Tuneman
Ny medlem
Min hoj är en Yamaha YZF600R -96a. Har ingen riktig manual till den, utan fick ett tjockt service-häfte med som ser ganska nedladdat ut. Hur som helst har häftet vart till grymt stor hjälp, eftersom jag är novis när det gäller meck. Nu står det iaf att originalkedjan på hojen är en "endless chain", och att man måste plocka bort svingen för att få väck originalkedjan. Nu är det verkligen ingen originalkedja som sitter på, eftersom hojen gått 4500 mil, men jag vet heller inte vilken typ av kedja det är. Hur som igen, så står det här i servicehäftet att man ALDRIG ska ersätta den ändlösa kedjan med en "clip-type master (split) link", vilket jag antog var den vanliga typen av kedjor. Nu är min fråga alltså om jag kan köpa en split-kedja och slänga på, eller om jag ska ha en ändlös som manualen säger, vilken verkar mycket jobbigare att byta. Vad säger expertisen? Och vad är det för kedja jag får om jag köper t ex en sån här: http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&products_id=3527 ?
Skulle behöva hjälp lagom tills jag vaknar igen.. Tack på förhand iaf!
Skulle behöva hjälp lagom tills jag vaknar igen.. Tack på förhand iaf!