Nytt avgassystem, läckage eller ånga?

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Tjena!

Monterade igår ett Micron helsystem på min gixxer 750 -00
Jag startade sedan upp hojen för att söka efter eventuella läckage vid grenrör, mellanrör etc.. Ur ljuddämparen kom de som vanligt "rök" precis som de brukar när hojen är kall, fast tyckte mig även se rök/ånga vid första böjen på grenrören. Denna röken/ångan var väldigt tunn, rörde sig väldigt långsamt uppåt och jag kände inget tryck vid grenrörs fästena. Tyckte även detta upphörde efter ett tag...

Garaget jag skruvade i var ju inte världens varmaste, utan snarare ca 6-10 grader varmt, kan det ha blivit kondens då de varma avgaserna passerat ut genom grenrören som var relativt kalla eller lutar det åt läckage?

Systemet är ett rostfritt Micron Serpent och grenrören smalnar till ganska ordentligt i första böjen direkt efter infästningen.. Satt även klisterlappar med siffror i första böjen om de nu har någon betydelse..

tack på förhand/Jens

Kan de inte vara nån typ beläggning på röret som "brändes" bort när det blev varmt?

Det är ingen fara.
Det blir så första gången, det gjorde det på min kawa också, och det har gjort likadant på mina bilar när jag satte ditt rostfritt sportsystem.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!