Nytekniks frågor om SO på Gelleråsen

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Behöver svar på följande för att kunna planera och i bästa fall delta i ett kval och tävlingen:

• Jag har laddat ner anmälan men hittar ingen information om avgiften.
• Stämmer det verkligen att fredagens kval är hela 40 minuter långt?
• När måste besiktning ske?
• Vilka 250 B-förare ska åka – möjlighet att få plats under någons tältduk?

Ett tre veckor gammalt barn hemma gör att jag inte kan vara på plats en minut mer än nödvändigt. Synd men bättre än att inte köra alls.

Nyteknik skrev:
Behöver svar på följande för att kunna planera och i bästa fall delta i ett kval och tävlingen:

• Jag har laddat ner anmälan men hittar ingen information om avgiften.
• Stämmer det verkligen att fredagens kval är hela 40 minuter långt?
• När måste besiktning ske?
• Vilka 250 B-förare ska åka – möjlighet att få plats under någons tältduk?

Ett tre veckor gammalt barn hemma gör att jag inte kan vara på plats en minut mer än nödvändigt. Synd men bättre än att inte köra alls.

Jag står i ett 3*6meters tält, plats finns alltså till en hoj till.

I övrigt vet jag inte, och jag undrar med när man ska få besked.

Chris Ash skrev:
Jag står i ett 3*6meters tält, plats finns alltså till en hoj till.

I övrigt vet jag inte, och jag undrar med när man ska få besked.

Delar mer än gärna plats under ditt tält. Tackar mjukost! Som sagt kommrt jag att dyka upp först en timme innan fredagens kval och återkommer en timme innan racet på söndagen. Asocialt och trist men skälet är som sagt lilla Elsa och hennes Mamma som inte kan lämnas hemma vind för våg för länge.

Finns inte informationen jag frågade efter ännu?!

Nyteknik skrev:
Delar mer än gärna plats under ditt tält. Tackar mjukost! Som sagt kommrt jag att dyka upp först en timme innan fredagens kval och återkommer en timme innan racet på söndagen. Asocialt och trist men skälet är som sagt lilla Elsa och hennes Mamma som inte kan lämnas hemma vind för våg för länge.

Finns inte informationen jag frågade efter ännu?!

Du är välkommen! :tummenupp

Besiktning måste ske innan kvalet.
Har för mig startavgiften är 1200:- Det står i PDF'en man laddar ner har jag för mig.
Ja, det är ett 40 minuters kval på fredagen.
Jag, Pär utterström och Stellan ska köra, Gustav(han som köpt tommys honda är anmäld). Sen vet jag inte om det är fler b-förare. Nielsen sa att han inte skulle efter falkenberg tyvärr.

oFFkeFF skrev:
Besiktning måste ske innan kvalet.
Har för mig startavgiften är 1200:- Det står i PDF'en man laddar ner har jag för mig.
Ja, det är ett 40 minuters kval på fredagen.
Jag, Pär utterström och Stellan ska köra, Gustav (han som köpt tommys honda är anmäld). Sen vet jag inte om det är fler b-förare. Nielsen sa att han inte skulle efter falkenberg tyvärr.

Finns ingen komplett och aktuell inbjudan med tider för besiktning, tillägsregler och allt annat – som för ERF- och B-racet?!

Gustav? Körde han Sviestadloppet? Snabb?

Nyteknik skrev:
Finns ingen komplett och aktuell inbjudan med tider för besiktning, tillägsregler och allt annat – som för ERF- och B-racet?!

Gustav? Körde han Sviestadloppet? Snabb?

Enklast är att ringa och fråga Tony på karlskoga mf.
Väldigt dåligt med info inför bikeweek får man väl säga..
Hur Gustav kör vet jag inte riktigt, det gick inte så fort i onsdags förra veckan, kan ta en stund att ställa om sig från 600 och det var första gången han körde racer.

oFFkeFF skrev:
Enklast är att ringa och fråga Tony på karlskoga mf.
Väldigt dåligt med info inför bikeweek får man väl säga..
Hur Gustav kör vet jag inte riktigt, det gick inte så fort i onsdags förra veckan, kan ta en stund att ställa om sig från 600 och det var första gången han körde racer.

Bedrövligt att man ska behöva ringa och fråga! Det är två veckor kvar till tävlingen och en glasklar/aktuell anmälan/inbjudan ska såklart ligga lättillänglig på deras hemsida. Man häpnar...

:dummer :confused:

racerskalman skrev:
Ingen Nielsen? Elände också, hade gärna sett att han kom. (Vill ha revansch sen Sviestad.. :) )

Jepp, samma här sen falkenberg :)
Fast han skulle nog dyka upp till knutstorp iaf.

racerskalman skrev:
Men då dyker inte jag upp. Du får smiska honom åt mig :D

Ska försöka iaf, han var rätt snabb, behöver mer kondis, tappade ju orken på falkenberg, och knutstorp är ju inte mindre fysisk.. Blir att cykla till jobbet nu när man inte har nån buss för tillfället..

Chris Ash skrev:
Aha nu har jag med sett tidsschemat, är det fyra dagar? Eller är jag dum i huvudet? :va

Har också vridit och vänt på PDF´en och fattar inte heller :confused:

Generellt; fri träning fredag 9-18 och tidsträning lördag, fast inte nu på Åsen.
Då är tidsträningen tydligen på fredag. Den fria träningen, då? Blir det torsdag, eller...
Och; är lördag "ledig"?

Edit: Glöm det, nu har jag hittat rätt ställe att läsa på.... :tungan

Last edited:
Nyteknik skrev:
Du lär få fullt upp med mig!

:whip

Ja, jag har hört att man blir skitsnabb vid sidan av banan när man övar däckbyten :rolleyes:

Sorry, kunde inte låta bli, jag led nästan mer med ditt däckbytande än jag gjorde åt min krasch..
Gött att du kommer trots nyföding :tummenupp

*/ ?>
Back