Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
HAHAHA ...

Vafan har du gjort i Gislaved??? Ja den vägen är fin den. Du är väl snart klar med utbildningen så då kan du juh köpa dig en hoj sen :)


///Micke



Top secret! :p :tuttar

Ja, bara en seg jävla praktik kvar nu. Men sen ska man ju få jobb oxå. :p
Ingen som vet nån som behöver en Robottekniker? :S
Har inte ens lyckats få sommarjobb ta mig fan. :huvet
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Top secret! :p :tuttar

Ja, bara en seg jävla praktik kvar nu. Men sen ska man ju få jobb oxå. :p
Ingen som vet nån som behöver en Robottekniker? :S
Har inte ens lyckats få sommarjobb ta mig fan. :huvet


Kalle:

Haha! Skön! The G. Bush way!!


Koogan:
Måste det vara i jönköpingstrakten? Tyvärr så är det ju på produktion alla företag drar ner. Men kolla runt med alla stora företag i trakten. De köper ju in monteringsautomation från externa företag oftast. Så det är väl där man får börja antar jag? de stora jättarna som bla volvo kan man ju glömma. Annars får du ta en högskoleingenjör lika gärna, 3 år tills konjukturen vänder igen. Du får sälja hojen för att ha råd :gnissla
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu är 750'n klar!!!

Körde en shakedownrunda idag och åtgärdade det sista på 750'n så nu ska den vara helt fit 4 fight! Jäklar vad fint den går nu jämfört med förra säsongen. Nästan som ny :rolleyes: :D Det blev lite annan lack på toppkåpan och ett doublebubble kåpglas så man ser mätarna, renoverad radialbromspump, pirelli supercorsa, lackad generatorkåpa, orginalsystem (tråkigt tyst nu nästan) renoverad framgaffel, nya kraschpuckar och en massa annat. Nästa vinter bör nog motorn ses över. Nya kopplingskorgen ska i då iaf.

Nyrenoverad.jpg


Nu ska K5'an in till CI's för service och en ny kamkedjesträckare sen är det dags att ställa på den också :tummenupp

Stor skillnad på skruttfemtin jämfört med innan då det var mest repor och silvertejp. Nu får den heta finfemtin istället :)
 

Bifogat

  • skruttfemtin.jpg
    skruttfemtin.jpg
    157.7 KB · Visningar: 50
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Någon som är sugen på att ta en ÖL eller två på Lördag hemma hos mig och se vad som händer sedan :yoparty


///Micke
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Koogan:
Måste det vara i jönköpingstrakten? Tyvärr så är det ju på produktion alla företag drar ner. Men kolla runt med alla stora företag i trakten. De köper ju in monteringsautomation från externa företag oftast. Så det är väl där man får börja antar jag? de stora jättarna som bla volvo kan man ju glömma. Annars får du ta en högskoleingenjör lika gärna, 3 år tills konjukturen vänder igen. Du får sälja hojen för att ha råd :gnissla


ja, helst vill man väl hålla sig häromkring.
Och jo, det är ju på produktion företagen drar ner. Men då är det ju mest personalen som ska väck. Och idag installeras ju en hel del robotar istället. För det är ju billigare i längden. :p
Få se vad som händer.. Tänkte köra lite lösryckta kurser i Skövde till hösten oxå troligtvis.
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Någon, några som är sugna på att köra en runda idag? Kanske köra till tranemo och vända, såg att någon kört den iår och sa att det var hyffsat körbart. Ska vi säga en tid runt lunch..?
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Sådär, blev en go runda till tranemo idag, vägen var fin och inte några fel över huvud taget. Kör imon igen kl 14:00 från Shellmacken på Torpa, de som vill åka med kan ju dyka upp.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Åker vi sporthoj eller motard? Låter intressant. Jag kan behöva komma hemifrån lite imon säkert. Svärmor e hemma... :rolleyes:
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Åker vi sporthoj eller motard? Låter intressant. Jag kan behöva komma hemifrån lite imon säkert. Svärmor e hemma... :rolleyes:

jag åker iallafall sporthoje
kanske inte håller ditt tempo men skit samma bara vi hamnar på samma ställe. skriver på mobilen om det ser skumt ut:p
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
jag är på en Tranemorunda 1400 idag Jag har svärmor hemma förjämnan hon bor i kåken tom:gnissla
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nån som har några vettiga vägtips, vill ha en kurvig väg, gärna många krön, med jämn och fin asfalt, hur snabb den är är inte jätteviktigt, men om sporthojar och motarder kunde åk där i harmoni vore det fint.

Kan bara komma på tranemo och hökensås?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Nån som har några vettiga vägtips, vill ha en kurvig väg, gärna många krön, med jämn och fin asfalt, hur snabb den är är inte jätteviktigt, men om sporthojar och motarder kunde åk där i harmoni vore det fint.

Kan bara komma på tranemo och hökensås?


Lekeryd sen vidare emot haurida eller hur det stavas sen kör emot gränna fortsätt förbi gammla vägen emot ödeshög sväng av emot tranås kurvig fin väg, Framme i tranås åk emot Boxholm sväng där emot Malexander här har du en väg som jag tror är bland Sveriges bästa, Fika ställen efter vägen och jävligt kurvigt längs med vatten. Sen kommer man ut mellan Kisa och Österbymo, Kör emot österbymo. Där kan man ta en liten väg till Hult, Framme i hult kör man till Eksjö. I eksjö tar man gammla vägen till Nässjö, sen gammla vägen till Hok över malmbäck. Sen kör emot Jönköping men ta gammla vägen och lek lite på Lovsjörakan :) en mer utimat runda än detta kan det inte bli. Jag och K-man har åkt denna några gånger även Seid och lite andra snubbar härinne.. KANON runda :tummenupp :yoparty :)


///Micke
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Lekeryd sen vidare emot haurida eller hur det stavas sen kör emot gränna fortsätt förbi gammla vägen emot ödeshög sväng av emot tranås kurvig fin väg, Framme i tranås åk emot Boxholm sväng där emot Malexander här har du en väg som jag tror är bland Sveriges bästa, Fika ställen efter vägen och jävligt kurvigt längs med vatten. Sen kommer man ut mellan Kisa och Österbymo, Kör emot österbymo. Där kan man ta en liten väg till Hult, Framme i hult kör man till Eksjö. I eksjö tar man gammla vägen till Nässjö, sen gammla vägen till Hok över malmbäck. Sen kör emot Jönköping men ta gammla vägen och lek lite på Lovsjörakan :) en mer utimat runda än detta kan det inte bli. Jag och K-man har åkt denna några gånger även Seid och lite andra snubbar härinne.. KANON runda :tummenupp :yoparty :)


///Micke
Den rundan är ruggigt fin! Körde den med min nsr en gång för några år sedan... Blir dock över 30 mil, funkar inte riktigt med motard, ge mig en sporthoj!

Kom gärna med fler tips! gärna lite kortare rundor med!
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Lekeryd sen vidare emot haurida eller hur det stavas sen kör emot gränna fortsätt förbi gammla vägen emot ödeshög sväng av emot tranås kurvig fin väg, Framme i tranås åk emot Boxholm sväng där emot Malexander här har du en väg som jag tror är bland Sveriges bästa, Fika ställen efter vägen och jävligt kurvigt längs med vatten. Sen kommer man ut mellan Kisa och Österbymo, Kör emot österbymo. Där kan man ta en liten väg till Hult, Framme i hult kör man till Eksjö. I eksjö tar man gammla vägen till Nässjö, sen gammla vägen till Hok över malmbäck. Sen kör emot Jönköping men ta gammla vägen och lek lite på Lovsjörakan :) en mer utimat runda än detta kan det inte bli. Jag och K-man har åkt denna några gånger även Seid och lite andra snubbar härinne.. KANON runda :tummenupp :yoparty :)


///Micke
Den dära låter rätt kul, är det någon som är med på att åka denna i helgen om vädret tillåter...? Jag är sugen iallafall. Sen hade de varit bra o ha med nån som kan vägen, har rätt lätt för o köra bort mig hehe =)
 

draggen

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Jönköping
Hoj
K5
Den dära låter rätt kul, är det någon som är med på att åka denna i helgen om vädret tillåter...? Jag är sugen iallafall. Sen hade de varit bra o ha med nån som kan vägen, har rätt lätt för o köra bort mig hehe =)

Jag är sugen på att hänga på till helgen, kan dock inte vägen.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nån som har några vettiga vägtips, vill ha en kurvig väg, gärna många krön, med jämn och fin asfalt, hur snabb den är är inte jätteviktigt, men om sporthojar och motarder kunde åk där i harmoni vore det fint.

Kan bara komma på tranemo och hökensås?
Kör östra sidan av Ramsjön, Ramsjöholm till Siringe. Många kurvor och krön men det mesta är skymt och smalt så den är rätt farlig. Inte så lång men riktigt krokig! Ta det försiktigt! :mattias

F.Ö. en grym repa i lördags! Årets första knäskrap redan i april is da shit!
Stort tack för testet av krysstian :Bugar En sak mindre på min "Bucketlist" :) Jag blev dödligt pissnödig på väg hem så från Bondstorp var det bara smärtsamt. Därför drog jag hemåt lite tvärt :glömdet
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Kör östra sidan av Ramsjön, Ramsjöholm till Siringe. Många kurvor och krön men det mesta är skymt och smalt så den är rätt farlig. Inte så lång men riktigt krokig! Ta det försiktigt! :mattias

F.Ö. en grym repa i lördags! Årets första knäskrap redan i april is da shit!
Stort tack för testet av krysstian :Bugar En sak mindre på min "Bucketlist" :) Jag blev dödligt pissnödig på väg hem så från Bondstorp var det bara smärtsamt. Därför drog jag hemåt lite tvärt :glömdet
Ah okok, märkte de när du pekade neråt och stack iväg som en raket, jag fick med ner knäet för första gången i år på vägen hem =) Åkte samma väg dagen efter, nu börjar man kunna vägen lite bättre, har åkt den vägen för lite, och för mycket till tidaholm. Tranemovägen är ju 100 gånger roligare, dock så var ja bara ett par meter från ett rådjur på en raka så fick stanna o kissa ett par kilometer senare....:p
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Den rundan är ruggigt fin! Körde den med min nsr en gång för några år sedan... Blir dock över 30 mil, funkar inte riktigt med motard, ge mig en sporthoj!

Kom gärna med fler tips! gärna lite kortare rundor med!

Funkar finfint. Jag har de facto kört just den rundan med just din hoj.

Mer än en gån

:tungan

/ Jens
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top