Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Håller man sig till dom större vägarna är nog inte grus ett stort problem... dock så kanske Maverick vill ha lite utmaning, så han tar småvägarna... :D

Va rädd om ert aluminum, kör inte i saltet! Låt det regna ett par gånger först, eller tvätta noga DIREKT!

Ja, jag kan lugnt säga att jag är lite avis på att du kör redan. Det har varigt några härliga dagar nu. Det börjar bli dags för den årliga rundringningen till försäkringsbolagen. I år även med den delikata frågeställningen 'Har ni bärgare i Alperna?' och 'Ingår ambulansflyg?' :D

Tack och lov stillade faktiskt 'banåkningen' på Strängseredssjön abstinensen en del och med tanke på hur stora tjälskotten är just nu och allt rullgrus så känns det rätt ok att vänta till april.

Last edited:
Du ska inte med ut på fler turer framöver med Crossen ? Ja är sugen nu, ska börja och reka på banorna sen ska jag återuppta kontakten med släktingarna i Svarttorp för möjlighet att bygga en egen bana som blir en blandning mellan stubba race och skogs körning. :D

Letar även efter ett bättre transport fordon ala Caddy för att släpa runt på MX:n... Men de finns en bunta på Blocket så de är inga problem.

Idag åkte framhjulet av, och in på verkstaden för årets modds. Även första uppstarten efter uppställningen på depåstödet i höstas. Har inte rört den, inte tömt några fuggar eller nåt. Choke ut, tändning på, soppa på, två vrid på rullen och släppa helt, vrida nyckeln, och två varv senare står den och tuffar.
Honda...

Idag åkte framhjulet av, och in på verkstaden för årets modds. Även första uppstarten efter uppställningen på depåstödet i höstas. Har inte rört den, inte tömt några fuggar eller nåt. Choke ut, tändning på, soppa på, två vrid på rullen och släppa helt, vrida nyckeln, och två varv senare står den och tuffar.
Honda...
Samma här. Förstår inte vad folk ska böka så mycket för :hihi

Honda...
Låter precis som för mig i måndags när jag starta upp hondan.. :)

Maverick du som verkar ha koll.
Hur långt är det runt vättern och är det nått skoj att smååka runt där med motoriserad cykel?

Funderar på det som jungfrutur om jag lyckas ta mitt körkort framåt vårens slut.

Annars kan ja varmt rekommendera Sommen runt på MC. Riktigt sköna svepande vägar runt där, samt en tur på färjan över vattnet...

Sommen.jpg

Precis.. Bara att stoppa i nyckel och vrida..Älskar insprutning :arsele

hörrödudu din jöns jag trodde du hade flyttat till botten-ryd?
:banana

Det finns riktigt fina vägar runt vättern om man inte tar den som går närmast sjön hela vägen. Kolla på Burgerrunkartanhttp://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999 för lämplig väg på västra sidan om sjön. På östra så finns det flera riktigt bra vägar du ser en i inlägget ovan. Det finns nog fler på kartsidan här på forumet.

Last edited:
Tack ska ni ha för tipsen. Får kika närmare på det men först är det kanske dags att ta tag i riskutbildningar och sånt tjafs :)

Maverick du som verkar ha koll.
Hur långt är det runt vättern och är det nått skoj att smååka runt där med motoriserad cykel?

Funderar på det som jungfrutur om jag lyckas ta mitt körkort framåt vårens slut.
30 mil är cykelturen.. dock tror jag den är riktigt tråkig på vanlig hoj.. typ lika rolig som när jag körde hem hojen från Gävle.. 48 mil e4:an :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma