Nyckelring på tändningnyckel!

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Tjena!

Kanske en av de fånigaste trådarna här, men jag kände ändå att jag måste ställa frågan. Vad har ni för nyckelring på er tändningsnyckel? (om någon) Man vill ju inte ha någon klumpig sak som hänger och dinglar och i värst fall ger märken på hojen. Men man vill ju samtidig ha en tuff sak som vittnar om hur kul det är att köra när nyckeln hänger i nyckelskåpet... Så vad har ni? Märkesring(Honda, Kawa etc), Ingen, bling bling pussymagnet, hemmagjord...?

liten fällkniv med några verktyg osv.. smidigt som faen, har haft rejält mycket användning för den :tummenupp

tändningsnyckeln är stripsad ihop med nyckeln till skivbromslåset, mycket praktiskt

men jag har varken hoj eller lås kvar :(

Mina nycklar är buntbandade storända mot storända (startnyckel och låsnyckel) - vad mer behöver man?

nyckeln sitter ihop med larmdosan med ett buntband, hade jag inte haft något larm så hade jag inte haft något annant än bara nyckeln.

Inte ligger snön i stockholm? Ut och kör med dig...:gnissla

Jag funderar faktiskt på att ta en sväng efter jobbet! Men fii fan vad kallt det kommer bli 0-1C nu!

Nyckelring väger.

Sant. Men det är marginellt om man jämför med ens egen vikt efter all julmat...

Det angav han ju tydligt. Det är tufft att hänga i nyckelskåpet. :hojsmilie

Exakt. Jag menar att likt Samuel L. Jacksons pluska i Pulp fiction där det står "bad motherfu..er" eller i Kill Bill, nyckelring med texten "pussy wagon" så vill man kanske förmedla lite vem man är genom att ha en nyckelring som symboliserar just detta...

Hmmm Mr Brooks, du hade en liten gris sa du...

Last edited:
Har en diskret knippa med garagenyckel, bromslåsnyckel samt hojnyckel och nyckeln till skåpen i garaget utan nån sorts tag på.
Tändningsnyckeln sitter med liten karbinhake så det bara är att kroka loss den vid körning.

Exakt. Jag menar att likt Samuel L. Jacksons pluska i Pulp fiction där det står "bad motherfu..er" eller i Kill Bill, nyckelring med texten "pussy wagon" så vill man kanske förmedla lite vem man är genom att ha en nyckelring som symboliserar just detta...

Jajamen...:yoparty

Jag funderar faktiskt på att ta en sväng efter jobbet! Men fii fan vad kallt det kommer bli 0-1C nu!

Sant. Men det är marginellt om man jämför med ens egen vikt efter all julmat...

Bara till att köpa!
http://www.coolstuff.se/Pussy_Wagon_Nyckelring

;)

Tändningsnyckeln sitter med liten karbinhake så det bara är att kroka loss den vid körning.

Smart! Att jag inte tänkt på det... jag tänker givetvis helt ogenerat stjäla din idé rakt av.

Men, i nuläget har jag hojnyckel, två låsnycklar samt två nycklar till garaget (ytterdörr och innerdörr). Detta sitter på en vanlig simpel fjäderring.

I övrigt så körde jag en sträcka på imponerande 500 meter idag... toppade skräckinjagande 80 km/h... helt outlaw - utan både hjälm och regskylt! :hojraket

Skivlåsnyckel i en ring tillsammans med tändningslåsnyckeln... Den ballaste kombination en man kan ha förutom Gillette rakskum och en kraftigt begagnad BIC-hyvel!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing