Nyckelbensåret 2009.

Mr Granheden har lärt ut till mig och många andra hur man prickar ett hål i en märgspik utan att se det :hihi.

Hursom så finns det mycket att säga om dessa frakturer. Men J.Nowak visade att många har besvär efter frakturerna vilket många föregångare till honom hävdat inte är ett problem.
Men som sagt det finns brister i den studien, bla saknas det en jämförande grupp som har opererats.

Jag opererar nog dom som har mer 10mm diastas (mellanrum), ett mellanfragment som står på tvären eller om den ligger väldigt långt ut så misstanke om ligament skada finns.
Försöker vara pedagogisk och förklara vilka aternativ som finns.

That`s it :tummenupp

Jag tycker vi har dig som konsult när bryter ben i kroppen och sen döper vi om dig helt enkelt. Nyckelbens-Doktorn:tummenupp

Aaaaaaah,,, i morgon ska jag och förberedas för nyckelbensoperation som skall göras på onsdag,,,,, jag blir lite skraj nu. :(

Hålla handen.......

Aaaaaaah,,, i morgon ska jag och förberedas för nyckelbensoperation som skall göras på onsdag,,,,, jag blir lite skraj nu. :(

Hålla handen.......

Jag gjorde samma operation för 1.5 år sen. Jag var lite ynklig och hade ont när jag vaknade upp från operationen samt dagen efter. Men sen gick det jättefort att bli smärtfri. Så var inte orolig, lycka till:krama

Jag gjorde samma operation för 1.5 år sen. Jag var lite ynklig och hade ont när jag vaknade upp från operationen samt dagen efter. Men sen gick det jättefort att bli smärtfri. Så var inte orolig, lycka till:krama

Då var det gjort,, ja lite ynklig är jag nu men förbannat skönt det är klart.

Som lite kuriosa så var jag själv i operationssalen med 3 sjuksköterskor som drog av mig kalsingarna, YES YES och sen vaknade jag på uppvaket, undrar vad jag var med om där alltså.... :hihi:hihi

Drog av kallingarna när dom ska opperera axeln. Hmm skulle jag vara dig skulle
jag kolla så dom inte har KrEngt dig sexuellt:D

Drog av kallingarna när dom ska opperera axeln. Hmm skulle jag vara dig skulle
jag kolla så dom inte har KrEngt dig sexuellt:D

3 sjuksyrror :tungan klart man ställer upp, fast igentligen skulle de bara låna en benbit från höften att laga nyckelbenet med. Fast i min värld så gjorde vi ju nått helt annat tills motsatsen är bevisad.:fakta

Som lite kuriosa så var jag själv i operationssalen med 3 sjuksköterskor som drog av mig kalsingarna, YES YES och sen vaknade jag på uppvaket, undrar vad jag var med om där alltså.... :hihi:hihi

Visst är sjukvården toppen :lol:hihi

God rehab :tummenupp

Finns att ladda ner.
Wild nurses with anesthetized patients, episod 23. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey