Nygammal tråd: Var kommer era nick ifrån?

tingeling_66680 skrev:
...och 66680 é mitt hemnummer :p *S*

Helvete, anknytning 80?

Mitt är både en bön, "Skär senare (inte nu) och en ljudförvanskning av See Ya Later....

Fast i min ålder ska det väl snart vara Seizure som i stroke... Även om rundingsmärke kan intyga att det kan man få närsomhelst... Hoppas du blir bättre. :tummenupp

Seizure Later skrev:
Helvete, anknytning 80?

Mitt är både en bön, "Skär senare (inte nu) och en ljudförvanskning av See Ya Later....

Fast i min ålder ska det väl snart vara Seizure som i stroke... Även om rundingsmärke kan intyga att det kan man få närsomhelst... Hoppas du blir bättre. :tummenupp

80? :confused:
Nä vi här i Malmoe har 040 såvitt jag vet *S*

Lobo...kommer från den ballaste seriefiguren genom tiderna.....Gixxer....jaa....var kan det komma ifrån....... :bow

Jaha, tja... om ingen gissat det så kommer mitt från Livsmedelsverkets fina kampanj förra våren. =)

Glöm dock inte att akrylamid fortf. är cancerframkallande på möss! =)

[Akryl]*Amid skrev:
Jaha, tja... om ingen gissat det så kommer mitt från Livsmedelsverkets fina kampanj förra våren. =)

Glöm dock inte att akrylamid fortf. är cancerframkallande på möss! =)

Så man skulle kunna säga att du går runt och ger små söta möss cancer?

Seizure Later skrev:
Helvete, anknytning 80?

Tack så mycket, det är jag redan, bättre alltså. Grattis på dig förresten, gamle man. :)

/A

Last edited:
Själv har jag förtjänat mitt nick (lång historia), men kontentan är att jag gillar att spränga saker, allt och alla, det har även hänt att lagkamrater kan stryka med ibland :rolleyes:

Första delen av efternamnet, Lastumäki, betyder - i det närmsta man kan komma från finskan: hyvelspån, hyvlad i träfiberns längdriktning så det blir en snygg, lång "knorr". (Finns inget bättre i svenskan, vad jag vet i alla fall) Kan också betyda chip eller chips. Phuui, tror jag fick med ungefär betydelsen där...

/lastu

Vet inte varför jag valde just det jag valde, men Zeb står ju för saker, alla vet vem han är, sen att jag inte är 2 meter lång och stel i lederna är en annan femma....

//jaG

Många tyckte att framlampan på min gamla Mc liknade ett grodöga.....Vad tycker ni?

Bifogat

• böörn.jpg
    böörn.jpg
    27 KB · Visningar: 97
outsider = utomstående/utanför
det var som så att när jag först blev med dragen till årets sporthojsfest i GBG 2003 (var bostads innehavare för vissa på festen) så var jag fast inbiten på glidare, på festen blev jag övertalad till att logga in mej på sporthoj, som jag givetvis gjorde dagen efter med tanke på åt vilken typ av mc som jag lutade mot HD :rodnar så var jag en självklar outsider :) dock har jag börjat få rätsida på mitt sinne å därför har jag bestält en yamaha tdm 900 -03 som kommer troligen på fredag viserligen ingen sporthoj men inte heller en glidare :rolleyes:

Mitt nick tog jag för sisådär 6 år sen lr nåt. hittade det i nån bok. det betyder den enda eller den rätta på latin. Å de e ju sant så...

Brukar kallas för Cosmo av vänner.
Kommer från Kramer i Seinfeld. Han heter Cosmo i förnamn. Det tyckte jag påminde så mycket om honom så det fick bli cosmo för dem...

Den här får vi återuppliva❗

Hette Maverick_750RR först men ändrade till Mavve efter kraschen. Maverick, för att TOP GUN är cool och 750RR för att ZXR750R var drömhojen.
Nåt gick fel vid bytet så jag hade båda kontona samtidigt ett tag och det var hysteriskt roligt att argumentera emot dessa 2 profilerna i en tråd. 🤭

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman