Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
....nej.....ne....sluta...låtbli......aj....mitt i ögat....
J..la john blund.....vänt.......vän..............................vä...............v......
:trött ZZZZZZzzzzzzz

Emmi skrev:
Muhahaha! Men vi fick ju träffa dej tillsist och det var kul att köra jetski!
Som sagt, JSM är nog mer för att åka småvägar & nån vända på Torsvik, Gården e nog mer för Jönköping-Gränna fort som satan o Torsvik...

Som Henke skrev, när vi alla kör stannar vi och väntar in alla där vi svänger eller liknande, så kan alla köra i sin egen takt.
Najz, då passar ju JSM mig som handsken.
Är det någon som har kvar filmen på mig när jag försöker wheela? Skulle va kul å se hur fånig man såg ut...

Viffer skrev:
Najz, då passar ju JSM mig som handsken.
Är det någon som har kvar filmen på mig när jag försöker wheela? Skulle va kul å se hur fånig man såg ut...

Goa kurviga vägar o lite stuntning uppe vid torsvik låter som det ultimata med en 125a! :yoparty Streetrace är alltid kul med... Vad gör en 125a 0-100? O vad gör en gammal 740 eller så? Kul om man kunde dra nån, retas ltie med dom sen för att dom blir frånåkta av en 125a... :)

Hur fort går en supermotard? 180? Kul isf, då behöver det inte kännas som man står still i jämförelse med dom andra när dom kör iväg... Men man blir fortfarande sisst... Får träna kurvteknik! :hihi

Va jag längtar till sommaren nu då... GAH, vill ha 20 + o torra vägar nu... Tänk o få ge sig ut på nån kurvig härlig väg i sommar med 125an, vad härligt... MUMMA... Va på Mascot motor idag med o kolalde lite, finns mkt fint, nu blir man ännu mer sugen på sommaren... Testade lite skinställ... nån som har nått tips på vad man ska ha?

195:an :rock den oxå.. alla sånna där goa 90 vägar.. där man kan ligga o pressa i 250 på e toksköna.. kommer ihåg min o ikons lilla resa i början av förra säsongen på 195:an.. då vi möter snuten under en omkörning i 250+.. :) de gick ju inte saktare efter det.. :D

MRX_Martin skrev:
Va på Mascot motor idag med o kolalde lite, finns mkt fint, nu blir man ännu mer sugen på sommaren... Testade lite skinställ... nån som har nått tips på vad man ska ha?

Var toknöjd me mitt arlen ness.. bra pengar oxå.. annars så har ju spyke goa ställ.. dom jag provat har syttit jävligt bra på mig iaf.. spelar nog mindre roll annars vilket du köper.. så länge iaf de inte rör sig om dom billigaste skitställen.. de viktiga e ju ändå att du ha ett.. (ska en annan säga som körde utan ställ ganska ofta förra sommaren.. :gnissla )

Maverick skrev:
Var toknöjd me mitt arlen ness.. bra pengar oxå.. annars så har ju spyke goa ställ.. dom jag provat har syttit jävligt bra på mig iaf.. spelar nog mindre roll annars vilket du köper.. så länge iaf de inte rör sig om dom billigaste skitställen.. de viktiga e ju ändå att du ha ett.. (ska en annan säga som körde utan ställ ganska ofta förra sommaren.. :gnissla )

Jag har ett Halvarsons helställ nu,ska ha det när det är kallt osv, har haft det nu i vinter när jag kört moppe, det är även skitgött o ha när man åker skidor med! (utförsskidor...)

Men skinnställ känns skönare o smidigare o ha på isg tycker jag, får se om jag hittar nått...

Har bara problemet med att jag är långsmal... väldigt långsmal... utan o va lång... :confused: 182 lång... än så länge...!

MRX_Martin skrev:
Goa kurviga vägar o lite stuntning uppe vid torsvik låter som det ultimata med en 125a! :yoparty Streetrace är alltid kul med... Vad gör en 125a 0-100? O vad gör en gammal 740 eller så? Kul om man kunde dra nån, retas ltie med dom sen för att dom blir frånåkta av en 125a... :)

Hur fort går en supermotard? 180? Kul isf, då behöver det inte kännas som man står still i jämförelse med dom andra när dom kör iväg... Men man blir fortfarande sisst... Får träna kurvteknik! :hihi

Va jag längtar till sommaren nu då... GAH, vill ha 20 + o torra vägar nu... Tänk o få ge sig ut på nån kurvig härlig väg i sommar med 125an, vad härligt... MUMMA... Va på Mascot motor idag med o kolalde lite, finns mkt fint, nu blir man ännu mer sugen på sommaren... Testade lite skinställ... nån som har nått tips på vad man ska ha?
Är det 125:kort du håller på att ta eller?
Du lär nog inte ha några som helst problem att hänga på mig på kurviga vägar, inte med NSR:en iaf. Blir nog du å jag som slåss om sista platsen, men vi kommer ju inte ha mindre kul för det :fyllisar ju saktare man kör desto mer :tuttar hinner man se

MRX_Martin skrev:
Va jag längtar till sommaren nu då... GAH, vill ha 20 + o torra vägar nu... Tänk o få ge sig ut på nån kurvig härlig väg i sommar med 125an, vad härligt... MUMMA

ja visst fatta vad man längtar, just nu är det ju svinkallt, iallafall om man vill åka hoj....
får hem min mc om några veckor, hoppas det är typ 10-11 + eller nåt :hej så man kan köra hem den.

Zeb_Macahan skrev:
Måste säga att jag skulle tycka att det va asroligt om vi kunde åka alla tillsammans på samma dag och ha en fin resa över tillsammans med boråsare och om det ska över några göteborgare på samma gång.

Va säger ni andra om det? Åsså hyra ett par tre tält över veckan! (så vi inte blir trångbodda)

//jaG

Låter ju party värre :yoparty

Klart det är.... det ska bli hur roligt som helst :fakta

Ska även bli roligt att testa hur skadad sjötoftavägen har blitt av vintern i år..

Man stannar i sjötofta för att efter det är vägen kass.. så enkelt är det :tummenupp

//jaG

Mr-zx7 skrev:
Låter ju party värre :yoparty

Zeb_Macahan skrev:
Klart det är.... det ska bli hur roligt som helst :fakta

Ska även bli roligt att testa hur skadad sjötoftavägen har blitt av vintern i år..

Man stannar i sjötofta för att efter det är vägen kass.. så enkelt är det :tummenupp

//jaG

Var inne på swedenrock och kikade lite! snacka om bra band :tuttar

JUDAS PRIEST(UK) :yoparty
EUROPE (S) :yoparty
Monster Magnet (US) :yoparty
UFO(UK)
Skid Row (US) :yoparty
Nightwish(Fin) :yoparty
Helloween(D) :yoparty
Heart (Can)
Testament(US)
In Flames (S) :yoparty
Children of Bodom(Fin)
April Wine(Can)
Exodus(US)
U.D.O.(D)
Pat Travers Band (Can)
Slade(UK)
Magic Slim & the Teardrops(US)
Kingdom Come(D)
Entombed(S)
Opeth(S)
Wasa Express(S)
Abramis Brama(S)
Lost Horizon (S)
Brainstorm (D)
Cage (US)
Grand Magus(S)
Persuader (S)
Astral Doors (S)
Lumsk (N)
Narnia (S)
Heavenly (Fra)
Paragon (D)
Memory Garden (S)
Lake of Tears (S)
Pathos (S)
Hirax (US)

Viffer skrev:
Är det 125:kort du håller på att ta eller?
Du lär nog inte ha några som helst problem att hänga på mig på kurviga vägar, inte med NSR:en iaf. Blir nog du å jag som slåss om sista platsen, men vi kommer ju inte ha mindre kul för det :fyllisar ju saktare man kör desto mer :tuttar hinner man se

Jupp, läser som sagt teori nu...

Kul, har man nån o räjsa med i sommar... Du tar mig nog på rakorna, men borde inte en sporthoj va lättare o köra snabbt i kurvorna? Den här sommaren kommer bli den roligaste någonsin, hehe... :Bugar

hjelmfrillan skrev:
ja visst fatta vad man längtar, just nu är det ju svinkallt, iallafall om man vill åka hoj....
får hem min mc om några veckor, hoppas det är typ 10-11 + eller nåt så man kan köra hem den.
Skojjar du? längtar ständigt, börjar nästan bli jobbigt, hehe... Även om det är 10+ för min del får jag ju inte köra, inte 16 ännu :( , fyller i mitten av mars..

Roligt med hojen! Vem säljer kawa i stan? Ejfa/Ci:s? Ejfaär det va? Ci:s säljer väll bara honda/suzuki + lite bly?

MRX_Martin skrev:
Jupp, läser som sagt teori nu...

Kul, har man nån o räjsa med i sommar... Du tar mig nog på rakorna, men borde inte en sporthoj va lättare o köra snabbt i kurvorna? Den här sommaren kommer bli den roligaste någonsin, hehe... :Bugar

Skojjar du? längtar ständigt, börjar nästan bli jobbigt, hehe... Även om det är 10+ för min del får jag ju inte köra, inte 16 ännu :( , fyller i mitten av mars..

Roligt med hojen! Vem säljer kawa i stan? Ejfa/Ci:s? Ejfaär det va? Ci:s säljer väll bara honda/suzuki + lite bly?

När det gäller kawa :yoparty så är det wenners motor i husqvarna

Att wenners är stort är väl fel att säga, men det växer, i år kommer dom ha en utställningshall med lite hojar, mest mopeder dock..

kawasaki förresten :rolleyes:

edit: Det ligger i huskvarna, jag bifogar en karta, som vanligt utgår vi från atollen....

Vägbeskrivning:
Time Km Instruction For Toward
Summary: 6,0 kilometres (13 minutes)
09:00 0,0 Depart Jönköping on Västra Holmgatan (West) 0,1 km
09:00 0,1 Turn RIGHT (West) onto Kålgårdsgatan 0,1 km
09:01 0,2 Turn RIGHT (North) onto Östra Strandgatan 0,1 km
09:01 0,4 At roundabout, take the FIRST exit onto Odengatan 1,2 km
09:03 1,6 Road name changes to Local road(s) 0,4 km
09:03 2,0 Keep RIGHT onto Ramp 0,2 km 40 / E4 / Helsingborg / Göteborg / Flygplats
09:04 2,1 Bear RIGHT (South) onto Local road(s) 80 m
09:04 2,2 At roundabout, take the SECOND exit onto Trafikplats A6 0,1 km
09:04 2,3 Take Trafikplats A6 (LEFT) onto E4 1,1 km E4 / 31 / 33 / Elmia / Nässjö
09:05 3,5 Keep RIGHT onto Trafikplats Ekhagen 0,3 km
09:05 3,7 At roundabout, take the SECOND exit onto Ekhagsmotet 80 m
09:06 3,8 Keep STRAIGHT onto Local road(s) 80 m
09:06 3,9 Bear LEFT (North-East) onto Local road(s) 80 m
09:06 4,0 Road name changes to Kungsängsvägen 2,0 km
09:12 6,0 Turn LEFT (North) onto Klövergatan 60 m
09:13 6,0 Arrive Wenners Motor [Klövergatan 4, 561, Huskvarna, Sverige, Tel: +46 36-131173]

SUMMARY
Driving distance: 6,0 kilometres
Trip duration: 13 minutes
Driving time: 13 minutes
Cost: 8,54 kr

//jaG

MRX_Martin skrev:
Hmm,okej, var ligger det? Är det en stor butik?

Bifogat

• Vägtillwenners1.jpg
    Vägtillwenners1.jpg
    69.8 KB · Visningar: 31
  • vägtillwennwers2.jpg
    vägtillwennwers2.jpg
    64.3 KB · Visningar: 35
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing