Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Ydde skrev:
Ojjemen :tummenupp
Det blev en Dodge Dart GT


Comments: The 1970 Dodge Dart lineup returned with Swinger 340 and Dart GTS trim lines. All Darts had new front and rear styling. The Swinger 340 was available for $2,808 but now included a three-speed manual as standard. Instead of smaller power vents, the hood now had two long, narrow hood scoops. Front disc brakes were included. Despite the introduction of the Dodge Challenger, the Swinger 340 still remained popular, selling 13,785 units. One reason for its popularity was that insurance companies classified it as a compact car and thus charged lower premiums than other muscle cars. The Swinger 340 was still fast and could often keep up with 340 equiped GTS's.

Production:
Swinger 340: 13,785
GTS: ?

Engines:
340 V8 275 bhp @ 5000 rpm, 340 lb-ft @ 3200 rpm.
383 V8 330 bhp @ 5200 rpm, 410 lb-ft @ 3600 rpm.

Tufft :tummenupp särskilt med deamon huven
 
Last edited:
eus skrev:
Wohoo, läste du att om alla kommer som har anmält sig så kommer till och med folk bli utkvalade från B-finalen. Yeah det blir trångt...
Ja jag såg det, trångt kommer det bli. Vi får helt enkelt lämna alla bakom oss... :lol
 
aci skrev:
Comments: The 1970 Dodge Dart lineup returned with Swinger 340 and Dart GTS trim lines. All Darts had new front and rear styling. The Swinger 340 was available for $2,808 but now included a three-speed manual as standard. Instead of smaller power vents, the hood now had two long, narrow hood scoops. Front disc brakes were included. Despite the introduction of the Dodge Challenger, the Swinger 340 still remained popular, selling 13,785 units. One reason for its popularity was that insurance companies classified it as a compact car and thus charged lower premiums than other muscle cars. The Swinger 340 was still fast and could often keep up with 340 equiped GTS's.

Production:
Swinger 340: 13,785
GTS: ?

Engines:
340 V8 275 bhp @ 5000 rpm, 340 lb-ft @ 3200 rpm.
383 V8 330 bhp @ 5200 rpm, 410 lb-ft @ 3600 rpm.

Tufft :tummenupp särskilt med deamon huven
Ojjemen...Riktigt nöjd faktiskt :banana
 
Brutus skrev:
Skönt åk...vad sitter det i den då?

Ballt med slot-mags..80-tal. :cool: :tummenupp
Mag fälgarna ska till tippen :smasha
Det sitter en 360 i den nu....Men jag hoppas att få tag på en 396BB till vintern :yoparty
 
Ydde skrev:
Mag fälgarna ska till tippen :smasha
Det sitter en 360 i den nu....Men jag hoppas att få tag på en 396BB till vintern :yoparty


Fälgarna är ju stenhårda. Enda nackdelen är väl kanske att de väger en hel del då.

396 är vad kidmo hade i Cudan förra året. Finns mycket potential i den maskinen. Billigare än en 426 H också.

När får man se underverket då?
 
Brutus skrev:
Fälgarna är ju stenhårda. Enda nackdelen är väl kanske att de väger en hel del då.

396 är vad kidmo hade i Cudan förra året. Finns mycket potential i den maskinen. Billigare än en 426 H också.

När får man se underverket då?
Jo 396:an är riktigt fet!!!
Förhoppningsvis så kommer pärlan hem på Fredag......Då blir det raka rör direkt :yoparty :banana
 
Brutus skrev:
Fälgarna är ju stenhårda. Enda nackdelen är väl kanske att de väger en hel del då.

396 är vad kidmo hade i Cudan förra året. Finns mycket potential i den maskinen. Billigare än en 426 H också.

När får man se underverket då?
Har du MSN???
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top