Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tack


Vi kollade på det idag och skruvade isär locket till slavcylindern. Det läcker någonstans. Oringen ser fin ut med det är flera andra lager med metall o last emellan utan tätningar. Undrar hur de har tänkt för det kan läcka på 4 oilka platser och det gör det tydligen.

Gjort ett ämne i mekhörnan om någon har erfarenhet av detta för superduke.


Ok men även om den ser "fin" ut kan den vara slut räcker med ett litet hål på en micro mm så läcker det in luft som gör att det slutar funka efter ett tag. Byt den och testa jag menar en O-ring kostar väl typ 3kr hehe :) Eller en hel låda på biltema för 29kr

///Micke
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
På Mascot i Nässjö betalar jag 190:- för däckbyte med eget däck tror jag. Och då hade jag fälgen löst.
Idag blir det Sviesta. Kör över Eksjö-Kisa-Åtvidaberg upp.
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
På söndag planerar vi en lite längre tur! Alla som är sugna är välkomna att hänga på! Kan skriva senare med tider och samlingsplats.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Söndag är min sista semesterdag så om jag hunnit få på nytt bakdäck till dess så kanske jag hakar på. Ska hålla utkik här i tråden efter info.
Har dock en massa nya skytteleksaker hemma som jag vill pilla med oxå :p

edit: Visst ja! Jag har skytteträning på söndag kl 13 så det blir ingen hojåkning för mig då.

Krängning... 350 blev 250:- med SMC-rabatt....
Ska bli spännande att se om hojen står kvar på depåstödet fram när jag kommer hem...
Var detta för ett eller två hjul? SMC-rabatt eller för att man köper däcket hos dem?
Innan jag började kränga själv gav jag min lokala däcksfirma en hundring till kaffekassan när jag kom med löst hjul och däck. Är det såna priser då är det nästan värt det för att slippa slita :) Allt annat är ocker
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Ser mörkt ut, och är det regn skulle jag själv behöva börja öva skytte lite inför älgjakten:)

Körde om en Hayabusa, vit och Youshimura-blås idag med skjuts, såg jäkligt nice ut! Någon här inne? Ny Shoei-hjälm också med djävulven på bakhuvudet!
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Ser mörkt ut, och är det regn skulle jag själv behöva börja öva skytte lite inför älgjakten:)

Körde om en Hayabusa, vit och Youshimura-blås idag med skjuts, såg jäkligt nice ut! Någon här inne? Ny Shoei-hjälm också med djävulven på bakhuvudet!

Är det han som är chef på bilprovningen?
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Eventuell åkning idag 14:00 ifall det blir bättre väder. Regnar det så skiter vi i det, annars kör vi på 14:00 Preem Rocksjön!
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Imorgon ska vi ut och åka en sväng igen om vädret håller sig på den torra sidan! Ingen exakt tid, men kan dra ett sms ifall någon är sugen.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Imorgon ska vi ut och åka en sväng igen om vädret håller sig på den torra sidan! Ingen exakt tid, men kan dra ett sms ifall någon är sugen.

Jaså ni klarade er från regnet? Här i nässjö va de inte en lugn stund. Hann inte torka upp emellan iaf. Satt och höll koll. Men blev inget...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Imorgon ska vi ut och åka en sväng igen om vädret håller sig på den torra sidan! Ingen exakt tid, men kan dra ett sms ifall någon är sugen.
Jag ska nog ut i em (runt 16) med en tjej eller två så det blir rätt lugnt tempo. Funderar på vattenfallet Aneby eller Grännaberget. Kanske båda :tungan

Jag har 0707-278147 om nån vill med.
// Kalle
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Tackar K-Man med övriga för dagens tur :) Skit kul att åka lite nya vägar tack för ett tempo jag hängde med på lr iaf jag hade er inom synhåll iaf :p lite snabbare och jag hade vart lost hehe
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
På nya vägar så är det ju skönt att kunna åka lite på den framför och de här vägarna var nya för mig med, har bara kört där en gång tidigare och då åt andra hållet, så jag tog det lite vackert. Var ju en o annan blöt fläck också och med nytt och blankt bakdäck kan det bli lite väl spännande om man inte är försiktig.
Synd på regnskuren på hemvägen bara. Vi åkte till Grännaberget efteråt och då klarade vi oss.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Va körde ni för sträcka? Nåt att rekomendera?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Rundan jag nämnde tidigare - den som finns i vägtips. Du kunde väl den. Ödestugu-Malmbäck- Forserum-Lekeryd-Hva
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Rundan jag nämnde tidigare - den som finns i vägtips. Du kunde väl den. Ödestugu-Malmbäck- Forserum-Lekeryd-Hva

Ah... den är go! Va ett tag sen nu... men det kan ju bero på vädret oxå :)
 

Snatchi

Livet är livsfarligt, ingen har överlevt
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Huskvarna
Hoj
Såld
Rundan jag nämnde tidigare - den som finns i vägtips. Du kunde väl den. Ödestugu-Malmbäck- Forserum-Lekeryd-Hva

Körde den idag (men kom från Hva), och fortsatte in i Malmbäck och sen mot Hylletofta, och sen kommer man ut på 127:an mellan Sävsjö och Vrigstad...också rätt kul väg! :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top