nyss fått ihop motorn.. men har ett okänt missljud?

Fluxir skrev:
jag har inte kört med hojen än... sen jag renoverade den altso..
Jag hade också problem med tickande förut, lät ganska högt. Lyckades dock efter en tid lokalisera felet till lampan som satt o skramlade. Trodde också att det var ngt från som lät, typ kicken eller ngt som inte fast efter jag pillat där. Det lät också högre näre jag varvade. Inte för att det behöver vara det, men du kan ju kolla ;)

Spiken skrev:
Jag hade också problem med tickande förut, lät ganska högt. Lyckades dock efter en tid lokalisera felet till lampan som satt o skramlade. Trodde också att det var ngt från som lät, typ kicken eller ngt som inte fast efter jag pillat där. Det lät också högre näre jag varvade. Inte för att det behöver vara det, men du kan ju kolla ;)

Fått ihop ditt ruckel ännu?

min hörs lite konstigt på tomgång, "knackar"... men det e tydligen kolven som väsnas + att me effektpipan blir ljudet tydligare pga tunnare väggar i kröken....

Sådär, nu är min hoj också ihopplockad :D Lät också konstigt o gick konstigt de 2 första varven runt kvarteret... men nu så, inga missljud eller nånting :D Ska ut o köra, meddelar dig sen hur det gick :)

jag vet inte om det försvinner.. men det hörs inte vid 5000rpm+
jag har nu kört ca:7mil.. men ljudet kvarstår...

det tickar regelbundet i takt med kolven.

gubben på mcv sa att det inte lät så farligt å att jag skulle köra å sedan lyssna om det var kvar å lät likadant..

jag har lokaliserat ljudet till motorn... men vet inte vart...

vevlagret kan vara skadat även fast det inte finns något glapp mellan staken och vevlagret.....är det några vibrationer :confused:

Hammet skrev:
vevlagret kan vara skadat även fast det inte finns något glapp mellan staken och vevlagret.....är det några vibrationer :confused:

inte värre än det var innan... kan vara vevlagret.. men det tror jag inte.. .det verkade ha klarat sig..

Kolla så att tändhatten sitter på ordentligt. Min tändhatt hade lyckats lossna när jag hade pillar på kmx'en så det blev överslag från tändhatten till tändstiftet och innan jag såg det så trodde jag att den skulle rasa närsomhelst pga av oljudet :crash

CayLe skrev:
Kolla så att tändhatten sitter på ordentligt. Min tändhatt hade lyckats lossna när jag hade pillar på kmx'en så det blev överslag från tändhatten till tändstiftet och innan jag såg det så trodde jag att den skulle rasa närsomhelst pga av oljudet :crash

jag tror tyvärr inte det är så enkelt.. jag har haft loss stiftat flera ggr!

äsch då, men ibland är felen så enkla att man utesluter dom, så det var ju värt ett försök iaf :crash

CayLe skrev:
äsch då, men ibland är felen så enkla att man utesluter dom, så det var ju värt ett försök iaf :crash
jag får kolla alla sånna där simpla grejor när ja kommer hem.. men ja tror itne att d e nå allvarligt.. så ja hoppas att d försvinner..

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back