Nyköp: RF600R (problem)

Diverse vintermek RF

Länk till huvudtråden:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108985&highlight=rf900

Växlarna - Här brukar diagnosen från Brink m fl vara krökta växelarmar eller slitet drevpar, i och för sig oftast i samband med att ettan hoppar ut vid fullt pådrag! Har Du någon sådan tendens? Kan annars höra ihop med kopplingsstrulet - men i o f s borde även övriga växellägen påverkas om så vore fallet.

Det finns en gammal tråd om växellådsrenovering av en RF 900 här - använd sökfunktionen så hittar Du lite råd och dåd...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=64835&highlight=rf900

Växellådan kommer Du åt underifrån, men Du ska absolut ha tillgång till en verkstadshandbok innan operationen påbörjas (kan laddas ned lite varstans på nätet) - Sedan kan Du alltid fråga på denna sida om problem uppstår!

Kopplingen - ska inte vara så tung som Du beskriver! Byt hydraulvätska och smörj upp kring handtagsled - hjälper inte detta må de stora teknikkungarna på detta forum stå Dig bi.

Avgassystem - gå in på sprängskisserna på t ex www.bikebandit.com och jämför årsmodellerna.

Lycka till, och...

Ha de!

Tack så mycket! ska läsa igenom de trådarna! :) och kolla in litegrand.
Skriver här om det uppstår problem under mitt dåd!

Tänkte vänta iallafall 1 månad, innan jag börjar med det här.. kan det skada hojjen om jag fortsätter att köra som den är ?

Nu har jag en fråga, har inte lyckats fått tag på någon service-manual online! :( har letat som bara den men hittar bara trasiga länkar.

Hur kollar man oljan ? ska man göra det när den är kall\varm ? ska den gå på tomgång ett tag innan eller ? Vet inte riktigt men har fått för mig att den drar lite olja nu... ;) så skulle vara kul att veta precis hur man ska göra för att kolla.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman