Nytt avgasrör till Honda CB500F

• Thread starter Thread starter Awe
  • Start date Start date

Awe

Guest
Hej!

är ny i MC-världen och har en Honda CB500f från 2014, jag funderar på att byta slipon-avgasröret mot något som låter bättre. Men jag tycker det är svårt att hitta gatlagliga-slipons, kan ni ge lite tips? Har hittills kollat på Yoshimura R 77,

Ett tips är att släppa tanken på just gatlegala system. Så länge du inte kör med helt öppna rör så är risken att någon polis skulle stoppa dig på grund av ljudet försumbar.

Yoshi är bra grejer så om du hittat ett till bra pris så är det bara att slå till. Annars har jag själv alltid varit svag för Akrapovic.

http://m.ebay.co.uk/itm/247307-AKRA...XAGONAL-CARBON-EG-BE-/391436368696?nav=SEARCH

Rent generellt så är slip-ons och andra delar från stora välkända tillverkare som Yoshimura och Akrapovic alltid ett bättre val än något halvdant från exempelvis Kina med tanke på passform, tillbehör och delar. T.ex. så brukar det följa med en anpassad db-killer till dom bättre märkena.

Som regel så kan du ha i åtanke att byta tillbaka till orginal slip-on vid besiktning men annars så brukar man inte få klagomål.

Monterade ett gpr furore nero på sambons cb500f och det blev riktigt bra. Både ljud och utseende!
Dessutom billigt via en amerikansk säljare på ebay som beställer leverans direkt från Italien, så ingen moms och tullavgift.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back