Nytt ämne som jag inte tror tagits upp här innan.

Nan som har ett tips pa hur man far en blombukett med blandade blommor(vet ingen sort) att overleva mer an 2 dygn. Gjorde exakt som det stog pa instruktionen, hugg av ett par cm och hall i pulverpasen i ca 1L vatten, sa ska blommorna vara fina i ca 1 vecka! nu 2 dar senare ser dom helt sarjade ut!:huvet

"And now for something completely different..." :va :galen
 
Nan som har ett tips pa hur man far en blombukett med blandade blommor(vet ingen sort) att overleva mer an 2 dygn. Gjorde exakt som det stog pa instruktionen, hugg av ett par cm och hall i pulverpasen i ca 1L vatten, sa ska blommorna vara fina i ca 1 vecka! nu 2 dar senare ser dom helt sarjade ut!:huvet

rBy Kungen av Trådkapningar :fakta
 
OnTopic:


att få lite avstånd till hojen är nog en bra ide, om man kan.

att vilja dra ihop sig till lätt fosterställning sker per automatik, människan gör ju så när saker kommer att göra riktigt ont, iaf när det händer snabbt.


att ha mage och rygg i bra trim är en stor bonus i ett fall, oavsett hur litet eller stort.

fallteknik handlar ju mest om att skydda leder, huvud och att sprida ut anslagsytan så mycket som möjligt.



men dock inte så mycket man kan göra om man kommer farandes i 100 blås +
 



men dock inte så mycket man kan göra om man kommer farandes i 100 blås +

Beror helt på var man kör. slingerbulten är så gott som körd om man vurpar. uilar man på E4:an då är det lugnare. Det handlar alltid om att inte slå i någonting.
 
När min sadistiska gympalärare sög tag i nacken och byxlinningen på oss elever när vi gick i lågstadiet och kastade oss all världens väg i avsikt att lära oss falla rätt,
så sa han att man skulle rulla ihop sig till en boll........kan det va ngt i 120 km/h?
(han kunde karatéééé, så det måste ju va sant?) :tummenupp
 
Gjorde en rätt brutal lowsider nyligen. Hade full sinnesnärvaro så jag kunde faktisk tänka på att hålla ihop armar och försökte även få ihop benen också. Lite svårare med benen kan jag säga.

Sen till det viktiga när allt stannat upp. Ta det lugnt. Jag började med att bara vända runt så jag såg himmelen. Rörde lite fingrar och ben. Andades lite. Sen satte jag mig på knä. Fortsatte att prova att röra lite fingrar och armar.

Kollade runt lite, kände efter. Sen ställde jag mig upp försiktigt. Kände efter igen. Rörde lite armar och ben, av med handskar. Kollade händer. Kollade övriga kroppen. Tog sen av mig hjälmen och satte mig ner igen och pustade ut lite. Sen började smärtan komma smygandes.

Viktigt att ta det lugnt och skit i hojen. Värsta man kan göra är att ta sig fram och börja rycka i den.
 
iaf jag hinner tänka innan jag slår i backen!

håll ihop armarna, håll ihop benen och försökt hålla dom raklånga. gör inte motstånd :)
 
"Gud skyddar små barn & fyllon" heter det ju. I fyllan kan man ju falla rätt illa innan man gör illa sig så jag tror på det där med att inte spänna sig. Alternativt vara drängfull precis när du klotar, dock inte innan.
 
Jag har hört att destå mer muskler man har destå bättre förutsättningar har man att klara en smäll. Annars borde det väl bara kolla på filmer från typ MotoGP o studera hur dom beter sig vid kraschar ;)
 
När jag vurpade så flög jag runt som en studsboll i en färg mixer:näsblod kommer bara ihåg att jag var helt avslappnad och hoppades på det bästa att jag inte skulle knäcka nacken. men jag klarade mig ganska så oskadd så det blir min teknik till nästa gång!:tummenupp
 
Det enda man behöver tänka på är hur många placeringar man tappat under tiden man är av banan,sen är det bara på`t igen hårdare och värre än någonsin förut.Enkelt.
 
skydda nacken och rygg är det jag tänker på dom gånger jag har vurpat/kommer vurpa. fingrar och sånt gör ju inte lika mycket ifall man skadar. Hällre en krossad arm än rygg
 
Jag hade ju helt klart försökt springa med så som man gjorde med skateborden när det började vobbla :rolleyes:
Lite jobbigt i 150 kanske
 
Gjorde en rätt brutal lowsider nyligen. Hade full sinnesnärvaro så jag kunde faktisk tänka på att hålla ihop armar och försökte även få ihop benen också. Lite svårare med benen kan jag säga.

Sen till det viktiga när allt stannat upp. Ta det lugnt. Jag började med att bara vända runt så jag såg himmelen. Rörde lite fingrar och ben. Andades lite. Sen satte jag mig på knä. Fortsatte att prova att röra lite fingrar och armar.

Kollade runt lite, kände efter. Sen ställde jag mig upp försiktigt. Kände efter igen. Rörde lite armar och ben, av med handskar. Kollade händer. Kollade övriga kroppen. Tog sen av mig hjälmen och satte mig ner igen och pustade ut lite. Sen började smärtan komma smygandes.

Viktigt att ta det lugnt och skit i hojen. Värsta man kan göra är att ta sig fram och börja rycka i den.

Den "andra säkerhetskontrollen" :mattias
 
Nä. dina men är lika hårda om du spänner muskler eller inte. Hur ska en avslappnad kropp kunna skydda benen mer?

iof hör inte denna vurpa till gatåka utan båtracing, de vurpor som min farsa var med om som navigatör å vurpat uppåt 150kmh på vatten så har slapp kropp fått mindre skador än spändkropp enligt honom själv.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top