Snyggt!
Hur preppade du plasten och vilken färg använde du?
Har klurat på att göra ngt liknande, min är oxå helsvart, men jag funderade på att matta ner plasten med ngt fint slippapper så man slipper bry sig om "lackskador".
Jag köpte en uppsättning svart plast, all plast förutom bakskärmen var sk fetplast. Bakskärmen var lackad.
Jag köpte färg på Uppsala Bilfärg, borde finnas något motsvarande i sthlm,
(annars är det ju inte långt till uppsala, och servicen på Uppsala bilfärg är fenomenal, killen där är riktigt duktig och hjälpsam)
Frågade bara efter svart/grå matt färg jag skulle ha, jag hade med mig plasten in och visade. Färgen verkade vara vilken bilfärg som helst, inget speciellt tror jag, däremot måste man ha en mjukgörare i färgen, eftersom plasten är så "sladdrig" annars spricker det. Ett problem är att mjukgöraren gör att färgen blir blank, så han fick matta ner färgen extra mycket när gjorde blandningen.
Den lackade plasten skulle man vattenslipa med ett fint sandpapper, resten av plasten måste man slipa grovt, eftersom i mitt fall var det fetplast, annars fäster inte färgen.
Sen köpte jag en grundfärg, härdare och förtunnare. Fick instruktioner hur man blandade av killen där.
Sen tog jag allt till en motivlackerare som är duktig, och billig. Han sa att han slipade fetplasten grovt, lade på grundfärg, sen 3 lager färg, då blev det ganska blankt, efter det torkat slipade han tokfint , och sen lade på ett sista tunt lager färg, då blev det precis rätt matt look.
Så här i efterhand hade det kanske varit ÄNNU snyggare med helt mattsvart, istället för lite inslag av grått.
All plast kostade 1500kr till min, allt var original förutom vingarna som var 3:e part. Du kan ju börja med att typ försöka slipa framskärmen eller nåt som bara kostar 150 spänn till KTM:en iaf, ser ut att vara samma tilll husan, och se hur det blir. Gissar på att det inte riktigt blir så bra som man tror att bara slipa ner utan att lacka.
Om du inte har tänkt lacka själv kan du få nummer till lackeraren jag var hos, han håller till i Svista, en bit utanför Uppsala.
Jag har kollat bilder på din husa flera gånger och den skulle nog bli grymt läcker i mattsvart