Nytt Dödsvirus Hotar Världen

:rolleyes:

Samtidigt kan den där blaskan få en helt vanlig snuva att låta som en världsepidemi...

Packade in allt i bilen igår, inklusive tjejen & hojjen, spikade igen alla fönster på kåken.

I eftermiddag åker vi till hemligt bergrum i Lappland, räknar med att komma ut igen om ca 10 år, när den värsta epedemin har dragit över...

Tack för alla trevliga pratstunder här!

Lycka till allihopa! :tummenupp

Jag har i alla fall börja försegla ventilationen och samla proviant inför vad som komma skall.

Valentinic skrev:
OT: Vad är det som ligger på snusdosan i din avatar? :va

En miniblinkers som jag och en kompis tagit fram och förhoppningsvis ska kunna sälja snart... Det är ett hobbyprojekt som har legat på is under vintern p.g.a. att han haft så jäkla mycket annat jobb...

morlock skrev:
Det ser ut som en mjuk sugpropp tycker jag. :näsblod

meningen var att den skulle vara "sugproppig" för att gå ihop maximalt med kåpan... Däremot kommer den nedre delen vara i hårdplast(glasfibernylon) men ha en tunn "gummipackning" mellan sig och kåpan för att få helt vattentätt...

mobilkameror ger pissig bild... Tog en bild för att visa sockeln(den som ska gå igenom kåpan) ... "muttern" är specialgjord för att kunna dras fast ordentligt utan verktyg.. den är lite "stjärnformad" för att dras för hand...

Edit1: "Muttern" är alltså den pryl som ligger vid sidan av sockeln på första bilden.. den sitter på insidan av kåpan..

Bifogat

• 53C90003.jpg
    53C90003.jpg
    58.3 KB · Visningar: 50
  • 53C90004.jpg
    53C90004.jpg
    62.8 KB · Visningar: 46
När kan du leverera en uppsättning då? Jag behöver nämligen miniblinkers fram.

EDIT: SH-SM i ämnesbyte...

morlock skrev:
När kan du leverera en uppsättning då? Jag behöver nämligen miniblinkers fram.

EDIT: SH-SM i ämnesbyte...

Det hela är ett hobbyprojekt som började med att polaren kräktes på sina stekspads-stora blinkers på sin SSie ...
Tyvär har han haft ruggigt mycket riktiga(betalda) jobb under vintern så projektet har legat på is... Allt beror på när han får det lugnare på jobbet... Vi hade som avsikt att ha dem färdiga till säsongstarten men det återstår ännu en del arbete..

Kan tyvär inte säga något datum..

korvgubbe skrev:
..Rädd att partiet ska ockupera din trädgård, kasta gatsten samt spela blockflöjt och sjunga We Shall Overcome tills du kräks?

De är redan här. :5sure
Försök inte dra in mig i din Vi i Villa klubb, jag har ingen trädgård - jag bor i kollektiv och slösar inte med jordens resurser i onödan.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt