Nykommlingar nästa år ?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Tjo , jag vet att jag ville börja förra året , men tummen satt för hårt . Nu har jag dock bestämt mig . Jah ska köra open nästa år .

Men jag inser ju att det inte bara är jag som sett ljuset . Så jag tänkte att vi som känner oss lite gröna och långsamma kunde säga det här så att ni andra vet vilka ni kan sparka lite extra på när ni tycker att ni varvat samma förare lite för många gånger . :tummenupp

Väl mötta på sommarens träningar och tävlingar :)

good. känn er välkomna.

vi behöver nytt folk till sporten, open är klassen som skall få in fler förare. open kommer förhoppningsvis bli mycket jämnare nästa år än det varit i år då top 5 åkt tider som hade räckt långt i elitklasserna.

se till att pusha era vänner. det är sjukt mycket roligare att ha ett gäng som sporrar varandra, och utvecklingskurvan för samtliga blir bra mycket brantare.

lycka till

Jag har nog förhoppningsvis "lyckats locka in" en kille från min cross klubb.

Ska bara tjata lite på honom så han börjar rejsa direkt! :P

Och som sagt, känn dig välkommen till en Motorsport med det trevligaste folket i hela Sverige (inget skitsnack!)

Jag är grymt sugen! Men med en Xr som hoj och ekonomi som en student så får det nog vänta en säsong till, tyvärr.

Det har tävlats med XR förut, det räckte bla till en fjärdeplats i Rookie(nuvarande Open) i en Örebrotävling för några år sen. ;)

Det har tävlats med XR förut, det räckte bla till en fjärdeplats i Rookie(nuvarande Open) i en Örebrotävling för några år sen. ;)
Antar att allt var lite mer amatörmässigt då med? Nu verkar ju alla köra med värstingsaker, även i open :näsblod

Jag hade gärna kört men har inte hittat någon träningsbana i närheten. Någon som vet om bana i småland?

Hade vart bra att kunna testa på lite träning så man får känna på det lite.

Last edited:
Antar att allt var lite mer amatörmässigt då med? Nu verkar ju alla köra med värstingsaker, även i open :näsblod

Det har tyvärr blivit en vanlig missuppfattning bland många att man måste ha massa grejer och värsta hojen innan man ens kan börja träna(varför vet jag inte?), inget kunde vara mindre sant. Det räcker långt med en cross med motardhjul, det har vi sett många exempel på bland toppförarna i Open, det hänger till 99% på föraren.

Men det var förövrigt bra startfält redan då, vinnaren tex har kört ett antal Paris-Dakar. :)

Det finns alltid de som kommer med värstingsgrejer med extraallt deluxe GT. Men de får stryk av en duktig kille (eller tjej) på just en XR vilken dag som helst. I övrigt kolla vad vise Marcus ovan säger :tummenupp
Om du inte provar får du inte veta :)

Det finns alltid de som kommer med värstingsgrejer med extraallt deluxe GT. Men de får stryk av en duktig kille (eller tjej) på just en XR vilken dag som helst. I övrigt kolla vad vise Marcus ovan säger :tummenupp
Om du inte provar får du inte veta :)
Jo, så är det ju, maskinen gör inte allt. Kört en del storbana och det är alltid lika skoj att bränna om någon ny sportis.. :)

Får väl hoppas att det är något läger eller liknande i vår så att man kan testa lite. Enda körningen på motardbana hitills har varit en provkörning av en Smr i Borås, och det var ju inte helt fel :D

Jo, så är det ju, maskinen gör inte allt. Kört en del storbana och det är alltid lika skoj att bränna om någon ny sportis.. :)

Får väl hoppas att det är något läger eller liknande i vår så att man kan testa lite. Enda körningen på motardbana hitills har varit en provkörning av en Smr i Borås, och det var ju inte helt fel :D

Kom till Sunny Örebro, vi kör träning tills der blir för mycket snö :tummenupp
Då plogar vi och sen kör vi ett tag till. Glöm inte Lasses traditionella nyårsträning :yoparty

Jag hade gärna kört men har inte hittat någon träningsbana i närheten. Någon som vet om bana i småland?

Hade vart bra att kunna testa på lite träning så man får känna på det lite.

Eksjö borde väl vara ett alternativ för dig kanske, vet inte vilken ände av småland du bor, vi kör ju även i borås, nu på söndag är det träning med...

Eksjö borde väl vara ett alternativ för dig kanske, vet inte vilken ände av småland du bor, vi kör ju även i borås, nu på söndag är det träning med...

Jag har 16 mil till Eksjö så det är ju ett alternativ körs det träningar där på helger? Och kan man komma som total nybörjare och träna?
Måste man vara med i klubb, ha licens osv?

Jag har 16 mil till Eksjö så det är ju ett alternativ körs det träningar där på helger? Och kan man komma som total nybörjare och träna?
Måste man vara med i klubb, ha licens osv?

Dra ett PM till C.Backe här på SH. Han har hållt i träningarna där i år. De har inga fasta träningstider där men har öppet efter förmåga och efterfrågan vad jag förstår. Inga som helst problem att komma som helt grön, och det gäller samtliga Sveriges banor. :tummenupp

Dra ett PM till C.Backe här på SH. Han har hållt i träningarna där i år. De har inga fasta träningstider där men har öppet efter förmåga och efterfrågan vad jag förstår. Inga som helst problem att komma som helt grön, och det gäller samtliga Sveriges banor. :tummenupp

Tackar ska dra PM till honom :) så kanske man kan köra träningar nästa år iaf.

På nyårsafton kör vi i Örebro, och Hannes har en träning några dagar innan julafton i Linköping. Det blir även ett Valborgsläger i Örebro nästa år, det blev mycket uppskattat i år. Valborgslägret på Åland har mer eller midre dött ut vilket är synd. Tror inte det blir något nästa år.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti