Nyköpt hoj rasad?

Ensam_Pappa

En trevlig papa
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BMW r80 -83, CN 250
Efter att kollat på en hel del hojar köpte jag äntligen en BMW k100. Hann i princip bara ta en tur innan ett missljud och stannade. har redan börjat kolla efter beg.motorer tror det blir billigare än reperation.

Men säsongen är ju inte slut än, finns det några trevliga mc-förare sunt sthlm som kan tänka sig att ha nån på bönpallen skulle det uppskattas av en gammal mc-gubbe. Tjej eller kille spelar ingen roll.

Efter ett missljud. Oj du gav upp lätt?

Du behöver inte köpa en ny motorn för lite missljud?

Ta och leta upp källan.

Ensam_Pappa skrev:
Men säsongen är ju inte slut än, finns det några trevliga mc-förare sunt sthlm som kan tänka sig att ha nån på bönpallen skulle det uppskattas av en gammal mc-gubbe. Tjej eller kille spelar ingen roll.
Du skrev ju i en annan tråd att din fru hade en hoj och ville köra. Varför åker du inte bakpå henne? Och hur kan du vara en "Ensam pappa" om du har en fru?

Förvirrande.

Har du varit inne på svenska BMW klubbens hemsida
och förklarat problemet?
Finns en del skruvande "gubbar o gummor" som kan en
del om dom där gamla harvarna :D

.

sgtpepper skrev:
Du skrev ju i en annan tråd att din fru hade en hoj och ville köra. Varför åker du inte bakpå henne? Och hur kan du vara en "Ensam pappa" om du har en fru?

Förvirrande.

Verkligen ledsen att jag har lyckats förvirra saker o ting. En liten justering kanske från min sida. Med fruga menade jag flickvän (f.d numer).
Ensam pappa vill säga att vi har separerat, barnens mor och jag. Hoppas att det klargjorde saken.

Ensam_Pappa skrev:
Verkligen ledsen att jag har lyckats förvirra saker o ting. En liten justering kanske från min sida. Med fruga menade jag flickvän (f.d numer).
Ensam pappa vill säga att vi har separerat, barnens mor och jag. Hoppas att det klargjorde saken.

har man inte enligt svensk konsument köps lag rätt att åter kalla köp om han inte upplyst om alla fel m.m.

en kompis till mig köpte en cykel avgasporten var konstig och det skulle kosta någre tusen att laga dom ville därför lämna tillbaka den han ville inte men han mor gas sig fan på de å så blev det, så leta efter någon lag :tummenupp

han visste säkert att den skulle rasa eller vad den nu gjort :3freak

Ensam_Pappa skrev:

Köp en sporthoj istället så behöver du inte bekymmra dig om fru/flickvän, det löser sig självt då liksom... :hihi

Ensam_Pappa skrev:
Efter att kollat på en hel del hojar köpte jag äntligen en BMW k100. Hann i princip bara ta en tur innan ett missljud och stannade. har redan börjat kolla efter beg.motorer tror det blir billigare än reperation.

Tro kan man göra i kyrkan, ta och leta upp en gubbe som kan bmw och
gå efter vad han säger. Allt är hårt när de går emot en men dra inga
slutsattser på en gång :pannkyss

Köplagen är anpassad till köpeavtal mellan näringsidkare.
Köplagen är dispositiv, vilket innebär att det som där föreskrivs endast gäller om annat ej avtalats eller följer av handelsbruk eller annan sedvänja, som måste anses vara bindande mellan parterna. Här följer några exempel på vad köplagen reglerar.
Pris
Om du och din avtalspartner inte kan komma överens om priset - ni har kanske gjort ett muntligt avtal och har sedan olika uppfattning om vad det egentligen var ni bestämde - gäller enligt köplagen att köparen är tvungen att betala vad säljaren fordrar, förutsatt att priset inte kan anses vara oskäligt.
Leverans
Om ni inte kommit överens om annat, så är det köparens sak att hämta varorna.
Dröjsmål
Dröjsmål kan orsakas av både säljaren och köparen. Om du väntar på att få varor levererade och de inte kommer inom utsatt tid kan du ha rätt att häva köpet. En förutsättning är att dröjsmålet inte är ditt eget fel (för att du till exempel har dröjt för länge med att tala om vilka storlekar du vill ha). Ibland kan du också ha rätt till skadestånd.
För sen betalning
Om köparen inte betalar för sina varor i tid, har säljaren rätt att kräva sina pengar eller häva köpet. Säljaren har också rätt att ta ut dröjsmålsränta.
Fel på varan
Ibland är det fel på den vara eller de varor du har köpt. Det kan vara fråga om att varan avviker från allmän standard eller från vad säljaren utlovat. I sistnämnda fall är det bra att ha ett skriftligt avtal, eftersom muntliga överenskommelser är svåra att bevisa.
Reklamation
Du är skyldig att undersöka varan så snart den levererats. Fel ska reklameras omgående. Om du ska ha rätt att häva ett köp måste felet på varan räknas som väsentligt. Om de varor du har köpt har väsentliga fel kan du välja mellan att häva köpet, kräva nya felfria varor, kräva tillbaks dina pengar eller begära skadestånd.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda