Nytt fönster

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
Jag gillar inte riktigt att det ploppar upp ett nytt fönster så fort man klickar någonstans i princip. Om jag exempelvis går in i mitt garage så får jag ju upp en ny ruta.. Lite onödigt. Och jobbigt att behöva stänga ner hela tiden.

Utan att vara något datasnille skulle jag gissa på att det kan vara någon inställning hos dig, då jag inte har samma problem vare sig i IE eller Firefox...

jag tycker det är det bästa med forumet.. för jag hatar att hoppa fram och tillbaka..jag hade gärna sätt att på startsidan där senaste inlägg finns. så öppnas det ett nytt fönster när man klickar på en länk där.

för då kan man öppna flera intresanta trådar samtidigt och slippa missa och leta så jäkla mycket..

systemet som det är idag med nya fönster som öppnas tycker jag är perfekt.. helt underbart..

schneberger skrev:
2681219 jag tycker det är det bästa med forumet.. för jag hatar att hoppa fram och tillbaka..jag hade gärna sätt att på startsidan där senaste inlägg finns. så öppnas det ett nytt fönster när man klickar på en länk där.

för då kan man öppna flera intresanta trådar samtidigt och slippa missa och leta så jäkla mycket..

systemet som det är idag med nya fönster som öppnas tycker jag är perfekt.. helt underbart..
håller ner SHIFT-knappen när du klickar på en länk så öppnas det i nytt fönster.

Swedie skrev:
2681233 håller ner SHIFT-knappen när du klickar på en länk så öppnas det i nytt fönster.

Jo, så kan man iofs göra men som nytt-fönsteranhängare ser jag inte vitsen med att ta bort funktionen? Vad skulle vara jobbigare med att stänga ett fönster än att klicka på tillbakaknappen? :va Är det på nåt sätt svårare att klicka i övre högra hörnet än i det övre vänstra?

Ta inte bort nytt fönster, det är ju liksom därför man använder sig av Windows... för att kunna göra olika saker i olika fönster.

Titania skrev:
2681250 Jo, så kan man iofs göra men som nytt-fönsteranhängare ser jag inte vitsen med att ta bort funktionen? Vad skulle vara jobbigare med att stänga ett fönster än att klicka på tillbakaknappen? :va Är det på nåt sätt svårare att klicka i övre högra hörnet än i det övre vänstra?

Ta inte bort nytt fönster, det är ju liksom därför man använder sig av Windows... för att kunna göra olika saker i olika fönster.
om det är ett val att öppna fönster, eller inte, så är det bättre än att tvinga alla att öppna allting i nya fönster.

Swedie skrev:
2681263 om det är ett val att öppna fönster, eller inte, så är det bättre än att tvinga alla att öppna allting i nya fönster.

Det behöver inte vara svart eller vitt, antingen eller.

Jag har klickat runt nu och i flera steg för sedan tvingas backa tillbaka många led för att komma tillbaka. Det finns säkert de som tycker att det är bra men det funkar inge vidare för mig. Varken vanemässigt eller ergonomiskt, fara med markören över hela skärmen från scrollbaren till tillbakapilen.

Jag får försöka lära mig att använda shift. :nicka

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...