Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

SuperMike

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Cbr954RR
Nu är min skönhet också påställd och försäkrad . Så när ni ska ut och rulla nästa gång så är jag på, dock inte till helgen för jag jobbar då :(

Förresten jag såg i senaste BIKE att det är kostnadsfri körning på Sviestad den 25/4. Någon som ska dit? Jag och minst en polare ska upp, vore kul om vi var ett gäng från jkpgtrakten.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Hallå :)

Jag ska hämta superduken, som fått nya akra, i morrn så jag ska ut å åka. :yoparty

Jag ska också besikta gamle gixxern på lördag i nässjö så en tur med den blir det också. :tummenupp

Har inte Nybergs "KTM Roadshow" på lördag 10-17? Jag skulle vilja prova en KTM SMR, SMT eller RC8.

Jag ska till Sviestad den 25/4, men det är bara avrostning så nån direkt banåkning blir det nog inte. Var där förra året å då var det åka i led i knapp styrfart, bromsövningar och lite teori. Kul ändå att träffa lite hojfolk, ännu roligare om vi blev ett gäng som åker lite roliga vägar på väg upp :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu är min skönhet också påställd och försäkrad . Så när ni ska ut och rulla nästa gång så är jag på, dock inte till helgen för jag jobbar då :(

Förresten jag såg i senaste BIKE att det är kostnadsfri körning på Sviestad den 25/4. Någon som ska dit? Jag och minst en polare ska upp, vore kul om vi var ett gäng från jkpgtrakten.
Tjena! Är du ny här eller är det bara hojen som är ny? Kul med en 954 i gänget. De går ju som på räls :tummenupp
Enklast är att bara hålla lite utkik här i tråden om samlingsplats och tider för samåkningar.

Kan tänka mig att det blir mycket folk på Sviestad om det är bra väder. Var där i tid! Jag har massor att göra den dan :(
 

SuperMike

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Cbr954RR
Tjena! Är du ny här eller är det bara hojen som är ny? Kul med en 954 i gänget. De går ju som på räls :tummenupp
Enklast är att bara hålla lite utkik här i tråden om samlingsplats och tider för samåkningar.

Kan tänka mig att det blir mycket folk på Sviestad om det är bra väder. Var där i tid! Jag har massor att göra den dan :(

Nej det är bara 954:an som är ny. Hade en grå 900Hornet förut. Var ute och rullade Tranemorundan några gånger med er då. Har dock varit utomlands i ett år så har inte varit så aktiv vare sig här eller på vägarna. Men nu blir det annat! :yoparty

När är jippot på Nybergs då?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
mellan 10-17 skrev nån och det kan nog stämma... Jag tänkte va där vid 14 tiden ungefär..... Hoppas inte RC8an är klotad skrotad och skuren då.... =)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nej det är bara 954:an som är ny. Hade en grå 900Hornet förut. Var ute och rullade Tranemorundan några gånger med er då. Har dock varit utomlands i ett år så har inte varit så aktiv vare sig här eller på vägarna. Men nu blir det annat! :yoparty

När är jippot på Nybergs då?
Ahaaa. Ja jag tyckte att du såg lite bekant ut. Den gråa getingen minns jag nog från Tranemo.

Nybergs kl 14? Är det inte som mest folk där då? Kan vi inte hänga på låset? Jag kanske e trött imon iof. After work på Esters ikväll! :fyllisar
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Nej det är bara 954:an som är ny. Hade en grå 900Hornet förut. Var ute och rullade Tranemorundan några gånger med er då. Har dock varit utomlands i ett år så har inte varit så aktiv vare sig här eller på vägarna. Men nu blir det annat! :yoparty

När är jippot på Nybergs då?


Tja Micke, Tyvärr har jag slutat åka gata och kör enbart bana numera :) men Sviestad låter nice. Undrar om man fått på dragkroken på bilen tilsdess bara :va


///Micke

mellan 10-17 skrev nån och det kan nog stämma... Jag tänkte va där vid 14 tiden ungefär..... Hoppas inte RC8an är klotad skrotad och skuren då.... =)


Vilken DAG???????????????

Vill med testa lite :)


Föresten, såg detta på Jnytt´s hemsida. Kanske en idiot borta ett tag iallfall :mad:
http://www.jnytt.se/nyhet/23131/misstankta-mc-tjuvar-sprang-fran-polisen

///Micke
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag har två gathojar Micke. Vill du åka 750 lagligt så säg till. Den går fint nu. Besiktigad utan anm i onsdags.

KTM Roadshow kommer till Nybergs Motor imorgon lördag

Även om man skulle önska att hojtjuvar fick livstid så ska man nog inte räkna med att de ens åker in för detta :( Skulle väl vara om de har mer i bagaget.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag funderade på om man skulle hänga på låset men risken är att det är rätt kallt kl 10 på morgonen och vid 14 tänkte jag att den värsta rusningen är över !?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag ska hjälpa till på en stor skyttetävling som min klubb ordnar under dagen imon så jag blir nog inte på Nybergs så värst länge. Vet inte riktigt när jag tar det. Räkna inte med att det är lugnt kl 14! Jag tror det är som värst då!
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Åker upp till Nybergs imorgon när dom öppnar, någon som är sugen på att köra en sväng sen? Ev Tranås Malexander..
Jag kan nog hänga på om vi kör nån gång runt 13-14 tiden, då ska jag nog va tillbaka från jobbet... Men du kanske vill åka tidigare..?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jag har två gathojar Micke. Vill du åka 750 lagligt så säg till. Den går fint nu. Besiktigad utan anm i onsdags.

KTM Roadshow kommer till Nybergs Motor imorgon lördag

Även om man skulle önska att hojtjuvar fick livstid så ska man nog inte räkna med att de ens åker in för detta :( Skulle väl vara om de har mer i bagaget.

Schysst kalle, det gör jag gärna. Har inte vridit en mm på en gasrulle detta året :( Är förbannat sugen nu, Har bara lite kvar till min gixxer sen får man väl boka in någon bandag i maj iallfall ... Crossen står också isärplockad :(


///Micke
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag har två gathojar Micke. Vill du åka 750 lagligt så säg till. Den går fint nu. Besiktigad utan anm i onsdags.

KTM Roadshow kommer till Nybergs Motor imorgon lördag

Även om man skulle önska att hojtjuvar fick livstid så ska man nog inte räkna med att de ens åker in för detta :( Skulle väl vara om de har mer i bagaget.

var det inte nästa lördag, ktm dagen?

såg att det var visst idag.. hoppas man hinner dit.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Go provkörning av KTM idag! RC8Ren var riktigt fin i kurvorna men jag skulle inte byta K5'an mot den. Däremot 750'n mot en Superduke R. DEN var riktigt rolig!! :tummenupp Kan man byta jämnt tror ni?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp den va fin den höll i 15meter "fram till första korsningen" sen gick den inge mer..... Å visst fan kommer Goffe o kör förbi när man står där strandad och skrattar.... Den KTMen fick höra ord den aldrig hört innan eller kommer att få höra efter heller......
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Goffen skrev:
mellan 10-17 skrev nån och det kan nog stämma... Jag tänkte va där vid 14 tiden ungefär..... Hoppas inte RC8an är klotad skrotad och skuren då.... =)

Host host

Japp den va fin den höll i 15meter "fram till första korsningen" sen gick den inge mer..... Å visst fan kommer Goffe o kör förbi när man står där strandad och skrattar.... Den KTMen fick höra ord den aldrig hört innan eller kommer att få höra efter heller......

Hahaha..

Nädå, synd att det blev så, hade gärna provat den och 690 Duke, men så blir det när man kommer sent. Hoppas du fick prova något annat..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top