Nyregistrering av mc?

Orange Coast

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
Honda
Jag har precis tagit hem en hoj från Tyskland som jag ska nyregistrera på bilprovningen på fredag.

Jag undrar vilka papper som är viktiga att ha med sig. Självklart ska jag ta med alla papper jag har, men är det någon som vet exakt vilka papper som krävs?

Jag har tex inget ägarbevis med mitt namn på eller liknande på hojen. När jag köpte den i Tyskland så skrev vi inte något ägandebevis eller liknande, utan jag tog över de befintliga papprena på hojen. Finns det risk att bilprovningen kräver något kvitto eller liknande så dom inte tror att jag har snott den?

Tüv-intyget måste du ha, registreringsbevis får du efter du fått igenom hojen. kvitto på att just du köpt hojen kollar dom inte på heller men tüv intyg måste du ha

Tüv-intyget måste du ha, registreringsbevis får du efter du fått igenom hojen. kvitto på att just du köpt hojen kollar dom inte på heller men tüv intyg måste du ha

Tüv-intyg? Är inte det tyskarnas besiktningsintyg? Fahrzeugbrief:et räckte när jag importerade för några år sen. Ett kvitto kan ju knappast skada heller.

Edit: Nyregistrering kanske funkar annorlunda. Har bara sysslat med begagnat. Sorry... :)

Fahrzeugbrief är det enda du behöver ! (Tüv-intyg är samma sak). Alla ändringar som är gjorda på hojen förs in där , även småsaker som däcksbyte , etc...

Dräller du bort fahrzeugbriefet så är det kokt ! Då kan du inte regga hojen......

Nyheter
Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back