Nyhet: Vermeulen från WSBK till MotoGP

Swedie skrev:
Rekordsnabb övergång? Senaste veckan har rykten framkommit att Chris inte har något plats i 2006 års WSBK-fält. Vilket verkar konstigt då han inte ens tagit WSBK-titeln det här året, utan <i>bara</i> kört in en andra plats.

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=113
Precis vad Suka behöver; två unga, hungriga och skapligt (i dom här sammanhangen) snabba förare.
Min gissning är att dom till mångas förvåning kommer att vara jämnsnabba, vilket inte betyder att Vermeulen är långsam, utan snarare att Hopper är underskattad....
Kan nog bli en mycket positiv konkurrens dom emellan, som pushar både dom och hela teamet framåt.

Tror förövrigt inte att Sukka får pröjsa alltför mycket över Vermeulens kontraktsbrott, då Honda i så fall garanterat kommer att få smaka på samma medicin i slutet av 2007, om Honda då skulle vilja köpa tillbaka Vermeulen :lol :brinnerup

Hondas största miss 2006, låta Chris leka GP.

Ska bli kul att se hur seriös Suzukis satsning kommer att bli åren som följer. Vad jag förstod så hade Hopkins bra erbjudanden från andra stall också men väljer ändå att förlänga med motivationen att "Det Suzuki utlovar för framtiden bådar gott", och nu säger Chris samma sak. Hoppas verkligen att Sukkan kan bli konkurrenskraftig, och hoppas att de båda blir tokhåriga framöver.

Inför 2006 låter väl det lite otroligt, men de kanske håller på och polerar kanaler på allvar inför 800cc?

Helt rätt av Vermeulen att skriva på en fabriksstyrning för Suzuki när Honda inte vill ge honom detta.

Även om GSV-R är den snyggaste MotoGP hojen alla kategorier är RC211 ett steg före just nu.

Tror dock inte man kan vänta sig för mycket första åren.

Timingen är perfekt med tanke på 2007 då han få vara med och utveckla den helt nya modellen.

MotoGP 2006 ser ut att bli riktigt spännande med många nya förare :)

Peccus skrev:
Inför 2006 låter väl det lite otroligt, men de kanske håller på och polerar kanaler på allvar inför 800cc?
Suzuki kommer med en helt ny hoj till nästa år. Det enda som är gemensamt är vinkeln mellan cylinderaderna, ungefär.

Goodstuff skrev:
Suzuki kommer med en helt ny hoj till nästa år. Det enda som är gemensamt är vinkeln mellan cylinderaderna, ungefär.

Ballt! :)
Jag minns Mugello 2004, då Roberts blev varvad av Rossi och ? . Efter varvningen kunde Roberts hålla deras tempo. Okej bara för nåt varv eller två, men ändå. Som Rainey (tror jag det var) säger: 90% of roadracing is between the ears.. Sukateamet skulle må bra av en insats på den mentala fronten.

/J

Rätt satsat av Suzuki och kul för oss tittare. Fler team borde ta in unga, talangfulla killar. Bäst av allt är förstås att lill-Peddo kör MotoGP i år, men Chris är inte fel han heller.

Macho Woman skrev:
Rätt satsat av Suzuki och kul för oss tittare. Fler team borde ta in unga, talangfulla killar. Bäst av allt är förstås att lill-Peddo kör MotoGP i år, men Chris är inte fel han heller.
Nej, Biaggi, världens genom tiderna bäste roadracingförare, hade givetvis varit det rätta för Suzuki.

Ska bli mycket intressant att se vad Hopper kan göra i förhållande till Vermeulen.
Han har ju dissats ganska rejält av en del här på SH.

Strider skrev:
Enkelt svar, Hopper kommer att få pisk.
Jag rankar personligen Chris högre än Hopper men vi får väl se, jag gillar båda två och hoppas att de kan göra något bra för Suzuki :)
Honda och Yamahas dominans för gärna brytas lite då och då (som Ducati gör ibland).

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back