Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Ydde skrev:
Hittade en semi-automatisk markör med Co2(88gram) som ger ca 200 skott per patron. Utgångshastigheten ligger på 91 meter per sekund. Man får med mask ,100kulor, 88g Co2-adapter,88g Co2 tub,piprensare och pipplugg för 1799:-

Såg den på teknikmagasinet. Jag skulle nog hellre lagt på dryga 300:- och valt http://www.gratispaintball.se/prod_show_hit_sp.asp?art_no=2906 istället. Där får du en tub som du kan fylla flera gånger..plus handskar och annat kul. Sen är det en bättre markör också. Kolla in på www.stratec.nu och kika på deras startpaket. Det är jäkligt prisvärda grejer.

Eller en Piranha Eforce 2k3 med luft och hela köret på www.hypersports.nu kostar iofs dryga tusenlappen mer än det på teknikmagasinet, men då är det ju en helt okej elektronisk bössa. Med en sån kan du ju bergis mata ut drygt dubbelt så många boll i sekunden som med den andra.
 

Bifogat

  • piranha.jpg
    piranha.jpg
    8.5 KB · Visningar: 35
Om ni vill ut och åka grusväg imorgon, ring mig på 0708-157086.... Jag har lov hela veckan och är åksugen... :gnissla
 
Brutus skrev:
Såg den på teknikmagasinet. Jag skulle nog hellre lagt på dryga 300:- och valt http://www.gratispaintball.se/prod_show_hit_sp.asp?art_no=2906 istället. Där får du en tub som du kan fylla flera gånger..plus handskar och annat kul. Sen är det en bättre markör också. Kolla in på www.stratec.nu och kika på deras startpaket. Det är jäkligt prisvärda grejer.

Eller en Piranha Eforce 2k3 med luft och hela köret på www.hypersports.nu kostar iofs dryga tusenlappen mer än det på teknikmagasinet, men då är det ju en helt okej elektronisk bössa. Med en sån kan du ju bergis mata ut drygt dubbelt så många boll i sekunden som med den andra.
Behöver ingen värsting......Är ju gamal pansarbasse :D
Kommer att :kulspruta er allesammans även om jag har en puffra från 80-talet

Slut kom!
 
Ydde skrev:
Behöver ingen värsting......Är ju gamal pansarbasse :D
Kommer att :kulspruta er allesammans även om jag har en puffra från 80-talet

Slut kom!

Nja...kanske inte en från 80-talet..med tanke på att det är ganska så tvärusla grejer som dök upp då.

Grejen med den från teknikmagasinet är att kolsyran man får till inte går att fylla på igen. Man måste ju köpa nya hela tiden liksom. Blir dyrt i längden. Det är väl värt att köpa något med en 12oz eller 20 oz kolsyretub åtminstone. Kolla blocket...kan hitta komplett utrustning med kolsyretank för 1500:- ungefär.
 
blom skrev:
grymt läcker bil :tungan
ha begär.... satans bannaner vad sugen jag blev :) :tummenupp men satan vilka priser på dom :näsblod

Jag tycker dom är ganska billiga faktiskt, 208 nypris är väl inte så farligt för den prestandan och den kvaliten? Kollade lite på S2000 för ett tag sedan och man får ge mellan 170-200 000 för en 00-01 ifrån tyskland.
 
MrGooFy skrev:
Jag tycker dom är ganska billiga faktiskt, 208 nypris är väl inte så farligt för den prestandan och den kvaliten? Kollade lite på S2000 för ett tag sedan och man får ge mellan 170-200 000 för en 00-01 ifrån tyskland.
en begg från 03 går ju lös på 180 lök.. ja det fanns dom som gjorde det ialf..
 
Brutus skrev:
Nja...kanske inte en från 80-talet..med tanke på att det är ganska så tvärusla grejer som dök upp då.

Grejen med den från teknikmagasinet är att kolsyran man får till inte går att fylla på igen. Man måste ju köpa nya hela tiden liksom. Blir dyrt i längden. Det är väl värt att köpa något med en 12oz eller 20 oz kolsyretub åtminstone. Kolla blocket...kan hitta komplett utrustning med kolsyretank för 1500:- ungefär.
Ok! Ska leta.......
Har du skaffat gojja?
 
Nån här som är bra på att justera fjädringen på endurohojar?
Fjädringen ska va fullt justerbar om jag fattat det rätt på WR, och fjädringen är egentligen för hård för mig, jag väger ju.....lite....

Nån som har lust att hjälpa mig? eller är det bara att ge sig på det själv? :va Lätt o skruva bort sig?
 
NSR_Martin skrev:
Nån här som är bra på att justera fjädringen på endurohojar?
Fjädringen ska va fullt justerbar om jag fattat det rätt på WR, och fjädringen är egentligen för hård för mig, jag väger ju.....lite....

Nån som har lust att hjälpa mig? eller är det bara att ge sig på det själv? :va Lätt o skruva bort sig?

Jag kan fixa så att du får std inställningarna och satt till din vikt...
Funkar jävligt bra för mej iaf :D
 
Twice skrev:
Jag kan fixa så att du får std inställningarna och satt till din vikt...
Funkar jävligt bra för mej iaf :D
Ta det inte personligt, men jag tror jag är för feg (eller för smart?) för att lämmna den till dig :hihi ;)

Kollade lite i instruktionsboken, där stog det hur man skulle göra och vilka som va standardinställningarna, om man skulle ge sig på det nån regnig dag då man har alldeles för lite att göra.... Känns dock mest som det kommer bli sämmre :rolleyes:
 
NSR_Martin skrev:
Ta det inte personligt, men jag tror jag är för feg (eller för smart?) för att lämmna den till dig :hihi ;)

Kollade lite i instruktionsboken, där stog det hur man skulle göra och vilka som va standardinställningarna, om man skulle ge sig på det nån regnig dag då man har alldeles för lite att göra.... Känns dock mest som det kommer bli sämmre :rolleyes:

Std inställningen på japs hojjar brukar vara 8-10 varv ut från fullt inskruvat
Sen något som är viktigt på bakdämparen är att fjädern är rätt ställd till din vikt

Den ska sjunka ca 8-10 cm när du sätter dej på den från att den stått på pall med bakhjulet fritt! mät från bakaxeln till en fast punkt rakt ovanför på bakramen.... Viktigt är också att fram och bak sjunker ihop lika mycket och samtidigt! ställ dej på fotpinnarna, håll i styret och hoppa så känner du... Sen spänner du släpper kompet på bak/fram vilken det nu är som är seg.! :tummenupp
 
Twice skrev:
Std inställningen på japs hojjar brukar vara 8-10 varv ut från fullt inskruvat
Sen något som är viktigt på bakdämparen är att fjädern är rätt ställd till din vikt

Den ska sjunka ca 8-10 cm när du sätter dej på den från att den stått på pall med bakhjulet fritt! mät från bakaxeln till en fast punkt rakt ovanför på bakramen.... Viktigt är också att fram och bak sjunker ihop lika mycket och samtidigt! ställ dej på fotpinnarna, håll i styret och hoppa så känner du... Sen spänner du släpper kompet på bak/fram vilken det nu är som är seg.! :tummenupp
Höm, okej, tack för tippsen, den sjunker ihop väldigt lite när jag sätter mig på.... Så får ställa om lite kanske...

Har inte du lust att köra grusväg nån dag?
 
NSR_Martin skrev:
Höm, okej, tack för tippsen, den sjunker ihop väldigt lite när jag sätter mig på.... Så får ställa om lite kanske...

Har inte du lust att köra grusväg nån dag?

Fint, släpp på fjädern och kolla så att dom gungar jämnt sen... kan hända att du behöver släppa kompet på gaffeln då...

Ska bara få sålt husan och skaffa en ny sen är jag på!
Har bestämt mej för att inte köra sönder husan innan jag sålt den... :rolleyes:
 
Twice skrev:
Fint, släpp på fjädern och kolla så att dom gungar jämnt sen... kan hända att du behöver släppa kompet på gaffeln då...

Ska bara få sålt husan och skaffa en ny sen är jag på!
Har bestämt mej för att inte köra sönder husan innan jag sålt den... :rolleyes:
Jo dom är nog ungefär lika hårda nu, så man får förmodligen justera både bak och fram.

Låter klokt :tummenupp :hihi
 
blom skrev:
en begg från 03 går ju lös på 180 lök.. ja det fanns dom som gjorde det ialf..


228900 med AC och metallic+stereo. Det är "måstesaker" i en bil.

180 får man en fin 02-03 för, runt 200 en 04 med lagom mil.

Den är tamejfan underbar att köra, men att åka i är det ingen hit om ni fattar vad jag menar :D

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
228900 med AC och metallic+stereo. Det är "måstesaker" i en bil.

180 får man en fin 02-03 för, runt 200 en 04 med lagom mil.

Den är tamejfan underbar att köra, men att åka i är det ingen hit om ni fattar vad jag menar :D

//jaG

Fick en hel del pröjs för Gixxern hör jag... :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top