Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
EVILPAUL skrev:
Jo de e klartom man har såna kontakter så. Jag har en kompis som kör cross o har gjort i ca 20 år (CRF450 04 har han förresten nu :D ) Han avråde mig från rm pg av att när han tävlade rätt hårt i slutet av 90 talet så körde han en sån och den fullständigt käkade kolvar. Han jämförde med Honda, på en säsong bytte han 10 på RM och ca:1 på cr. Honda är ju alltid honda :)
måndags ex.. tävlade med suzuki i 6år.. inga problem.

ikon är du tattare :)
 
Goffe skrev:
löjligt.. 1000 4 takt 170 hp 170 kg.. de räcker iaf. :7peta :hihi

//stuntmaster is back..


Hur går det med plastarbetet på på 10:an? kommer den bli fin till våren?
 
Mr-zx7 skrev:
Emmi din Lc4 är väl en -01? hur många pesetas pungade du ut för den?


Är det någon som har någon aning om hur svårt/möjligt det är att regga in en cross/enduro??
 
50´ med endurofälgar, extra drev, depåstöd & motardfälgar.

Det är jättesvårt att regga in tex en husa cross om du inte har typintyg från generalagenten som följer med vissa hojar från början. Problemet är tydligen ljudet, inte avgasljudet utan motorljudet (motorn låter för mycket, kedjan skramlar osv). Enligt Martin är det omöjligt att regga in en 550 husa på grund av ljudet, han hade själv testat. Det behövs annat drivpaket, stoppad ljuddämpare, låda runt motorn osv... E-reggat e ju lättare.
Endurohojar är antagligen lättare eftersom de är gjorda för att kunna bli e-reggade, men du måste bygga om elsystemet för att kunna använda blinkers, bromsljus o sånt.

På lördag blir det ju hojåka med OGT, se kalendern!
 
Nu är hojen lagad... Jag måste lägga till ännu ett instrument i fullagnings-kitet: LIMPISTOL

Ang. regga in cross/enduro: Som emmi säger måste man ha helfordonsgodkänande numera. Lär du inte få nått på en enduro/cross...

//jaG
 
Twice skrev:
LV-Reg blir ett helvete! E-reg hur lugnt som helst!

öhhh lite seriös stunt idag eller...aj ghar ingen motard idag,den ska byggas om till enduro för daddy cool ska köra imorgon...men bladen finns,måste ju komma tillbaka lite
 
Ikon skrev:
öhhh lite seriös stunt idag eller...aj ghar ingen motard idag,den ska byggas om till enduro för daddy cool ska köra imorgon...men bladen finns,måste ju komma tillbaka lite

Ajjemen... Ska väl funka!
Om inte hojjen rasat under natten :D
 
Ikon skrev:
öhhh lite seriös stunt idag eller...aj ghar ingen motard idag,den ska byggas om till enduro för daddy cool ska köra imorgon...men bladen finns,måste ju komma tillbaka lite
Vilken tid hade herrskapet tänkt sig?

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
Nu är hojen lagad... Jag måste lägga till ännu ett instrument i fullagnings-kitet: LIMPISTOL
//jaG

Redan införskaffat på eko dessutom :arsele så nu slipper jag tapen runt mina mc-stövlar

Emmi skrev:
50´ med endurofälgar, extra drev, depåstöd & motardfälgar.

Det är jättesvårt att regga in tex en husa cross om du inte har typintyg från generalagenten som följer med vissa hojar från början. Problemet är tydligen ljudet, inte avgasljudet utan motorljudet (motorn låter för mycket, kedjan skramlar osv). Enligt Martin är det omöjligt att regga in en 550 husa på grund av ljudet, han hade själv testat. Det behövs annat drivpaket, stoppad ljuddämpare, låda runt motorn osv... E-reggat e ju lättare.
Endurohojar är antagligen lättare eftersom de är gjorda för att kunna bli e-reggade, men du måste bygga om elsystemet för att kunna använda blinkers, bromsljus o sånt.

På lördag blir det ju hojåka med OGT, se kalendern!
Hmmm.... ja då kan det ju bli problem, ombyggnation och fulmek inga problem, men intyg :huvet
Hade ju varit fint om det hade funkat, cross/enduro är ju ganska mycket billigare!
 
Ska du köpa begagnad motard så är det ju ingen skillnad i pris.
ÄNDRAD TID O PLATS
BTW, 1730 vid Norks däckservice, ljungarum (raka därbakom nånstans, ni hör oss, annars ring på 0709604722, emmi) idag.
 
Last edited:
Zeb_Macahan skrev:
Ska du köpa begagnad motard så är det ju ingen skillnad i pris.

BTW, 1700 Axamo idag.

Inte begagnad motard, begagnad enduro/cross,
motard utrustningen fixar jag på annat håll :tomten

Men det kanske inte är värt besväret! har hittat ett par SM KTM,husaberg,GAS/GAS 00-03 för runt 50 inkl. offroad utrustning och div reservdelar!

gas/gas var riktigt cool men vet inte hur den är i drift, insprutning och sånna grejjer!

Zeb_Macahan skrev:
BTW, 1700 Axamo idag.

tusan
Har inget fordon att ta mig dit med! hojen såld och jeepen på service :huvet
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top