"Nyrenoverad" Honda cr250 2t som klonkar?

the_Exizt

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2009
Ort
eskilstuna
Hoj
-04 Yamaha yz450F
Hallo!.. Det är såhär, min far fick för sig att han skulle skaffa sig en cross efter att jag införskaffat min,
Så vi letade ett tag och sen så dök det upp en som verkade för bra för att vara san nästan,
En Honda cr250 2t -03 "ny cylinder och kolv mm." gick bra när vi provkörde den, Men efter ca 2timmar så började motorn klonka som bara den, går bra och så men klonkar oroligt högt.. och en 2t låter väldigt högt!.. Någon som har nån aning om vad det kan vara? Tacksam för svar..
 
Svårt att byta/renovera? (Nybörjare)

Ramlager har jag bytt på ett par 2-t cross och det har inte varit så svårt men man får ju inte ha tummen mitt i hand. 2t är ju en hel del mindre pylar o joxa med...

Vevlagret har jag aldrig bytt så det får gärna någon annan klämma till om.
 
Inte svårt att byta ramlager, däremot är vevlagret lite värre då det sitter lite illa till och man måste ha isär vevpartiet. Lämna in det till nån verkstad som gör det åt dig om du inte känner dig säker på vad du gör. DEt ska balanserat och pressas och hit å dit så lika bra att nån med erfarenhet gör jobbet. Kostar mellan typ 600-1000 spänn beroende på vart du lämnar in.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top