Nyfunnen kärlek för GLIDARE!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Lämnade in min hoj på 100 mila imorse, Jippie, sprängande huvudvärk och lite slö i kroppen sådär kl 8 på morgonen, På med grejerna och iväg till Triumph Center i Länna. Väl framme visar det sig att jag bokade tid för igår och inte idag men shysta som dom är tog dom sig tid för mig iallafall. Men jag tänkte inte sitta där och häcka i 1-2 timmar så jag frågade om jag fick provköra en hoj. Visst sa Tommy, Vilken vill du köra?

Tittade runt omkring och till slut landade mitt öga på ROCKET III! :)

Absolut, här har du nycklarna kom tillbaka runt 11. i 2 timmar var pojkdrömmen att få sitta på en glidare i sommaren MIN! :)

Vilket monster, startar hojen och vrider på gasen, HELA hojen LUTAR sig till höger pga av vridet i motorn! WOW! :) O så bar det av... På Nynäsvägen var det kanske 3-4 glidare som körde ikapp och började spana på hojen i farten, vilken hora jag kände mig som :) Kom fram till jobbet och visade hojen för Pippi, Hon började skratta och skaka på huvudet, hon hade INGEN aning om hur skönt hon skulle tycka att den hojen är ;) kl 10.30 frågade jag om jag fick låna den till 13, INGA problem! VILKEN SERVICE! Iväg på Lunch med Pippi och minst 10 pers kom fram och förklarade vilken fin hoj jag "har"

NU förstår jag äntligen innebörden med glidare, 100 km/h på 1800 varv och när man känner för det så öser man ut dom 200Nm och man vrider jorden LIIITE ur sin omloppsbana! :) Förstår varför folk gör långturer med såna! Ni har ALL min respekt! Fantastisk dag idag! :)
Ha det underbart i sommar, Syns på vägarna! :) WOHOOOOO!!! :banana:banana

Last edited:
Hehe, jag tror inte din huvudvärk har släppt än. Med sån skallebank kan man ibland bli lite virrig :D

nä ja skoja bara, har iof inte kört en sån men farsan roadking 1500, och jo den är rätt bekväm osv, bra vrid

Hehe, jag tror inte din huvudvärk har släppt än. Med sån skallebank kan man ibland bli lite virrig :D

Hahahaa nä men Rocketen är faktist inte så farlig, låter inte alls lika högt som HDn. Riktigt trevlig hoj att ligga och dra med på typ 2000 varv :) Jag är helt såld! :)

Har du prövat en sån? GÖR det isåfall!

nä ja skoja bara, har iof inte kört en sån men farsan roadking 1500, och jo den är rätt bekväm osv, bra vrid

Jo det kan man säga, 2300cc och 200Nm, Ganska skapliga siffror :) Den va jätte skön att bara ut o åka med! Synd att det ser lite dumt ut med en 180cm kort "blatte" på :) Men iförsig ge mig 15 min så har jag växt skägg! :tummenupp

...100 km/h på 1800 varv och när man känner för det så öser man ut dom 200Nm och man vrider jorden LIIITE ur sin omloppsbana! ...

Vrider jorden ur sin omloppsbana... :rofl:rofl:rock

Det är vad jag kallar en målande beskrivning :D
/D

Äsch, jag tycker det är tufft och moget att provköra en glidare och dessutom berätta om provturen. Kolla in den här killen som nyss var hos Triumph Center i Länna, jag såg honom live:

http://www.youtube.com/watch?v=_LbsZ39CJSE

Tack hörrö! :) Det är ju nått som man måste testa bara och varför bara inte köra på det värsta som finns... typ :)

Hahaha, snacka om kontroll... Är det inte samma ägg som är med i den här?
http://www.youtube.com/watch?v=eXcrfCZcrpw

Bläddra till 2.20 :P

Hehe, ne inte kört den. Skulle varit kul att testa just för vridets skull. Men inte äga :)

Vrider jorden ur sin omloppsbana... :rofl:rofl:rock

Det är vad jag kallar en målande beskrivning :D
/D

Hahhaa, nä men seriöst, 200Nm är ju det man använder för att bogsera en måne! JÄVLAR vilket vrid den hojen har! :) Tror att från 100 så skulle den nog LÄTT dra min Daytona rakt fram till 200 på högsta växeln eller vad tror ni?

Hehe, ne inte kört den. Skulle varit kul att testa just för vridets skull. Men inte äga :)

Nja den drar nog LITE för mycket soppa kan jag tänka mig, Jag menar varje gång jag vred av på gasen så typ småskratta hojen typ hånfullt åt mig lät det som när det small i avgasrören :)

Absolut, det är defentivt en känsla som man måste pröva!

Last edited:
Men den gör ju 0-100 snabbare än de flesta sporthojar, dvs under 3 sek.

Bara för att just den faktiskt är ganska cool, så betyder det inte att det är roligt att köra en Virago 1100 med 60 hästar.

Nu är alla glidare du ÖHT kan prova svagare ( med råge ), bara så du vet:)

Nä det är inte samme kille, den här är svensk som körde Rocket-stunten i Länna.

Hahhaa, nä men seriöst, 200Nm är ju det man använder för att bogsera en måne! JÄVLAR vilket vrid den hojen har! :) Tror att från 100 så skulle den nog LÄTT dra min Daytona rakt fram till 200 på högsta växeln eller vad tror ni?!
200nm på 2300cc jämfört med 120nm på 1000cc för valfri litersporthoj.

Nä det är inte samme kille, den här är svensk som körde Rocket-stunten i Länna.

http://www.youtube.com/watch?v=tOAH4CZ6zcQ

Sune Andersson?

Men den gör ju 0-100 snabbare än de flesta sporthojar, dvs under 3 sek.

Bara för att just den faktiskt är ganska cool, så betyder det inte att det är roligt att köra en Virago 1100 med 60 hästar.

Nu är alla glidare du ÖHT kan prova svagare ( med råge ), bara så du vet:)

Ja dom flesta sporthojar går på bakan om man krämar på, den där lär ju bara dra så innihelvete! ÖHT?

Jo jag kan tänka mig att Rocketen är nog värst i sin klass :) Inte så dyr heller med tanke på vad rivalerna på HD kostar.

200nm på 2300cc jämfört med 120nm på 1000cc för valfri litersporthoj.

Jo men nu är det inte direkt samma klass på hojarna, utan om man bara jämför glidare så är ju 200Nm rätt så galet mycket, och jämför man med en Supersport så tror jag fortfarande att vilken literhoj som helst skulle bli totalt överkörd mot en Rocket III på högsta växel.

Har Rocket III bara 5 växlar?

Last edited:
Provkörde Triumph Rocket för nåt år sen, sjukt vrid!
Skulle räcka med två växlar, en startväxel och en åkväxel :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park