Nyckelbensåret 2009.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Ja det är ju så. Man är väl lite unik:rolleyes:

Hoppas allt är bra med dig en liten fråga bara den där pacemakern ser ju inte så liten ut, känns den mycket? Nu när du har en sån får du förhoppningsvis ett långt liv. Min frus farmor har en sådan och hon bara lever vidare fyller 101 i jul.

//Dafe
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hoppas allt är bra med dig en liten fråga bara den där pacemakern ser ju inte så liten ut, känns den mycket? Nu när du har en sån får du förhoppningsvis ett långt liv. Min frus farmor har en sådan och hon bara lever vidare fyller 101 i jul.

//Dafe
Baserat på röntgenbilden ser Flisan ut att vara en cyborg av modellen T6900 (lövedroid). Driftstid ca 2277600 timmar, 260 år. Sen måste man sätta henne på laddning. :tungan
 

Flisan

Mickiz
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV605 S -03
Baserat på röntgenbilden ser Flisan ut att vara en cyborg av modellen T6900 (lövedroid). Driftstid ca 2277600 timmar, 260 år. Sen måste man sätta henne på laddning. :tungan

Haha, tur att man ser ung ut för sin ålder, då kanske man inte är allt för skrumpen vid 260 år :yoparty

Den är inte så stor faktiskt, bara jag som är liten:D 101 år är ju inte fy skam...härligt att hon håller igång så länge

Hoppas allt är bra med dig en liten fråga bara den där pacemakern ser ju inte så liten ut, känns den mycket? Nu när du har en sån får du förhoppningsvis ett långt liv. Min frus farmor har en sådan och hon bara lever vidare fyller 101 i jul.

//Dafe

Man känner den ju från utsidan, men inget som stör en, men kan komma ikläm om man ligger lite konstigt på vänster axel och nu med ett deformerat nyckelben lite högre upp så kan jag ju inte säga att det har blivit bättre. Men jag mår bra och är världens lyckligaste över att ha den lilla mackapären:2cool
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Man känner den ju från utsidan, men inget som stör en, men kan komma ikläm om man ligger lite konstigt på vänster axel och nu med ett deformerat nyckelben lite högre upp så kan jag ju inte säga att det har blivit bättre.

Men lilla hjärtat, det är ju ditt bröst du känner!:) Du har aldrig reflekterat över att du har en likadan på andra sidan? :p Har jag fel, så vill jag gärna känna ändå :D
 

mickelin

Guest
Jag slog av mitt nyckelben förra året i maj. ska opereras i november om allt flyter som de ska på sjukhuset i jönköping.
Men på mig har det gått så lång tid att dom ska skära upp höften och ta benmärg därifrån o typ spackla med i axlen.
Nån som varit med om det här?

Svarar på den här frågan då.... Ja, det har jag och det är skapligt funkis efteråt men med evighetslåååååång rehab när du inte kommer få göra ett skit. Väl stabiliserat lär du dig leva med det. Tips är att sköta den förberedande sjukgymnastiken innan operationen för det gör precis hur mycket som helst för resultatet. Jag har ny, inre nyckelbensled, skruvar och plattor, avkortat nyckelben samt tagit ben från höften så det var ungefär så illa som det kunde bli i mitt fall men ändå med godkänt resultat. lycka till!
 

strömqvist

Unregisted User
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Hultsfred
Hoj
zx9r- TT 600- KTM 400
Svarar på den här frågan då.... Ja, det har jag och det är skapligt funkis efteråt men med evighetslåååååång rehab när du inte kommer få göra ett skit. Väl stabiliserat lär du dig leva med det. Tips är att sköta den förberedande sjukgymnastiken innan operationen för det gör precis hur mycket som helst för resultatet. Jag har ny, inre nyckelbensled, skruvar och plattor, avkortat nyckelben samt tagit ben från höften så det var ungefär så illa som det kunde bli i mitt fall men ändå med godkänt resultat. lycka till!


Gutt o få svar av nån som inte tror de e nån jävla dejttjänst
vad är det för sjukgymnastik som är innan operationen?
Jag har inte hört ett skit mer än att jag skulle opereras i mitten av augusti från läkarna, sen har jag fått ringa o fråga om min operationstid som dom inte kan svara på men nån gång i november.
Sen trodde han att jag skulle va hemma cirkus 4 månader efter operationen.
 

mickelin

Guest
Gutt o få svar av nån som inte tror de e nån jävla dejttjänst
vad är det för sjukgymnastik som är innan operationen?
Jag har inte hört ett skit mer än att jag skulle opereras i mitten av augusti från läkarna, sen har jag fått ringa o fråga om min operationstid som dom inte kan svara på men nån gång i november.
Sen trodde han att jag skulle va hemma cirkus 4 månader efter operationen.

Det är lugnt, rehabfrågor är min grej här på sporthoj.
Sjukgymnastiken varierar beroende på skadan men i allmänhet så behöver du träna upp alla "cuffmuskler" kring lederna, dvs låg belastning med många repetioner. Försök träna de delar av kroppen som du känner berörs av skadan och området som kommer vara stilla under din rehab efter operationen. I första hand kan det vara bra om du fixar en tid till special-sjukgymnast via din husläkare eller den läkare som ska operera dig.
Att dom inte kan ge dig ett exakt datum för operation är bara en logistikfråga för avdelningen. Inget att oroa sig för.
4 månader låter helt rimligt och det beror ju självklart på vad du jobbar med. Räkna med att axeln funkar dåligt åtminstone ett år efter operationen, då blir du inte så frustrerad under rehabtiden.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Gutt o få svar av nån som inte tror de e nån jävla dejttjänst
vad är det för sjukgymnastik som är innan operationen?
Jag har inte hört ett skit mer än att jag skulle opereras i mitten av augusti från läkarna, sen har jag fått ringa o fråga om min operationstid som dom inte kan svara på men nån gång i november.
Sen trodde han att jag skulle va hemma cirkus 4 månader efter operationen.

Jag opererade nyckelbenet för 3 år sen. Det kortades av 1 cm och skruvades ihop och då sa läkaren 4 månaders sjukskrivning, men jag var igång tidigare plus att det blev några dagar när plåt och skruv skulle bort.
Jag kan konstatera att om man får nyckelbenet på rätt plats så kommer det fortare att komma igång.

Nu går jag och väntar igen och det är ju lite tråkigt att bara vänta,,, tur att SH och TV:en finns kan jag säga.
 

Schnitzer

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Sjövik
Hoj
R6 -99
Ansluter mig till sällskapet brutna nyckelben 2009, någon som vet om man plockar ur skrotet som sitter i axeln eller blir det kvar för gott?:va
 

Bifogat

  • 20090604098.jpg
    20090604098.jpg
    239.7 KB · Visningar: 74
  • 20090604097.jpg
    20090604097.jpg
    242.6 KB · Visningar: 75

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ansluter mig till sällskapet brutna nyckelben 2009, någon som vet om man plockar ur skrotet som sitter i axeln eller blir det kvar för gott?:va

Jag plockade ut mina grejer förra gången,,,,,,,,, jag prata med en kille på Sviestad han hade sin plåt kvar.

Har du inga besvär så kan det tydligen sitta kvar.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ansluter mig till sällskapet brutna nyckelben 2009, någon som vet om man plockar ur skrotet som sitter i axeln eller blir det kvar för gott?:va

Otroligt lik min fraktur! Jag ska ta ut mitt skrot tidigast om 6mån sa läkarn. Det är lite olika vad det är för sorts platta dom satt in.

Välkommen till klubben, längesen?
 

Schnitzer

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Sjövik
Hoj
R6 -99
Otroligt lik min fraktur! Jag ska ta ut mitt skrot tidigast om 6mån sa läkarn. Det är lite olika vad det är för sorts platta dom satt in.

Välkommen till klubben, längesen?

Var i April, halvtaskig start på säsongen kan tyckas, både crossen och gathojen har stått större delen av sommaren...
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Var i April, halvtaskig start på säsongen kan tyckas, både crossen och gathojen har stått större delen av sommaren...

Jag la ju min nu i augusti iaf. Men samma här, enduron och gatan har fått stå... hoppas kunna åka i vinter iaf...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top