Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Ursäkta att man fråga men kan man få hänga med på er turer fastän att man är tjej???

Varför skulle man inte kunna följa med för att man är tjej? :confused:

Iaf, tack Kalle för lånet av 750n, så grannt att köra lite igen!:pannkyss Blev iaf några mil idag ju!

Finns det några planer på samåkning i helgen en tur mot Tranås och Sommen vore inte fel:yoparty

Det låter inte fel, blir det inget STCC i Göteborg för min del (vilket jag tror jag skippar) så är jag på!

Jag tänkte åka till Sviestad nu på torsdag. Jag samåker gärna. Jag tänkte åka runt 14.45 inne från stan, jag hoppas att det är tidigt nog. Säg en lämplig mötesplats så är jag där.

Det där låter väldigt intressant, hur ser det ut med krav/regler?
hoj godkänd för landsväg = godkänd för dessa bankörningar?
(har förövrigt bara tyglappar (Gore-Tex) just nu, krav på skinnställ?)

Det där låter väldigt intressant, hur ser det ut med krav/regler?
hoj godkänd för landsväg = godkänd för dessa bankörningar?
(har förövrigt bara tyglappar (Gore-Tex) just nu, krav på skinnställ?)

Ja, en hoj godkänd för landsväg kan du köra med. Deras krav är att den är landsväggodkänd, d.v.s. ska gå igenom en besiktning. I år har de krav på orginalljuddämpare och den får inte låta för mycket.
Du får köra med tyg i långsamma gruppen, som inte är speciellt långsam. Annars är kraven att man ska ha stövlar, handskar och ryggskydd. Dock tror jag inte det är jättehårt. Jag kör med mina "custom"-stövlar, de är långt ifrån lika stabila som racingpjäxor, men det har ingen sagt något om. Huvudsaken är väl att det är mc-boots.

Läs mer här:
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=86

Ja, en hoj godkänd för landsväg kan du köra med. Deras krav är att den är landsväggodkänd, d.v.s. ska gå igenom en besiktning. I år har de krav på orginalljuddämpare och den får inte låta för mycket.
Du får köra med tyg i långsamma gruppen, som inte är speciellt långsam. Annars är kraven att man ska ha stövlar, handskar och ryggskydd. Dock tror jag inte det är jättehårt. Jag kör med mina "custom"-stövlar, de är långt ifrån lika stabila som racingpjäxor, men det har ingen sagt något om. Huvudsaken är väl att det är mc-boots.

Läs mer här:
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=86

Du har täckt det mesta Paxel;

På torsdagarna är de hårda med bullernivån. De skickade hem ett gäng innan de ens lyssnade på hojarna. Sen mätte de nivån på suspekta hojar. 95 db stillastående en meter bakom ungefär. Det funkar om du inte har orginal men ligger under det. Jag gjorde en db killer till min hoj, fast den inte låter så mycket för att jag ville vara säker på att få köra.

Visste inte att det var redan nu på torsdag. Ska fundera om jag ska åka under dagen imorgon. har du nr så kan vi höras?

Varför skulle man inte kunna följa med för att man är tjej? :confused:

Iaf, tack Kalle för lånet av 750n, så grannt att köra lite igen!:pannkyss Blev iaf några mil idag ju!
Anjela: Klart tjejer kan hänga med! Håll utkik här i tråden bara. Alla kör efter egen förmåga på våra körningar och nån ska alltid vänta i korset om man svänger av så ingen blir frånåkt.

Emmi: Det var så lite. Var kul trots missödet och trippen till polisstationen :rolleyes: (oj va alla blir nyfikna nu) Det är alltid roligt med sällskap och nu fick jag ju lite motivation att fixa lill-gixxern. Ett under att den går än... :hihi Kraschpuckar är ovärderliga, men nu får jag sluta vurpa högersidan :tungan

Samåkning: Vill ni åka riktigt tryggt runt Sommen så är det samling i Tranås imon kl 0930. Ambulanssjukvårdarna :nurse där kör krokvägarna i makligt tempo då :D

I helgen slipper ni jaga mig då jag sannolikt hänger med Zeb som hjälpinstruktör på Kinnekulle lör-sön.

Anderstorp 27/6: Kul att några härifrån ska dit. Nu är det klart att jag kör som instruktör där då :tummenupp

Last edited:
På torsdagarna är de hårda med bullernivån. De skickade hem ett gäng innan de ens lyssnade på hojarna. Sen mätte de nivån på suspekta hojar. 95 db stillastående en meter bakom ungefär. Det funkar om du inte har orginal men ligger under det. Jag gjorde en db killer till min hoj, fast den inte låter så mycket för att jag ville vara säker på att få köra.

Visste inte att det var redan nu på torsdag. Ska fundera om jag ska åka under dagen imorgon. har du nr så kan vi höras?

När jag var där senast, vilket var förra året vet jag inte att någon blev hemskickad, men de har nog skärpt kravet på bullernivå.

Slå en pling på 070-5913860 om du ska åka och hinner läsa detta.

SMC kurs 27/6 anderstorp

Anmäld till kursen på Anderstorp. :tummenupp

Bara hoppas man får ledigt från jobbet den dagen.... glömde kolla det först....

Va ett varv runt sommen idag och desa vägar är otroligt bra för mc-åkning från 50 km/h hårnålar till 200 km/h svepande kurvor:yoparty

Vad händer på midsommar??
Jag har inga planer än..kanske blir att dra till kusten.

Ang smc kursen på Anderstorp.
Hur känsligt är det med bullernivån? Har ett slipon på min r1a som inte låter speciellt mycket men polaren har acra helsystem på sin r1-04 ? Hur gör ni andra? byter ni till orginal? Eller kan man klara sig ändå

Det är nog bara att pilla på orginalet dom är hårda på ljudet 95dBa vid förbipassering gäller.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma