Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Ingen som har lust att hänga med upp till mantorp på onsdag 7/7 och köra kvällskörning? 17-20
Har nästan bestämt mig..

Vi åker ju till Sviesta på dagen, så vi orkar nog inte stanna på Mantorp på vägen hem :) Blev suget stort när vi va där och kollade på breisladd-tävlingen? :D

Hade varit grymt kul men jag slutar 16.00 så det blir nog lite ont om tid för min del!

//Danne

Sluta mesa nu Danne ;) Skynda dig upp via motorvägen direkt efter jobbet så blir det kanon!

Last edited:
Sluta mesa nu Danne ;) Skynda dig upp via motorvägen direkt efter jobbet så blir det kanon!

På Gelleråsen kommer jag varva dig.. Om jag så måste kommer jag köra med FULLT UTSLÄPPT koppling.. Fast du kanske blir knäckt bara jag knäskrapar lite :tungan

Glöm nu inte att filma körningen i Linköping..

På Gelleråsen kommer jag varva dig.. Om jag så måste kommer jag köra med FULLT UTSLÄPPT koppling.. Fast du kanske blir knäckt bara jag knäskrapar lite :tungan

Glöm nu inte att filma körningen i Linköping..

Haha, you wish! Jag kommer växla din lilla 600 i örat :) Knäskrapa du så, åker jag vidare mot mål så länge ;)

Lastat och klart, imorgon åker vi :)

Bifogat

• 201007061328-30.JPG
    201007061328-30.JPG
    117.4 KB · Visningar: 62
Vi åker ju till Sviesta på dagen, så vi orkar nog inte stanna på Mantorp på vägen hem :) Blev suget stort när vi va där och kollade på breisladd-tävlingen? :D
Känner att jag måste öva på breisladd med hoj, hur svårt kan det var :banana

Danne skrev:
Hade varit grymt kul men jag slutar 16.00 så det blir nog lite ont om tid för min del!

//Danne
Livet är hårt men snart semester :tungan

Kraschade på Sviesta idag på förmiddagen. Andra nyckelbenet av med några flisor som följd. Operation nästa vecka förhoppningsvis. Säsong 2010 är över.
Tackar för stödet från er som redan hört av er!

Mantorp var inte alls dumt att köra på, me like :)
Hoppas på flera tillfällen i sommar..

Kraschade på Sviesta idag på förmiddagen. Andra nyckelbenet av med några flisor som följd. Operation nästa vecka förhoppningsvis. Säsong 2010 är över.

Ajajaj. Det var dumt gjort :huvet
Krya på dig

Surt sa Rav3n, hoppas du klarade dig i övrigt utan värre skador. Men inte kul att inte kunna köra hoj resten av sommaren. Krya på dig.

Tack för ert stöd, just nu känns det kanske inte "hyffsat", äter massa smärtstillande och sover dåligt. Men man kanske är lite extra gnällig ;) Har ju trots allt brutit andra sidan för 11månader sen på hojen oxå, med skruv o metall som följd. Är nog mest deppig nu, och besviken att jag inte vet vad som hände.

Tack som sagt, jag kommer tillbaka!

Tack för ert stöd, just nu känns det kanske inte "hyffsat", äter massa smärtstillande och sover dåligt. Men man kanske är lite extra gnällig ;) Har ju trots allt brutit andra sidan för 11månader sen på hojen oxå, med skruv o metall som följd. Är nog mest deppig nu, och besviken att jag inte vet vad som hände.

Tack som sagt, jag kommer tillbaka!

Satt och funderade lite på om du hade hel eller halv koppling vid olyckstillfället?? .. :D :yoparty

//Danne

Vilken kurva var det? Jag brukade få framhjulssläpp varenda varv i vänstern efter start/mål eftersom däcket inte blir lika varmt på den sidan.
Krya på dig som sagt. Surt när en lågsida på bana leder till benbrott. Du börjar bli gammal ;-)
// K-Man på mobilen från Gelleråsen

Satt och funderade lite på om du hade hel eller halv koppling vid olyckstillfället?? .. :D :yoparty

//Danne

den är skavd nu iaf, haha :)

Vilken kurva var det? Jag brukade få framhjulssläpp varenda varv i vänstern efter start/mål eftersom däcket inte blir lika varmt på den sidan.
Krya på dig som sagt. Surt när en lågsida på bana leder till benbrott. Du börjar bli gammal ;-)
// K-Man på mobilen från Gelleråsen

Det va i vänstern efter star/mål på mitt 3e varv det passet. Vet inte vad som hände, men troligtvis så släppte framhjulet rejällt. Kan oxå varit en vågad nerläggning. Jag bytte spår för att ta in på en kille och tog bra med höjd i kurvan. Risken är att nerlägget blev för stort för mig...

Röntgenbilderna från igår...

Bifogat

• 201007071334-30.JPG
    201007071334-30.JPG
    65.9 KB · Visningar: 33
  • 201007071335-30.JPG
    201007071335-30.JPG
    71.5 KB · Visningar: 37
Operation ikväll. Dom ringde precis från akuten och ville ha in mig. Kan säga att jag är lika livrädd denna gången som förra gången. Antar att man är en liten kärring :gnissla
Hoppas på bättre läkning denna gången oxå...

CSS Level 1 avklarat i strålande sol och jag upptäckte hur jag skulle göra för att kunna köra med helt avslappnade armar. Vilken skillnad det gjorde för greppet och linjen i kurvorna! :) Det går minsann att lära gamla hundar nya saker! CSS är riktiga proffs och dagen var bra arrangerad!:tummenupp

Bifogat

• CSS01.jpg
    CSS01.jpg
    197.1 KB · Visningar: 73
  • CSS02.jpg
    CSS02.jpg
    153 KB · Visningar: 69
Last edited:
Jag byggde mig ett kamerastativ. Kostade mig 15kr, hade dock tillgång till svets..=)

http://www.youtube.com/watch?v=pYng-RVwMOQ

Så det är du som bor i det vita skåpet bakom preem? :)

CSS Level 1 avklarat i strålande sol och jag upptäckte hur jag skulle göra för att kunna köra med helt avslappnade armar. Vilken skilland det gjorde för greppet och linjen i kurvorna! :)

Fina bilder, såg riktigt rejsigt ut :tummenupp kallefornian-bike-skol va det de hette va?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...