Nykommling!

• Thread starter Thread starter M.L
  • Start date Start date

M.L

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
CBR 1000rr-04
Tjena ,har kollat rundor här ett tag nu och tycker det är dax att gå med.
Nu när jag änndå skriver så passar jag på att ställa en fråga.
Jag har köpt ett Alpinestars GPU, men det sitter hårt som satan över bröstet och är därför inne på att byta till ett Dainese Luce , någon som vet skillnader eller dyligt? (Får Dainese för halva priset av vad Alpinestars kostade).

//M.L

M.L skrev:
2054666 Tjena ,har kollat rundor här ett tag nu och tycker det är dax att gå med.
Jag har köpt ett Alpinestars GPU, men det sitter hårt som satan över bröstet och är därför inne på att byta till ett Dainese Luce , någon som vet skillnader eller dyligt? (Får Dainese för halva priset av vad Alpinestars kostade).

//M.L

Bara å byta OM det andra sitter bra...tänk på att skinn töjer sig en del.

Hej å välkommen! :hej

Som Rasorblade sa, skinn ska sitta tight, och det kommer töja sig och forma sig efter dig, till viss del. Tänk också på att stället ska passa när du sitter som en havande groda i skitande ställning, inte när du står å bryter dig framför spegeln! :)

Tack för välkommnandet och svaren på frågan.
Det verkade som Hoztic vet vad han snackar om både med sittställningen och flexandet framför speglen :lol .
Ska köra och prova Dainese imorgon, någon som vet om det e lika bra skydd i det som i Alpinestars(fick höra när jag köpte Alpinstars att det var test vinnare både i skydd och i sömmar, men vet ej om det stämmer)

M.L skrev:
2054666 Tjena ,har kollat rundor här ett tag nu och tycker det är dax att gå med.

//M.L

Välkommen! också ny här!
...och förutom grodställningen även att stället passar bra med ditt favvoryggskydd på dig. =)
/J

Hade ett Dainese ryggskydd innan men det fick inte plats, så jag köpte ett ufo skydd istället nu går det iallafall att knäppa jackan.(Jag har alltid trot att det var ölamagen som skulle vara ivägen, men icke)

Välkommen, go hoj du kör ;-) Glöm inte att kolla in tråden om Skånevårenturen o Samkörning Lund o RR delen.

Ska genast gå in och kolla de andra trådarna, verkar intressant.
Din hoj e ju inte fel iheller :)

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...