Nytillverkning av sving?

Jimp

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
GSX-R 750 -01 GSX-R 7/11 -89 Streetfighter
Hej!
skulle behöva tips på företag som bygger svingar?
finns det några svenska eller får man söka sig till england?

Hej!

England har väl störst utbud... JMC, Metmachex, Steelheart engineering, Spondon, Martek, Harris t.ex.

Aerosvets eller ESW om det är aluminium.
Stål fixar vilken rambyggare som helst.
MohedaKalle kan!

Hej!

Jag handlade en från Metmachex efter mycket funderande. Mycket nöjd med den. Finish, svetsar, geometri, passform, allt. Ska bli kul att prova den i sommar. 7831:- inklusive frakt från England. 6 veckor tog de dem att tillverka och leverera. Tycker det var billigt för en handgjord sving.

Det var till slut det estetiska som fick avgöra. Metmachex mjuka men ändå kraftfulla formspråk passade min hoj lite bättre än många andra svingar som är mer råa och kantiga. Men som sagt, det finns ju andra tillverkare som du redan fått tips om.

Mvh
/J

Bifogat

• sving1 (Medium).jpg
    sving1 (Medium).jpg
    67.5 KB · Visningar: 154
Last edited:

Ja jag är lite imponerad över Metmachex. Tom över finishen, där jag annars brukar vara kräsen. Det var som att tända ljuset i garaget när jag drog upp den där svingen ur lådan. Jag som var beredd på flera kvällars polering. Hade tom köpt nya lumpskivor. Men det var ju inte nödvändigt direkt... Dom kan om dom vill, engländarna. :hihi

/J

Hej!

Du kan säkert snacka med någon hoj-byggar firma om de kan bygga en sving. De brukar ju kuna bygga svingar, sen om de hålelr för allt vet jag inte men jag snacka med en gubbe is ommras som hade fått en sving byggt av en svetsfirma, där var någon gubbe som kört dragrace innan som tydligen kunde sånt, det enda han gjorde var att lämna in hojen där så de kunde mäta hur brett det skulle vara sen gav de honnom några skisser som han fick välja mellan. Tror han gav 2000 för sin sving inklusive allt arbete+material. Kanske det slank med nårra pilsner o en smörgåstårta men det är ju inte en så stor extra utgift om man räknar med fraktkostnad och dylikt från tex England.
Hör dig för med olika firmor innan du beställer från England.

Lycka till med skattjakten!

Back