Nyss hemkommen från bulgarien!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Har nu kommit hem från en veckas härlig semester i Bulgarien. Kan verkligen rekommendera detta landet för alla som älskar billig mat och billig sprit. Däremot så rekommenderar jag inte att åka på mc-semester dit om man inte kör nån africa twin eller liknande. Inge bra vägar alls! :näsblod
Funderar på att åka till tunisien nästa gång nån som har varit där??

Tunisien... Där fick jag salmonella. :rolleyes: Maten var hemsk! Och som tjej blir man inte alltför bra behandlad, även om man hade dåvarande pojkvännen med sig. Visst, jättefina stränder och så, men det finns det på andra ställen med... Kommer aldrig åka tillbaka. :zpy Visst låter jag positiv? :D

sportarn skrev:
Har nu kommit hem från en veckas härlig semester i Bulgarien. Kan verkligen rekommendera detta landet för alla som älskar billig mat och billig sprit. Däremot så rekommenderar jag inte att åka på mc-semester dit om man inte kör nån africa twin eller liknande. Inge bra vägar alls! :näsblod
Funderar på att åka till tunisien nästa gång nån som har varit där??

Va det bra där nere? jag å några polare funderar på att dra dit nästa år

stony skrev:
Va det bra där nere? jag å några polare funderar på att dra dit nästa år
Jo, d va riktigt schysst. Maten va bra om man tog grillat eller sallad. Tog man vanligt stekt kött var det segt. Men allt var snuskigt billigt. En öl 10 spänn, 3 rätters med 1 flaska vin för 2 pers ca 220.
Så man levde som en kung.
Stränderna har skönare sand och havet är hälften så salt som i medelhavet så jag rekommenderar verkligen bulgarien. Men ska man åka några polare rekommenderar jag golden sands eller sunny beach inte albena som jag o min flickvän bodde i. Enda discot som var öppet där nu va stripklubb kändes inte så lämpligt att gå dit.

Har varit lite småsugen på bulgarien ett tag men har inte vågat ännu, varför vet jag inte. Var en vecka i grekland för en månad sen eller två och det kan jag inte rekommendera :( Visst, ön (zakynthos) var skitfin men greker är så j-a dryga att ha att göra med så det finns inte. Och dyrare än i sverige och sen var det fullt av fulla engelsmän överallt. Sista gången det var grekland för min del iaf, blir nog bulgarien nästa gång.
Vad kostar det att bo på ett riktigt lyxhotell, spräcker det hela resbudgeten eller klarar man sig under tusingen för två per natt?

Dee_cati skrev:
Har varit lite småsugen på bulgarien ett tag men har inte vågat ännu, varför vet jag inte. Var en vecka i grekland för en månad sen eller två och det kan jag inte rekommendera :( Visst, ön (zakynthos) var skitfin men greker är så j-a dryga att ha att göra med så det finns inte. Och dyrare än i sverige och sen var det fullt av fulla engelsmän överallt. Sista gången det var grekland för min del iaf, blir nog bulgarien nästa gång.
Vad kostar det att bo på ett riktigt lyxhotell, spräcker det hela resbudgeten eller klarar man sig under tusingen för två per natt?
Värsta lyxhotellen där nere är ju väldigt exklusiva, finns ju riktiga fem-stjärniga som kostar ganska mycket men vanliga hotell som är av lite högre standard är billigt som allting annat.
En normal bulgarisk månadslön är ju inte direkt fet, ca 800-1000 kr. Så när en annan va där så röjde man väck 2 månadslöner på en vecka och då snåla man verkligen inte. Alla bulgarer är väldigt trevliga oxå. Enda jobbiga är ju alla gatuförsäljare och sånt men det kommer man ju inte ifrån nånstans.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph