Nytt baklyse på plats..

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Meckade dit nya baklyset idag (www.clearalternatives.com), sorry för dåliga bilder..
Funkar klockrent, lyser jävligt starkt på bromsen..kan ju vara bra.. :tummenupp
Lyckades bränna X antal säkringar innan jag listade ut att nån (förra ägaren?) meckat dit ena kontakten till lampsocklen åt fel håll... :rolleyes:

Bifogat

• sporthoj1.jpg
    sporthoj1.jpg
    47.6 KB · Visningar: 151
  • sporthoj2.jpg
    sporthoj2.jpg
    36.1 KB · Visningar: 197
Najs! :tummenupp
Är det lysdioder eller vanliga glödisar? Pris inkl frakt?

Clearalternatives har mycket snygga grejor har jag sett, ser fint ut! Jag är brutalt sugen på det helvita bakljuset till min nygixxer, kanske ska beställa om dollarn är billig...... Hur har ni gjort när ni har beställt, hur skickas grejorna, hur betalar man osv. Info tack :)

Man fyller i formulär på deras hemsida..adress, kontokortsnummer osv. Är man rädd för det så kan man ju ha bara så mycket pengar som det går åt på kontot. Men de verkar seriösa och shyssta, hade lite strul när jag skulle koppla in, mejlade och fich svar med 'kopplingschema' på ca. 1timme. :tummenupp

Edit: Pengarna dras dras alltså direkt från kontot när du klickar på ok..frakt kunde man välja lite olika, tog det billigaste alternativet, tog ca. 1 1/2 vecka att få hem.

Last edited:
clear alternatives verkar seriösa , jag har köpt både framblinkers och vitt diodbaklyse från dom. eftersom jag inte har något kort så har jag helt enkelt chansat och växlat till dollar och skickat kontanter i ett kuvert tillsammans med en lista på vad jag vill ha och adress.

Det har funkat bra båda gångerna och det har tagit två till tre veckor innan grejjorna trillat ner i brevlådan hemma. eftersom dom skriver på paketet att det endast är värt typ 10 dollar så verkar man slippa frakt/tull mm :tungan

Jag har lagt ner ungefär 10 dollar mer än vad sakerna kostar och det verkar dom nöja sig med. mitt vita diodbaklyse kostade bara runt 700 kr , bra att köpa när dollarn står lågt :)

clear

Funderar på att beställa ett vitt med diod till min R1:a, Men jag är osäker på om det passar till min undertray?.
Ska deras lysen vara samma storlek som orginal eller :confused:

Det är en axesstrading (secdem). R1 2001

OLJEKYLD GSXR skrev:
Clearalternatives har mycket snygga grejor har jag sett, ser fint ut! Jag är brutalt sugen på det helvita bakljuset till min nygixxer, kanske ska beställa om dollarn är billig...... Hur har ni gjort när ni har beställt, hur skickas grejorna, hur betalar man osv. Info tack :)

jag har handlat dekal kit från allout graphics (usa) och använde mej av paypal.com! du betalar 2dollar i avgift till dom, sen är det bara att handla!
nja.... det tog två bankdagar innan jag fick div koder...

du lämnar ut kontokortsnummret till pay pal,för över tex 50 dollar på ditt konto där,dom i sin tur skickar pengarna till tex allout graphics! funkar world wide om handlaren är ansluten till pp!

självklart när jag hade suttit och klurat ett tag hur det funkar.....tack Lasker för hjälpen! och allt va klart,så hittade vi pay pals sida på svenska :kocko

men den har ja glömt addr till....... :kocko

lycka till! // svarten

MrR1 skrev:
Funderar på att beställa ett vitt med diod till min R1:a, Men jag är osäker på om det passar till min undertray?.
Ska deras lysen vara samma storlek som orginal eller :confused:

Det är en axesstrading (secdem). R1 2001

clearalternatives lysen är väl tänkta att ersätta orginallyset och är väl därför likadana som orginal fast med klart/genomskinligt glas , så har du orginallyse på nu så ska väl deras vita passa antar jag :) maila och fråga annars , jag har mailat när jag var osäker på saker och Tobin som jobbar på clearalternatives är väldigt hjälpsam , lycka till :yoparty

MrR1: mitt baklyse var exakt som orginal, det enda som skiljer om man tittar riktigt noga är att det står CLEARALTERNATIVES på den.. :tummenupp

Jaha nu har man beställt ett då!! :tummenupp , Gick på 100,94$
blir väll ca. 740 spänn. med frakt.
Mycket billigt får man väll säga :D

MatteKholm skrev:
Meckade dit nya baklyset idag (www.clearalternatives.com), sorry för dåliga bilder..
Funkar klockrent, lyser jävligt starkt på bromsen..kan ju vara bra.. :tummenupp
Lyckades bränna X antal säkringar innan jag listade ut att nån (förra ägaren?) meckat dit ena kontakten till lampsocklen åt fel håll... :rolleyes:

Jahapp Matte då var mitt på plats med, tack för infon jag slapp klanta mig med inkopplingen :D :tummenupp . Tycker det blev fint, 718 riksdaler gick mitt på med frakt :hihi

Bifogat

• baklyset 003 kopia.JPG
    baklyset 003 kopia.JPG
    51.8 KB · Visningar: 66
  • baklyset 008 kopia.JPG
    baklyset 008 kopia.JPG
    66.5 KB · Visningar: 109
Här kommer två bilder till ur en annan vinkel :D

Bifogat

• baklyset 004 kopia.JPG
    baklyset 004 kopia.JPG
    70.6 KB · Visningar: 65
  • baklyset 009 kopia.JPG
    baklyset 009 kopia.JPG
    72.2 KB · Visningar: 93
Foggy: skitnyggt, det enda jag funderat på är att det inte är nån vidare spridning av ljuset nedåt på skylten, som ju diskuterats i en annan tråd här verkar det behövas vid besiktning..aja, det märks väll..

fogerty skrev:
Jahapp Matte då var mitt på plats med, tack för infon jag slapp klanta mig med inkopplingen :D :tummenupp . Tycker det blev fint, 718 riksdaler gick mitt på med frakt :hihi
blev jääävligt najs :tummenupp
synd bara att man inte kommer o se det mer än när den är parkerad :hihi :tungan

Skorpan skrev:
blev jääävligt najs :tummenupp
synd bara att man inte kommer o se det mer än när den är parkerad :hihi :tungan

Hmmmm du kan väl bara ligga bakom mig som vanligt när vi kör så ordnar det sig nog ska du se :fatta! :lol

fogerty skrev:
Hmmmm du kan väl bara ligga bakom mig som vanligt när vi kör så ordnar det sig nog ska du se :fatta! :lol

du kan vara lugn jörgen, jag ska ligga bakom å se så att det inte lossnar.... Nemas problemas...

:hej

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...