Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Ikon skrev:
2553199 45 timmar kolv står det i boken till en mx450 om jag inte minns fel...men dom e ju väldigt hårda när dom testar,ingen sån fiskörning som vi håller på med...har kompisar som bytt kolv vid 100+ och då har kolven inte varit ett skit sliten...gäller ju iof att man servar enligt order...twice:hihi
hehe o yes sir! man kan slarva med det också har jag märkt om man kör på motul! inte ett ras på 1 år. är helt jävla förvånad.
husan rasade ju nästan varje åk :D
 
Twice skrev:
2554260 hehe o yes sir! man kan slarva med det också har jag märkt om man kör på motul! inte ett ras på 1 år. är helt jävla förvånad.
husan rasade ju nästan varje åk :D
Men du kör ju aldrig :pannkyss

Ska du me på lördag?? :yoparty
 
Widell skrev:
2555021 Men du kör ju aldrig :pannkyss

Ska du me på lördag?? :yoparty
ska nog köpa en -06 i veckan. går inte åka på mitt gamla lik längre.
när jag fått den nya så är jag med! men nu är det crossfälgar som gäller
 
450 är klockren på gatan :tummenupp inga problem att köra en hel dag. sen vibrerar en lc4 dubbelt så mycket som hondan och så länge man inte har crossdrevningen så behöver man inte varava så mycket :yoparty

Twice skrev:
2554260 hehe o yes sir! man kan slarva med det också har jag märkt om man kör på motul! inte ett ras på 1 år. är helt jävla förvånad.
husan rasade ju nästan varje åk :D


min rasade ju några ggr i början men sen jag slutade byta olja o filter så har den hållt :confused: :confused:
 
Last edited:
Twice skrev:
2556803 ska nog köpa en -06 i veckan. går inte åka på mitt gamla lik längre.
när jag fått den nya så är jag med! men nu är det crossfälgar som gäller
varför? håller du inte måttet på gatan längre :arsele

edit: komma över på en stänkare sen? :tummenupp
 
Ikon skrev:
2553199 45 timmar kolv står det i boken till en mx450 om jag inte minns fel...men dom e ju väldigt hårda när dom testar,ingen sån fiskörning som vi håller på med...har kompisar som bytt kolv vid 100+ och då har kolven inte varit ett skit sliten...gäller ju iof att man servar enligt order...twice:hihi

Det beror väl på förvisso. Jag kör bara på bana och har bara pratat med folk som kör bana eller rejsar om serviceintervaller. Vid bankörning går ju hojen hårdare och på högre varv vilket innebär mer slitage, större rasrisk och tightare serviceintervaller.
Men visst, en kolv kan säkert gå 100+h men det blir dyrt om det rasar helt.
 
Emmi skrev:
2563799 Det beror väl på förvisso. Jag kör bara på bana och har bara pratat med folk som kör bana eller rejsar om serviceintervaller. Vid bankörning går ju hojen hårdare och på högre varv vilket innebär mer slitage, större rasrisk och tightare serviceintervaller.
Men visst, en kolv kan säkert gå 100+h men det blir dyrt om det rasar helt.

det sliter mer på en kolv o ligga på jämnvarv på landsväg än vad det gör o ligga på bana..den är ju gjord för o gå fullt,däremot inte för att ligga på mellanregistret längre tid...sen är det ju så att dom som kör bana servar oftast sina hojjar bättre o har mer knas på skiten än vad svensson på landsvägen har...tipset är ju att lyfta på locket o kolla efter 50 timmar...är det inget fel så är det ju bara o köra,man behöver ju inte byta för bytandets skull...
 
Streetfighter

Tjena vänner.

Håller på med mitt streetfighter bygge.
Nån som har några tips på styre och styrfäste och snyggt kåpglas.
Och hur göra med all el. ?? Det löser sig säkert men tips är alltid välkommna
Skickar bilder på hur det går =)
 

Bifogat

  • DSC00122.JPG
    DSC00122.JPG
    46.2 KB · Visningar: 43
Ikon skrev:
2563969 det sliter mer på en kolv o ligga på jämnvarv på landsväg än vad det gör o ligga på bana..den är ju gjord för o gå fullt,däremot inte för att ligga på mellanregistret längre tid...sen är det ju så att dom som kör bana servar oftast sina hojjar bättre o har mer knas på skiten än vad svensson på landsvägen har...tipset är ju att lyfta på locket o kolla efter 50 timmar...är det inget fel så är det ju bara o köra,man behöver ju inte byta för bytandets skull...

Vill bara nämna att jag inte kan det här MEN det du säger låter vettigt (det du skriver ser bra ut?) I alla fall!

"If it ain't broken - don't try to fix it!"

Sup ner er//spenk
 
Delvis, visst sliter det mer att ligga på jämnvarv med tanke på att motorn inte är gjord för att köras så. Men en motor som hela tiden går på toppvarv går hårdare än en motor som rullar runt i stan, där man varierar varvet och inte varvar ur hojen på varje växel.

Men byta för bytandets skull är ju onödigt, totally agree!
 
Last edited:
Hojbygget går enlig planerna.
Crossstyre idag. samt styrfäste.
Nästa vecka. längre bromsslang samt face mask. =)
:mad: kommer bli en arg jävel detta.
 

Bifogat

  • DSC00130.JPG
    DSC00130.JPG
    36.1 KB · Visningar: 100
  • DSC00131.JPG
    DSC00131.JPG
    29.5 KB · Visningar: 102
Någon som har något tips på bra och billig vinterförvaring i varmgarage i Jönköping? Det är ingen nackdel om man har fritt tillträde för puts mm.
 
idag blir det till att åka lite :yoparty är nån sugen på att följa med så ring widell på 0736221173
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top