Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sådär. Nu har jag dragit iväg ett sms och skrivit om ändringen av datumet.

Någon som fått?
Jajamän, det gick fram! Har Tele2 :) Jag är nog bakis imon vid 11. Det är Klubb 90000 ikväll så räkna inte med mig. Blåljusfest med massa horny :nurse
Skulle jag nu mot förmodan vara i skick för åkning så märker ni om jag dyker upp.

Vart bär det av imon då? Tranemo eller Malexander kanske?

Hur gick det med Seid och hans hoj då? Han körde R1:an va?
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jag kan ej på Fredag, ska hem och fira av tjejens syrra (tar studenten)...


Men kan meddela alla att på

LÖRDAG ÄR DET FOTBOLL OCH GRILLNING I LILJEHOLMS PARKEN FÖR DEM SOM VILL. SEDAN FEST OCH UTGÅNG.
KL 16:30 SKA VI BÖRJA LIRA LITE I PARKEN FÖRHOPPNINGSVIS



///MICKE
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Kommer imorgon och åker med! Ska bli sköj!!!



När vi ändå har lite jkpg-folk här... jag skulle behöva hyra/låna en husvagn, stort som smått kvittar, för att ha en helg för två personer. Det är ingen festival eller liknande, så husvagnen lämnas tillbaka i minst samma skick som uthyrd! Någon som har någån?
 

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
hoppas ni har haft en bra o rolig körning:) sj kunde man inte hänga på pga att man nyligen fått sy lite stygn i underarmen men nästa gång kmr jag me
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jajemän, jag tyckte det var en både bra och rolig körning. För min del blev det ganska stabilt mellan 100-130 km/h, kurva som raksträcka, så man hänger ju på er med sporthojar liiiiiite iallafall...... ända tills första rakan dyker upp, då försvinner dom/ni hehe

sen blev det "nytt rekord" för min del, 14,8 mil, sen vart jag tvungen att vrida om bensinkranen och uppsöka bensinmack :näsblod
brukar i vanliga fall komma iallafall 18 mil, 23-25 mil som bäst, beroende på hur inspirerande rundan varit.

Mr_Mike: kan hända att jag och mitt misslyckande fotbollsinne dyker upp. (tänkte det är bäst att varna hehe)
 
Last edited:

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Jag får tacka för den trevliga åkturen idag. Det var min första gruppåkning, men efter det här så får man väl infinna sig fler gånger (med bättre tempo).

/Stefan
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Trevlig körning idag hade till och med häng på K-man idag:yoparty kan ju i och för sig berott på att han hade en passagerare bakpå:gnissla
Imorgon bär det av till Sviestad för ännu en svettig dag i läder:skrämd :D
 

Caramon

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1
Mötte ett gäng om 5-7 cyklar idag i rondellen Ölmstad. Nån här eller?

Försökte hejja så gott jag kunde men låg precis i utfart ur rondellen. Hade ju planerat ett knässkrap ut ur rondellen ;) men de var ju inte o tänka på när en massa sporthojjar dök upp o man var tvungen att dra ut med näven :hej

Ny go asfalt btw en bit från Ölmstad mot Bunn!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Trevlig körning idag hade till och med häng på K-man idag:yoparty kan ju i och för sig berott på att han hade en passagerare bakpå:gnissla
Imorgon bär det av till Sviestad för ännu en svettig dag i läder:skrämd :D
Glöm inte att jag var bakis oxå ;) :D Lite mer förspänning på bakdämparn hade inte heller suttit fel men det gick rätt ok ändå :) Kul att köra Tranemovägen igen! Första gången i år för mig.

Du har verkligen fått upp tempot sen i fjol Jonas. Bra kört! Häng av hojen och lägg ner lite till på Sviestad så går det ännu fortare ;) Powerdäcken håller i men sänk trycket till 2,1 på banan.
Spårval är en annan grej du kan kika på om du vill :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

mjoo, my bad :gråta får trippel-kontrollera mina framtida inlägg och SMS märker jag :näsblod

idag är det kört (usel ordvits...) för min del, jobbar (a.k.a slösurfa på extraknäcket).

p.s vart både första gruppkörningen med sh.com-folk och körning på Tranemovägen för min del, mycket nöjd med båda delarna :yoparty
(inte riktigt samma fart i VMCK-gubbar och tanterna, 55+ med touring- och customhojar... :rolleyes: fast ibland lyckas även dom vrida om gasrullen hehe, deras historier, gemenskapen och söndagsfrukostar är inte fel - deras nästa är föresten imorgon 09.00-10.00 vid deras MC-stuga ute i Bankeryd.)
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Jag skall dit, men med tanke på mina 2:15, så är det väl inget jag skall skryta med. Men utveckling är väl aldrig fel. Målet är under 2:00 i år.

Off topic: Var på anderstorp idag. Vilken fröjd att höra ferrari 12:an. ORGASM!!!
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Jag skall dit, men med tanke på mina 2:15, så är det väl inget jag skall skryta med. Men utveckling är väl aldrig fel. Målet är under 2:00 i år.

Off topic: Var på anderstorp idag. Vilken fröjd att höra ferrari 12:an. ORGASM!!!
Skall också dit och smiska apan:yoparty läge för samåkning???????
Till alla som funderar på att testa på en bandag sluta fundera och anmäl er till en direkt. Det är grymt roligt och mycket lärorikt oavsett i viket stadie av förare man är. På SMC kursen jag åkte på (Linköping) var instruktörerna väldigt duktiga när man var ute la de sig bakom ett par varv för att sedan lägga sig framför och visa de rätta spårvalen(torparn är helt omöjlig att få till) för att sedan i depån ge en feedback på saker man skulle tänka på.
Så sluta fundera och gör slag i saken det är värt vartenda öre.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Ursäkta att man fråga men kan man få hänga med på er turer fastän att man är tjej???
Nej för fan, är du helt galen?? ;)

Klart du ska hänga med! Tror samtliga tycker det är skitkul att en tjej som kör hoj hänger med! Tjejer som kör hoj växer ju inte på träd direkt, tyvärr...

Sikkket färgstarkt beskrivande. Nästan så man blir sugen på att anmäla sig. De borde itne vara problem även om man knatar runt på 125a va? :)
Jag körde bana med NSR fem gånger, funkar kanon! Askul är det med... Är väll kanske lite jobbigt när man börjar bli lite duktigare, man får köra långsamma gruppen, då är folk ivägen i kurvorna men man hänger inte med o kan inte o köra om på rakorna, men det brukar lösa sig ändå... Så testa på det! Roligaste jag haft på hoj...
 
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag körde bana med NSR fem gånger, funkar kanon! Askul är det med... Är väll kanske lite jobbigt när man börjar bli lite duktigare, man får köra långsamma gruppen, då är folk ivägen i kurvorna men man hänger inte med o kan inte o köra om på rakorna, men det brukar lösa sig ändå... Så testa på det! Roligaste jag haft på hoj...

Jag rekomenderar starkt banåkning också. Åkte själv första gången i maj på kvällsåkningarna på Sviestad. Åkte dit själv för ingen ville ju följa med. Det är en torsdag i månaden från 17-21 ungefär. Tiderna finns på www.lms.se under road racing.

I söndags var jag där igen och gick SMC´s Broms och Kurv kurs. Den var riktigt bra och nyttig. Det är grymmt kul att köra och man lär sig otroligt mycket. Även med min hoj, fast avgasröret är det nästan hål i pga alla skrap, (ej orginal).

Man får rättighet att teckna folksams speciella försäkring för 1-6 och 7-11 klass hojar. Som ska vara väldigt bra pris. Men då får man pynta 1/4 av självrisken själv och möjligt att styra vad som ska lagas och vad inte. Bra eller dåligt??

Så nästa gång kanske man slipper åka själv...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top