Nytt chassi

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
ja, nu har jag köpt ett nytt, helpubertalt chassi.
De flesta är skitdyra, utan nätagg, jag fick ett med ett helt ok agg för 595:-.
Sen lyser det skitfint, som om man vore en tonåring igen :D
Anledningen till bytet var främst att mitt agg var för slött, när jag satte in firewirekortet fimpade ena hårdisken ur.
Nu verkar det funka, får byta upp mig på nätdelen till 500W för 200 spänn om jag vill. (350 nu)
Känns mest värt att ha 3 fläktar i stället för en, sen kunna sätta hårddiskarna en bit ifrån varann, kan tro att tempen gått ner sisådär en miljon procent...
Eftersom jag har en ganska slö moderkaka med tillbehör vete fasen om jag behöver mer just nu, vad tror du?
Vad ja fnular över är det här med de små, små kablarna.
Hur fanken vet man hur man ska sätta dem rätt så man får powerdioden och HDDdioden att lysa? Allt funkar bra, men inte det... :rolleyes:
BW är nog the shit, där kan man få fina deals.

Last edited:
jesseboy skrev:
ja, nu har jag köpt ett nytt, helpubertalt chassi.
De flesta är skitdyra, utan nätagg, jag fick ett med ett helt ok agg för 595:-.
Sen lyser det skitfint, som om man vore en tonåring igen :D
Anledningen till bytet var främst att mitt agg var för slött, när jag satte in firewirekortet fimpade ena hårdisken ur.
Nu verkar det funka, får byta upp mig på nätdelen till 500W för 200 spänn om jag vill. (350 nu)
Känns mest värt att ha 3 fläktar i stället för en, sen kunna sätta hårddiskarna en bit ifrån varann, kan tro att tempen gått ner sisådär en miljon procent...
Eftersom jag har en ganska slö moderkaka med tillbehör vete fasen om jag behöver mer just nu, vad tror du?
Vad ja fnular över är det här med de små, små kablarna.
Hur fanken vet man hur man ska sätta dem rätt så man får powerdioden och HDDdioden att lysa? Allt funkar bra, men inte det... :rolleyes:
BW är nog the shit, där kan man få fina deals.

Står i moderkortsmanualen var dom ska sitta. Sen trycker du bara dit dom. Funkar det inte så testa att vända på LED-kontakterna, LEDs funkar ju bara på ena hållet.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt