nytaget kort,,, tips på hoj för en nybörjare.....

Åk runt och provsitt hojar på mcaffärer. Det finns många hojar som man sitter obekvämt på om du är lång. Själv är jag 190cm och köpte en szr 660 som första hoj, inget bra val för en lång. Såg ut som en minihonda när man åkte på den.:) Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag åkte min första långtur med hojen.

fazerfun skrev:
2384340 Då får du väl uttrycka dig lite mer nyanserat tjabo...killen är sugen på en R6 men undrar specifikt kring...TA-DA just det, försäkringen (tror du det är en slump?). Jag talar om vad jag tycker, utifrån mitt perpektiv. Ingen absolut sanning, inget gnäll eller avrådan att köpa en eller 15 R6, det skiter jag i, bara en åsikt av många på det här forumet. Hänger du med så långt?

Och vad gör du? Jo, bitchar om att alla gnäller å "låt honom köpa en R6 om han vill...", "smakar det så kostar det" (bra svar :rolleyes: ) och annat svammel. Vafan är DU så känslig för? Du är ju nöjd och glad...varför gå igång på inlägg som är skrivna i alla välmening?

Men seriöst, jag orkar inte.. Är bara så sjukt less på alla som gnäller om försäkringar när det inte behöver vara speciellt dyrt ens! Som jag sa, R6 -03 750kr i månader helförs. Behöver inte säga mera nu.

Disasterpiece skrev:
2384766 Men seriöst, jag orkar inte.. Är bara så sjukt less på alla som gnäller om försäkringar när det inte behöver vara speciellt dyrt ens! Som jag sa, R6 -03 750kr i månader helförs. Behöver inte säga mera nu.
Är den helt orginal? Vilket bolag har du? Och vad har du för ålder/hur länge haft kortet?

Vore väldigt intressant att veta. /Pär

Par401 skrev:
2384793 Är den helt orginal? Vilket bolag har du? Och vad har du för ålder/hur länge haft kortet?

Vore väldigt intressant att veta. /Pär

Det är inte jag som har lyckas fått den premien, men det är min gammla hoj som jag sålde till en polare. Bolaget är if. Ja den är original.
700kr månaden betalade jag på min förra gixxer 1000 -01, dock halvförsäkring. Men billigt ändå tycker jag.

Disasterpiece skrev:
2384766 Men seriöst, jag orkar inte.. Är bara så sjukt less på alla som gnäller om försäkringar när det inte behöver vara speciellt dyrt ens! Som jag sa, R6 -03 750kr i månader helförs. Behöver inte säga mera nu.

:pannkyss :pannkyss :hej

sjölund.1 skrev:
2375410 hallo alla....

har precis tagit mitt mc kort,,,,, ÄNTLIGEN!!!!
undrar om ni har nåt eller några bra tips på hojjar för en nybörjare,,
e sugen på en r6:a men undrar om det e en bra hoj att börja med, dyr att försäkra o.s.v?

vore mkt tacksam för all hjälp man kan få som färsking:va
jag köpte en r6 som första hoj nu i sommar,,, önskar dock att jag hade köpt en hayabusa:D

chomme skrev:
2385392 jag köpte en r6 som första hoj nu i sommar,,, önskar dock att jag hade köpt en hayabusa:D

Och vad pröjsar du i försäkring?

Varför en Hayabusa? :)

fazerfun skrev:
2385402 Och vad pröjsar du i försäkring?

Varför en Hayabusa? :)
jag pröjsar 1400 halv försäkring bor i stockholm . r6 2004 .

varför en hayabusa ? jo du jag vill ha nått snabbare, det finns mycket motorväg att flyga på där jag bor:yoparty

Åk ut till olika som är till salu och provkör och sitt o torr gasa lite!
Du ska ju först och främst ha nått som du trivs med :tuttar

En sak är ju bra ur rent praktisk synvinkel och det är en äldre och billigare hoj men det är inte alltid det som är mest lockande !

Gå på känsla och vad ekonomin tilllåter :D

Har en CBR900RR -93 till salu billigt (mkt billig att äga men inte lika kul som en R6 :tungan )

Tänk på att en r6 är ganska jobbigt att köra.. du måste gasa MKT för att det sa hända något, och ligga kvar med varvet där uppe. En R1 kan du vara ute och söndagsåka med=) Och får du ett infall att du måste köra på bakhjulet så är det bara att gasa på :) Köp det du vill ha... att börja med någon tråkig hoj bara för sakens skull är det dumaste jag hört! Men för dom som inte kan behärska sig kanske det kan vara bra.. men dom ska å andra sidan inte köra MC över huvud taget

shoei skrev:
2385555 Tänk på att en r6 är ganska jobbigt att köra.. du måste gasa MKT för att det sa hända något, och ligga kvar med varvet där uppe. En R1 kan du vara ute och söndagsåka med=) Och får du ett infall att du måste köra på bakhjulet så är det bara att gasa på :) Köp det du vill ha... att börja med någon tråkig hoj bara för sakens skull är det dumaste jag hört! Men för dom som inte kan behärska sig kanske det kan vara bra.. men dom ska å andra sidan inte köra MC över huvud taget

Mycket klokt inlägg, kan bara instämma..

Blir en Honda CBR 600RR som första hoj, för jag har en tendens att gasa lite för mycket :arsele

sjölund.1 skrev:
2375410 hallo alla....

har precis tagit mitt mc kort,,,,, ÄNTLIGEN!!!!
undrar om ni har nåt eller några bra tips på hojjar för en nybörjare,,
e sugen på en r6:a men undrar om det e en bra hoj att börja med, dyr att försäkra o.s.v?

vore mkt tacksam för all hjälp man kan få som färsking:va

Köp min FZ6N ! Samma motor som R6;an........Billigt ägande o servicekostnader samt 5 års garanti!

Pröjsar 4000Helförsäkr./år. Påställd året om!

Grymt lättkörd med bra drag, passar både på gatan o landsväg!

PS; Bra pris vid snabb affär!! :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/9034978.htm?ca=11_s

För mig blev det en Yamaha R6 -99 :)
Har ju haft 125cc osv men de räknas väl inte som mc??

Så nu ska det gasas heheh.

MVH Erik.

crashtestdummy skrev:
2375834 vilket jäkla skitsnack det är på folk.
Vill du ha en R6 så köp en. Det är en skitbra första hoj, lättkörd, svänger bra och har fina bromsar.
Alla sporthojar är dyra som skam att försäkra, och lika dyra att krasha med.
R6 är säkert den hojen som är billigast att krasha pga. att alla kör roadracing med dom. så delar finns. Man köper ju en helt ny hoj för 30' om det vill sig så illa.

Som någon sa, ta en broms och kurvkurs, och kör med insidan av huvudet. Gör du det kan du köpa en turboladdad Busa som förstahoj.:tummenupp

Håller med till FULLO! Det är vad du vill ha, vad som känns bra för dig oavsett om det skulle vara en 125cc offroad el 1300 hayabusa, sen skit i om någon säger att inte en "viss" hoj är bra nybörjar hoj, men skynda försiktigt. En R6 kan du ha från början och utvecklas fullt ut på, men det tar sin tid.

Nog går det bra att börja på en r6,jag köpte min förstahojj i söndags,en gsxr 600 och jag tycker det funkar bra hittils och har hunnit 50 mil med den.Men som nån sa så bjuder hojjen in en till att gasa!Bara man kör med skallen vilket man inte alltid gör så går det nog bra att börja på vilken hojj som helst.Annars så kan du ju börja med en thundercat,tycker dom verkar bra som förstahojj och billiga att äga.Inte så extrem körställning och lättkörd.Var och kollade på en innan jag köpte gixxern,man sitter mycket bekvämare men det var inte alls samma klipp i motorn som i suzukin.

Klart du ska ha en r6a! Längtar tills du skriver "jag har köpt en r6a" för då kontrar jag med " välkommen i gänget " :tummenupp

Jonte*FZ6 skrev:
2385811 Köp min FZ6N ! Samma motor som R6;an........Billigt ägande o servicekostnader samt 5 års garanti!

Pröjsar 4000Helförsäkr./år. Påställd året om!

Grymt lättkörd med bra drag, passar både på gatan o landsväg!

PS; Bra pris vid snabb affär!! :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/9034978.htm?ca=11_s

Nästan samma motor... :fakta det är ju andra kammar och enklare insprutning. Är man ute efter en bansmiskare är ju R6an det självklara valet. Men det är en jävligt prisvärd hoj, hade en -04 själv.

Var det du som var vid Svea i onsdags?

Bifogat

• min fz6 sommaren 04.JPG
    min fz6 sommaren 04.JPG
    78.7 KB · Visningar: 38
chomme skrev:
2385417 jag pröjsar 1400 halv försäkring bor i stockholm . r6 2004 .

varför en hayabusa ? jo du jag vill ha nått snabbare, det finns mycket motorväg att flyga på där jag bor:yoparty

Ok, bara nyfiken.

Busan är cool, lite ollonvarning på vissa delar av kåpan :D men annars en grym hoj.

fazerfun skrev:
2386473 Nästan samma motor... :fakta det är ju andra kammar och enklare insprutning. Är man ute efter en bansmiskare är ju R6an det självklara valet. Men det är en jävligt prisvärd hoj, hade en -04 själv.

Var det du som var vid Svea i onsdags?

Var vid sveavägen i onsdags, har en helsvart med leo vince!:tummenupp

Ps; OK, nästan samma motor, förhastade mig lite! Men bra går den:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...