller asfalt. Gäller ju bara att få till bestyckning och drevning så...

Ja med de vridet han fick ur sin hoj så kan de bli lätt jobbigt på en tightare crossbana... Men inte därför du gör de så.. (antar ja) :)
 
Last edited:
Nu har jag hemma ett par diadora mx3 på över-helgen-provning. Blir foten blå nu då..

Tack för bilden Micke. Hjälper du mig med inställningarna på fredag med då? :)
 
No Problems... Tänkte göra oljefilter byte och oljeservice i morgon samt byta till fatbar styre och raisers på hojen.. S kan ju assistera med tomgången på fredag...
 
Ska kika på de idag innan man åker hem... får se vad som är trevliga och ger mest bang for the buck... ska kolla på MC Sport Arena se vad dom har för priser men måste skaffa en adapter eller byta styrfästet helt då org är 22,2mm och fatbar är 28,6mm.. Dom har ju liknande på biltema men där går de på med raisers och adapter + styre runt 5 hunkan...

Köra visst, vi tänkte ta en tur om vädret tillåter i helgen...
 
Mcsport arena har fina priser. Tänkte med köpa där. Jävla skit att man jobbar denna helgen då :/. Men kanske kan följa med en sväng om ni tänkt att köra på lördag ;)
 
Har gjort en rundtur på lunchen idag för en prisjämförelse...

MC Sport Arena:

499:- TAG Fatbarstyre
399:- 22,2mm till 28,6mm Konverterare (för montering av Fatbar styre på hojar som inte har 28,6 sm std.)

Absolut MX

699:- TAG Fatbarstyre
399:- 22,2mm till 28,6mm Konverterare

Biltema

289:- Fatbarstyre
229:- 22,2mm till 28,6mm Konverterare med 15mm raiser
209:- 22,2mm till 28,6mm Konverterare

Ska man ha Renthal styre så är de minst 1000:- för bara styret.
 
Last edited:
Renthal styre är ju inget måste iallafall. Men ja hade för mig de va TAG styre Micke sålde på McSport arena?
 
Sry my mistake, var TAG på MC Sport Arena med.. :D

Nä Renthal är absolut inte nödvändigt...

Funderade på att dra en beställning på Kold Kutter skruv från staterna (ja dom är betydligt billigare än att köpa inom riket även med frakt/moms) och dubba däcken... är ju kallare och kallare.. inte så mycket snö men fruset i backen... Bakdäck är de som kommer bli jobbigt då man får för borra och limma men dom är ju både billiga och smidiga att montera..
 
Last edited:
Ja var nere på McSport arena nyss å kollade med på styren. Hade vart Nice med Fatbar. Men de blev bara 2 l olja och ett oljefilter idag :)
 
De köpte man i måndags... bytet blev igår... appropå de så ska ja notera 9tim i journalen över servicarna.. :D
 
Tja oljeservice gör jag ungefär var 10:e timme, Filtret rengör jag och återfettar ungefär var 3e ggn jag kört om jag inte kör väldigt sandig eller nått sånt...

Tvätt kör jag med ett medel som är bra som man bara sprayar på en avspolada hoj och sen spolar av den efter nån minut de suttit på... värsta tar man med en tvättsvamp och lite bilshampo utan vax. Brukar oftast tvätta efter varje ggn jag varit ute, vintern är lite jobbigare. Sen smörjer ja upp alla leder med lite siliconspray. Kjedjan smörjer jag meg varje ggn jag kört efter jag tvättat den.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top