Nytt billigt bensinbolag ?!

Neutral skrev:
Tror priset just nu är 11.15 i Linköping. Som sagt, de krigar inte mer än nödvändigt. Jag tror att taktiken är man med VIP-kort ska vara billigare än Jet.

Det är inte sämre kräm i 95 än i 98, snarare tvärtom. Oktantalet visar inte på energiinnehållet.

men hur förklarar du att min hoj wheelar ohejdat på ettan med 98 men är helt omöjlig att få upp med 95.obs ironi

Lätt att jag tar en liten åktur förbi om bensinen kommer ned till 8 spänn litern....men men chansen att det priset går att hålla är ju väldigt liten tyvärr.

Finns en ST1 mack mellan Uppsala och Björklinge också (längs med E4:an) 11,26 får man betala för en liter 95 där just nu. Kan vara värt en omväg om man ska tanka mycket.

/BV

vad jag grundar att st1s bensin har sämmre kvalitets än statoils

en polare kör en gammal audi 100 från 84 och den ska köras på 96 oktan. kör man den på lägre så hackar den. han brukar endå tanka 98 för att vara säker att den ska gå bra. en dag åkte han ner till st1 och för det var billigast just då. slår i 98 full tank... efter några km börja den gammla audin hacka som den gör om man kör på 95. det jag menade va att den gick precis lika dåligt på st1s 98 som den gjorde på statoils 95 när morsans hans lånade den och tankade upp den fullt. Men på alla andra stationer så går den bra på 98.

Kan ju bero på att ST1 bara har 95 oktan. De säljer 95 bensin, etanol och diesel. Inte massa varianter som få behöver. Åtminstone är det så i Linköping.

Last edited:
Jag åker 10 mil längre på en tank 98 än på 95 med min bil, tanken rymmer 72 liter, nu har jag dock börjat exprimentera lite med etanol, om inte annat för att bli av med hartsbeläggningar och ev sot, de flesta ska tydligen kunna köra på 30% blandning utan att göra några ändringar, ska prova på hojen också, www.etanol.se

8 daler/l är en ren förlust affär för bolaget,då den röd-gröna röran har innfört
en skattesats som uppgår till ca 7 SEK/l (SJUKLIGT).
Kan funka ett tag för att ta lokala marknadsandelar men definitivt inte i längden.

Neutral skrev:
Kan ju bero på att ST1 bara har 95 oktan. De säljer 95 bensin, etanol och diesel. Inte massa varianter som få behöver. Åtminstone är det så i Linköping.

nu blev jag ställd och gick personligen ner till macken och tittade. och tamefan det stämmde. då måste idoten ha tankat i 95 eller rentav etanol, diesel av misstag inte konstigt att den gick kass !!! HA HA HA HA :rofl
kanske borde kolla va de står på pumpen innan man kör i det :)

Last edited:
wizlow skrev:
nu blev jag ställd och gick personligen ner till macken och tittade. och tamefan det stämmde. då måste idoten ha tankat i 95 eller rentav etanol, diesel av misstag inte konstigt att den gick kass !!! HA HA HA HA :rofl
kanske borde kolla va de står på pumpen innan man kör i det :)
:rofl :rofl :rofl

Shell har också börjat konvertera en del av sin obemannade mackar till bara 95 oktan. Träffade en representant när jag tankade och hon sade att försäljningen av 96 och 98 var minimal och det blev dyrt att transportera ut de två i alla fall. Ville man ha 96 eller 98 fick man åka till en bemannad Shell för de skulle fortsätta ha allt.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back