Nytänk?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
En fundering bara.

Kan inte hjälpa att tänka på skillnaden mellan t.e.x. spedway och RR, jag tror som i många andra sporter så är det så att i spedway så får man till publik p.g.a att det är en "lag" sport del i det hela samt att det är, sprint race värt namnet.
Vad jag menar är att publiken, både den på plats likväl den framför TV vill se upprepade fighter.
Ponera att man inom RR skulle ha kortare race men flera vid ett och samma tillfälle, kanske max 4 varv per race, en annan tanke skulle vara lag race precis som i spedway.
Är väl troligtvis totalt ute i tassemarkerna, men något måste ju göras för att få in intäkter till sporten även om man inte har Il Dottori lokalt. Kanske dags för nytänk, vilket det än månde vara skulle öka publikintresset, detta skulle ju även öppna upp för sponsorer, mer publik mer intresse att visa upp sej.

Ja,ja, Lördag, påverkad av singelmalt och för tillfället inovativ, men kan inte låta bli att provtrycka tänket.....

I speedway ser man vem som vinner. I RR måste man gå runt i depån efteråt och fråga. :)

edit: förslagen låter bra tycker jag.

Last edited:
Ligger en hel del i förslaget. 4 varv är kanske i det kortaste laget, men säg att man kör två race per klass á 10 varv, det hade gjort det mer intressant för alla parter, tycker jag, förare som publik. Ungefär som i Superbike...

För oss som är långsamma är det ju bra för då blir vi inte varvade så ofta. :hihi

christer skrev:
En fundering bara.

Kan inte hjälpa att tänka på skillnaden mellan t.e.x. spedway och RR, jag tror som i många andra sporter så är det så att i spedway så får man till publik p.g.a att det är en "lag" sport del i det hela samt att det är, sprint race värt namnet.
Vad jag menar är att publiken, både den på plats likväl den framför TV vill se upprepade fighter.
Ponera att man inom RR skulle ha kortare race men flera vid ett och samma tillfälle, kanske max 4 varv per race, en annan tanke skulle vara lag race precis som i spedway.
Är väl troligtvis totalt ute i tassemarkerna, men något måste ju göras för att få in intäkter till sporten även om man inte har Il Dottori lokalt. Kanske dags för nytänk, vilket det än månde vara skulle öka publikintresset, detta skulle ju även öppna upp för sponsorer, mer publik mer intresse att visa upp sej.

Ja,ja, Lördag, påverkad av singelmalt och för tillfället inovativ, men kan inte låta bli att provtrycka tänket.....

Mycket mer action, bra fylle tänkt :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back