Nytt bromsok.....

kiko skrev:
Kostnaden lär springa iväg en hel del ytterligare om du vill byta till Brembook tex. då de oken har en betydligt större inre volym ... detta leder till att pumpen lär behöva bytas till en större/bättre för å kunna utnyttja det nya oket på ett bra sätt. Sedan lär det tillkomma en adapter för å få dit det hela då Brembo ej har gatok som passar den gaffeln rakt av mig veterligen.

Har inte pillat så mycket med Nissin men gisar att det samma gäller för deras ok osv.

Någon som vet ca vad det skulle kosta 5,10 eller 15.000........
 
Finns en hel del kul på Ebay om du letar bromsar, dock e det ju inte så lätt å plocka ihop ett kit som man vet kommer fungera bra utan å ha provat grejerna. Inbland finns det kompletta kit dock för vettiga pengar ...

Oki, du misstror Beringer å det e "fel" färg för din KTM men ett bra kit som du kan få för kaffepengar med lite flyt i budgivningen ;)
http://cgi.ebay.co.uk/neue-KTM-Husa...009800428QQcategoryZ49796QQrdZ1QQcmdZViewItem
 
chukabowa skrev:
var få man tag på dom beläggen då? o vad ska man köra med för bromsvätska?

Bromsvätskan anv. jag ingen speciell. Typ Motul eller annat som säljs i MC-butik.
Klossarna köpte jag av Ragnar på Lellesmc. Ca. 700kr.
 
Passar på att låna tråden, letar efter bromsok, bromspump, slangar och skiva. Jag åker på endurobromsar nu men med 310mm skiva och de är ju överhettade efter ett varv. och skivan har börjat spricka (av värmen kanske)

Så vad rekomenderar ni för nått, kör mestadels bana. Vill helst ha ett färdigt kitt, passar kitten från nyare husaberg till en 02:a.
 
Ninja Racer skrev:
Vill helst ha ett färdigt kitt, passar kitten från nyare husaberg till en 02:a.
Allt utom det radialmonterade oket som sitter original på motarden från -05 passar.
 
Oket är bra - jag kör själv med ett sådant och slangen är redan stålomspunnen och anpassad för ändamålet.

Däremot är skivan inte lika vass som de helgjutna Beringer-skivorna (av gjutjärn = 40% bättre grepp). Även jag har bytt klotsar till Carbone Lorraine (av mjukaste racingvariant) och det ger mycket bättre bett. Med en bättre pump kan man få lite finare känsla (när man väl skaffat bettet). Jag valde Beringers radialpump som är anpassad för 4-kolvsoket. Mycket vassare bromsar än så blir det inte (i jämförelse med det jag har på KTM:en, suger t.ex. R1:ans bromsar fetpurjo).
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top