Nyhet: Intresseförfrågan roligare vinter

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Nyhet: Intresseförfrågan - roligare vinter!

Vore det intressant att dra ihop en "cup" / tävling via Sporthoj.com där vi köra minimotos eller minicrossar med slicks på inomhusgokartbanor? Huvudsakligen skulle tävlingar ske i Södermanland/Stockholm/Mälardalens region. Men finns stort intresse och jag kan finansiera en resa till annan del av landet på en rolig bana så görs det såklart. Ni som har intresse får gärna skicka ett email (lättare att organisera än PM). Så kommer jag undersöka möjligheterna och återkomma. Email: swedie(at)sporthoj.com.

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=144

Verkar vara överlägset i söder där intresset finns. Verkar inte vara en enda från Stockholmsområdet som tycker det här är kul. Trista stockholmare... :tungan

Har fått in lite namn o kommer se vad jag kan dra ihop senare när jag fått in lite mer underlag.

Största problemet i gbg-trakten verkar vara lokal. Men tycker att det borde finnas nån lokal som borde gå att göra lite schysst. Om man sen gör om det hela till en klubb får man 40% i hyresbidrag om man anordnar lite träffar där folk under 20 är med och kör. Lite offtopic men det kan hjälpa till att få igång nåt i västra sverige.

Jag har själv haft ide att starta en ideel förening och börja jobba lite för billigare motorsportshobbies. Även lite annat runtomkring föreningen för att finansiera det hela. Men vet inte om jag "vågar". Har inte så stor erfarenhet inom området.

men jag skulle gärna testa att skapa en cup, om det så endast blir en tävling.

Om det blir MiniMX motard så vet jag inte om vi ska låsa antalet kubik till 110 eller 125. I början tror jag det blir svårt pga få deltagare, så man får slänga in vad man får tag på. Det gäller ju att ha roligt till mestadelen :)

Swedie skrev:
Jag har själv haft ide att starta en ideel förening och börja jobba lite för billigare motorsportshobbies. Även lite annat runtomkring föreningen för att finansiera det hela. Men vet inte om jag "vågar". Har inte så stor erfarenhet inom området.

men jag skulle gärna testa att skapa en cup, om det så endast blir en tävling.

Om det blir MiniMX motard så vet jag inte om vi ska låsa antalet kubik till 110 eller 125. I början tror jag det blir svårt pga få deltagare, så man får slänga in vad man får tag på. Det gäller ju att ha roligt till mestadelen :)
kör olika klasser första gången en som alla får delta i.

är gärna på som sagt! Vore kul ifall det blev ngt någonstans runt göteborgsområdet.. :tummenupp

Precis du måste ha olika klasser en till minicrossarna och sen två till dom vanliga mini en kina klass och en riktigt inte så jävla roligt att tävla med den lilla kinesen mot en polini trimmad :3freak

men blir i det GBG så är jag på

Jasså, jo ska bara själv på nått sätt införskaffa mig en Minimotard så lär jag väl synas i Södertälje o se hur det går till där o sen kanske dra ihop något eget.

Swedie skrev:
Jasså, jo ska bara själv på nått sätt införskaffa mig en Minimotard så lär jag väl synas i Södertälje o se hur det går till där o sen kanske dra ihop något eget.
Köp en blata (minimoto) o rejsa mot grabbarna :tummenupp

Det är ett kul vinternöje :hihi

.../Yoshi

Swedie skrev:
Vore det intressant att dra ihop en "cup" / tävling via Sporthoj.com där vi köra minimotos eller minicrossar med slicks på inomhusgokartbanor? Huvudsakligen skulle tävlingar ske i Södermanland/Stockholm/Mälardalens region. Men finns stort intresse och jag kan finansiera en resa till annan del av landet på en rolig bana så görs det såklart. Ni som har intresse får gärna skicka ett email (lättare att organisera än PM). Så kommer jag undersöka möjligheterna och återkomma. Email: swedie(at)sporthoj.com.

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=144
Har en grej på gång angående detta. Har hittat en lagerlokal i Halland som jag och några polare kan hyra över vintern för småpengar. Är ordentligt stor för att köra minis i. Skall bara kolla med "gubben" som äger lokalen först om det är ok att göra något event av det. Han kan vara lite grinig så jag vet inte..... Nån som är intresserad?

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis