"Nyrenoverad" Honda cr250 2t som klonkar?

the_Exizt

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2009
Hoj
-04 Yamaha yz450F
Hallo!.. Det är såhär, min far fick för sig att han skulle skaffa sig en cross efter att jag införskaffat min,
Så vi letade ett tag och sen så dök det upp en som verkade för bra för att vara san nästan,
En Honda cr250 2t -03 "ny cylinder och kolv mm." gick bra när vi provkörde den, Men efter ca 2timmar så började motorn klonka som bara den, går bra och så men klonkar oroligt högt.. och en 2t låter väldigt högt!.. Någon som har nån aning om vad det kan vara? Tacksam för svar..

Svårt att byta/renovera? (Nybörjare)

Ramlager har jag bytt på ett par 2-t cross och det har inte varit så svårt men man får ju inte ha tummen mitt i hand. 2t är ju en hel del mindre pylar o joxa med...

Vevlagret har jag aldrig bytt så det får gärna någon annan klämma till om.

Inte svårt att byta ramlager, däremot är vevlagret lite värre då det sitter lite illa till och man måste ha isär vevpartiet. Lämna in det till nån verkstad som gör det åt dig om du inte känner dig säker på vad du gör. DEt ska balanserat och pressas och hit å dit så lika bra att nån med erfarenhet gör jobbet. Kostar mellan typ 600-1000 spänn beroende på vart du lämnar in.

*/ ?>
Back