Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Vägarna finns i Jönköpings vägtips med kartor och allt så de finns där även om du glömmer :tummenupp
http://www.sporthoj.com/vagar/index.php?tips=311

Vem var det som skrapade fotpinnar egentligen? :va Var det du, zuperbulle eller nån annan? Dags att gå kurs i körställning isf :mattias :D

Har inte kommit till fotpinnarna än :huvet

Hehe ja det kanske inte skulle skada :rolleyes:. Första tentan av 3 avklarad. snart så! tror jag såg dig r1_per uppe på dalvik igår? Rullar ut nu en liten runda tror jag. Hinner inte i morgon.

jag blev rekommenderad en runda via tidaholm, upp till hjo mot tibro sen och bresta elelr nått hette det..:va sen kan man ta samma väg tillbaka..lite tråkigt och ta 195 hem..funderar på ta den på tisdag em..om någon vill hänga på..lär bli några mil...men effektivitet!!:D:tummenupp

sen funderade ja på en annan runda, får ioförsig åka lite på 26 men kan va värt det, åka ner mot gällsta, tror ja dte heter och sen borde man kunna åka mot tranemo därifrån och ta tranemovägen upp igen...eller??:va

Haha räcker att bara be lite snällt :D

det är noterat!!:tummenupp

Last edited:
Har inte kommit till fotpinnarna än :huvet

Hehe ja det kanske inte skulle skada :rolleyes:. Första tentan av 3 avklarad. snart så! tror jag såg dig r1_per uppe på dalvik igår? Rullar ut nu en liten runda tror jag. Hinner inte i morgon.

Ha ha, ja det stämmer bra, håller till där uppe ;)..
Var första gången igår för sesongen, vill bara åka mer nu.. Hoppas på en bra sommar med många samåkningar nu!!!

Med tanke på avståndet till ditt garage måste du slagit oss med nån mil.:D:tummenupp

Haha, nån måste ha missuppfattat nåt här :) Jag bor i Nässjö, men har mitt och brorsans egenhändigt nybyggda 100+60kvm garage på landet :) Det är ju 1.5mil dit enkel resa, så de blir tufft att meka och dricka bärs samtidigt som vissa andra har lyckan att göra :) :D:yoparty

Nää de var Maverick som hade fotpinne skrap med XS:n :D

Mina fotpinnar på thunderacen gick ofta i backen, men jag blev alltid lika skitskraj! Detta va på bana alltså... Har aldrig lyckats lära mig aphänga, eller lägga knäet i backen... :huvet:gråta

Last edited:
Nää de var Maverick som hade fotpinne skrap med XS:n :D
genom hela rondellen :D fast det är inte så svårt med xsn.. pinnarna sitter ju ganska långt ner..

Edit: Det var bättre på posörtiden då man hade titanskena på stövlarna och åkte o satte i tårna i varje böj.. eller vad säger du Spenk? :fyllisar

Last edited:
Haha, nån måste ha missuppfattat nåt här :) Jag bor i Nässjö, men har mitt och brorsans egenhändigt nybyggda 100+60kvm garage på landet :) Det är ju 1.5mil dit enkel resa, så de blir tufft att meka och dricka bärs samtidigt som vissa andra har lyckan att göra :) :D:yoparty
Jag hoppas att du tål mina små skämt.:krama Blir lite avis dock när vårt garage bara är på 16 kvm,:rolleyes:

Mina fotpinnar på thunderacen gick ofta i backen, men jag blev alltid lika skitskraj! Detta va på bana alltså... Har aldrig lyckats lära mig aphänga, eller lägga knäet i backen...

Det finns en väldigt schyst väg mellan tidaholm och falköping som jag starkt kan rekommendera. Vägen går upp och ner och svänger väldigt mycke inne i skogen utan trafik.. japp asfalt..:D

Från Jönköping mot Hjo, vänster mot tidaholm ut mot väg 26, genom ekedalen, mot falköping vänster på väg 46 mot ulricehamn. Sen vet jag inte.. =)

Jag hänger gärna på.:tummenupp

jag blev rekommenderad en runda via tidaholm, upp till hjo mot tibro sen och bresta elelr nått hette det..:va sen kan man ta samma väg tillbaka..lite tråkigt och ta 195 hem..funderar på ta den på tisdag em..om någon vill hänga på..lär bli några mil...men effektivitet!!:D:tummenupp

sen funderade ja på en annan runda, får ioförsig åka lite på 26 men kan va värt det, åka ner mot gällsta, tror ja dte heter och sen borde man kunna åka mot tranemo därifrån och ta tranemovägen upp igen...eller??:va

det är noterat!!:tummenupp

Jag tackar och bockar för en bra kurs K-man, Aphäng e grymt kul :tungan
Otroligt vad det var givande och stimulerande i ett grymt tempo.
Trevligt att åka tillsammans än att vi åker i var sin bil, det måste vi göra om tycker jag!

Tack TheKid för transporten! :tummenupp

//Danne

Transporten var ett rent nöje med så trevligt sällskap i bilen!

Vuxna män gör saker tillsammans..del 2!:D

Det finns en väldigt schyst väg mellan tidaholm och falköping som jag starkt kan rekommendera. Vägen går upp och ner och svänger väldigt mycke inne i skogen utan trafik.. japp asfalt..:D

Från Jönköping mot Hjo, vänster mot tidaholm ut mot väg 26, genom ekedalen, mot falköping vänster på väg 46 mot ulricehamn. Sen vet jag inte.. =)

Jag hänger gärna på.:tummenupp

Vilken tid hade ni tänkt er ??

Falkenberg BKK

Nån mer än jag som ska dit nu på fredag den 28:e?? Jag samåker gärna.

genom hela rondellen :D fast det är inte så svårt med xsn.. pinnarna sitter ju ganska långt ner..

Edit: Det var bättre på posörtiden då man hade titanskena på stövlarna och åkte o satte i tårna i varje böj.. eller vad säger du Spenk? :fyllisar
Dags för rejspinnar eller lite häng?

jag blev rekommenderad en runda via tidaholm, upp till hjo mot tibro sen och bresta elelr nått hette det..:va
Kika på kartorna i min Burger Run-tråd och du vill ha roliga vägar i Tiveden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999

Transporten var ett rent nöje med så trevligt sällskap i bilen!
Vuxna män gör saker tillsammans..del 2!:D
Roligt att testa din hoj igår oxå. Oj vad den wheelade lätt för att vara en 600'a! :) Jag hade inte åkt så här mycket hoj utan dig! :D :D Älgapöjken stod kvar även på väg hem. Tutade bort honom, fel säsong för :kulspruta

Det finns en väldigt schyst väg mellan tidaholm och falköping som jag starkt kan rekommendera....
Då är hela den här sträckan rolig alltså (bilden nedan) Ska testas :tummenupp
Jag har inte kört Hökensåsvägen i år så jag vet inte hur vår stränga vinter har påverkat den med tjälskott mm...
Björneberg-Skirebo-Habo kyrka är ju bästa vägen till Hökensåsvägen :tummenupp

Bifogat

• fkg_hawk10.JPG
    fkg_hawk10.JPG
    237.4 KB · Visningar: 36
Last edited:
Jag är sugen som fan på att åka.... är inte riktigt bra i pekfingret på höger näve än... (arbetsplats olycka...råkade skära bort en bit av fingret på en förbannat helvetes jävel vass kniv) men jag kan köra iaf :) inga bombar rundor tyvärr men trevliga turer med glatt sällskap :)

Tjena,

Ni verkar vara ett trevligt gäng , tänkte fråga om man får vara med å åka lite ?

Har precis skaffat mig en asfaltmaskin så behöver komma ut å leka lite.

Var brukar ni träffas vid körningar ?

ha de gott!

Mvh Erik

Dags för rejspinnar eller lite häng?

Kika på kartorna i min Burger Run-tråd och du vill ha roliga vägar i Tiveden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999

Roligt att testa din hoj igår oxå. Oj vad den wheelade lätt för att vara en 600'a! :) Jag hade inte åkt så här mycket hoj utan dig! :D :D Älgapöjken stod kvar även på väg hem. Tutade bort honom, fel säsong för :kulspruta

Då är hela den här sträckan rolig alltså (bilden nedan) Ska testas :tummenupp
Jag har inte kört Hökensåsvägen i år så jag vet inte hur vår stränga vinter har påverkat den med tjälskott mm...
Björneberg-Skirebo-Habo kyrka är ju bästa vägen till Hökensåsvägen :tummenupp

Precis så, måste vara en riktigt schyst väg upp mot tidaholm också.

Jag upptäckte den här rundan i söndags:
runda.jpg

Jag körde den medsols och kom ner vid fördämningen i huskvarna.
Smal asfalterad väg mitt inne i skogen, runt en sjö osv. Väldigt trevlig om man vill slå ihjäl en halvtimme.:)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma