nyregistrering 25kw

Gick med
11 Jun 2003
Hoj
cbr 600 F -95
Ska snart nyregistrera min hoj och tänkte om jag kunde slippa att strypa hojen och gå på de tyska papperna där det står 25kw. men det är i själva hojen 72kw. kollar de upp om hojen är strypt på besiktningen (praktiskt)???? :confused:

De kommer garanterat att provköra den om inte annat. Man behöver inte va så värst kunnig för att känna skillnad på 25 och 81 kW.

idag

jag reg besektigade min idag, till 25kw.....dom kollade den inte.......har två andra polare som dom inte kollade för heller........jag frågade honom om dom inte skulle prova den, då sa dom på besiktningen att dom gör enstacka test tydligen.....det kostar ju trots allt 600 spänn, så om du vill så kan du ju ta en chans, men det tar ju inte så lång tid att mecka en strypning.........vet du hur strypningen skall sitta ???

Re: idag

cool_lilja skrev:
jag reg besektigade min idag, till 25kw.....dom kollade den inte.......har två andra polare som dom inte kollade för heller........jag frågade honom om dom inte skulle prova den, då sa dom på besiktningen att dom gör enstacka test tydligen.....det kostar ju trots allt 600 spänn, så om du vill så kan du ju ta en chans, men det tar ju inte så lång tid att mecka en strypning.........vet du hur strypningen skall sitta ???

en 250 är väl en sak, men släpper de igenom cbr:er lika lätt

så sett

tror inte det spelar så stor roll vad det är för hoj, har dom bestämt sig för att prova så gör dom nog det.......kan ju säga att det märks ju om en 250 2-takt är strypt eller inte.............................

Jo, men det är lite skillnad...en RS250 har väl en 45 kw ostrypt...alla märker inte skillnad på 20 kw....skillnaden mellan 25 kw och 81 kw är dock en jäkla skillnad...56 kw juh! :skrämd

när jag reg besiktiga min R6a kolla dom inget....
Fast dom hade skrivit 25kw förhand i dom tyska papperna....

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026