Nyfrälst

zyd

Försöker lära mig slanga...
Gick med
26 Aug 2008
Hoj
Gixxer 750 turbo -97
Nyfrälst (inte religiöst...)

Tjaba!

Här har vi en 34 år ung, emigrerad norrbottning (Lule) som bott i götet i 10(!) år och precis skaffat ny sporthoj, GSXR 750 -97 som lämpligtvis har begåvats med konstgjord andning :)

Inledde min hojkarriär på en RD250 för att sedan från flytten till Mölndal glida runt på ett järnspett: GSX1100 -80. Sedan en vecka har jag dock skådat ljuset! Turbo är verkligen beroendeframkallande....... Att gixxern sedan känns hur bergstadig som helst hur fan man än gasar (jo jag kör antaglingen som en liten flicka...) och har underbara bromsar har nog mycket att göra med ovan nämda jämförelseobjekt :D.

Försöker just nu lära mig köra på bakhjulet, har läst en massa trådar och har väl koll på det teoretiska, nu ska det bara omsättas i praktik......

/Martin

Last edited:
Att du flyttat från norr till söder och snabbt gått över till turbo betyder att det börjar bli människa av dig ;)

välkommen :D

Att du flyttat från norr till söder och snabbt gått över till turbo betyder att det börjar bli människa av dig ;)

välkommen :D

Hehe, om snabbt är 10 år är jag mr snigel. Har i flera år vilset rotat runt bland 4 hjul me v8 :dummer men fokus nu är överladdat! Smyger även med en turbo wankel mazda när regnet öser ner. (vilket det gör här ibland har jag märkt).

Hur f-n fixar jag en avatar? Har försökt ladda upp men inget händer??? Firefox problem?

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back