Nyfrälst bobber- och caféracer-entusiast

Felfriast

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Ort
Nacka
Hoj
Honda vt 600 Shadow -95
Hej,

Har egentligen aldrig haft något motorcykelintresse öht, tills jag i höstas råkade kära ner mig i bobbers och caféracers. Har sedan dess köpt en relativt billig Honda Shadow 600 som jag tänkt mig bobba ner i sommar.

Har i väntan på detta även skrapat ihop inspiration till bygget i form av 1000+ bilder på bobbers, café racers och liknande hojar. För den som är sugen på att titta på dessa bilder så finns de här:

Bobber-bilder

/Jonas
 

Felfriast

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Ort
Nacka
Hoj
Honda vt 600 Shadow -95
Tack! Ja, jag hänger en del på reddit också. Främst på /r/bobbers, men även /r/motorcycles och ibland även /r/harley.
 

Dogy

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2013
Ort
Oslo
Hoj
R108
Riktigt fräsha bobbers, är grymt sugen själv.
Passar på och posta i denna även det är ett sporthojsforum.
Någon som vet det bästa utgångspunktet att bygga en bobbers på för långa personer. många bobbers blir ju så jäkla små, prova en drag star 1100 och bena kommer ju nästan över tanken! segt.
Tips uppskattas :)
 

Felfriast

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Ort
Nacka
Hoj
Honda vt 600 Shadow -95
Tack!

Nej, jag vet att bobbers förmodligen inte är sporthoj.coms "kopp med te", men det finns inget klockrent svenskt forum för customhojar. Harleyforum.se är ju iofs ett, men där är det väl mest harleys och inte så mycket andra custommärken..?

Har nog inga bra tips på bra hojar för långa personer. Tänker mig att regeln "ju tyngre hoj, desto bättre" gäller för långa. Men jag har egentligen ingen aning.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Riktigt fräsha bobbers, är grymt sugen själv.
Passar på och posta i denna även det är ett sporthojsforum.
Någon som vet det bästa utgångspunktet att bygga en bobbers på för långa personer. många bobbers blir ju så jäkla små, prova en drag star 1100 och bena kommer ju nästan över tanken! segt.
Tips uppskattas :)

Tack!

Nej, jag vet att bobbers förmodligen inte är sporthoj.coms "kopp med te", men det finns inget klockrent svenskt forum för customhojar. Harleyforum.se är ju iofs ett, men där är det väl mest harleys och inte så mycket andra custommärken..?

Har nog inga bra tips på bra hojar för långa personer. Tänker mig att regeln "ju tyngre hoj, desto bättre" gäller för långa. Men jag har egentligen ingen aning.

Nej, sporthoj är väl inte direkt stället för customs, iaf om man inte har tjock hud för det blir mycket glirningar. ;) Å andra sidan finns det ett flertal här på forumet med bobbers och andra customhojar, så kika in i Hojbyggen så hittar ni nog något matnyttigt. (och därinne är det färre glirningar)

:)

Och Välkommen till TS.
 

Kimring

Rrrhhaa MC
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96, Några små fiddys
Grymt:tummenupp
Kör själv en Yamaha 535 Bobber -96.. Jäkligt skoj:D
Ska kolla runt på din blogg nu å skaffa lite inspiration för att bygga lite till..

Lycka till med bygget, så ses vi på vägarna!:hej
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top