Nyckel transponder, chip till gsxr k6

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tjena!

Lyckades på något vis tappa tändningsnyckeln tll min K6 mellan förrådet och lgh vilket måste vara närmare 15-20m så den är är ju hopplöst borta (tills jag fixat ny antagligen...):rolleyes:

Jag vill gärna ha två nycklar speciellt eftersom reservnyckeln fått sig en smäll vid en tankning!

Jag ringde till AVA och snackade med reservdelar (som verkar vara den enda avdelningen med vettigt folk) som upplyste mig om att en kodning av nyckel kostar bara 410:- :banana

Dock måste man även ha ett nyckelämne som kostar 780:-....

Jag misstror kategoriskt alla ÅF och slog sålunda en lov på ebay och hittade nyckelämnen för ynka 120:- (blev glad igen)! Såg tyvärr att dessa inte inkluderade transponder eller nyckelchip som krävs för att kunna koda nyckeln och det finns inte heller till salu separat.

Hela tjänsten inklusive kodning erbjuds av ett företag på ebay men dom är tom. dyrare än AVA!

Tills sist min fråga!

Var kan jag hitta en transponder eller chip som passar nyckeln?

Finns det rentav någon fixare som har piratgrejor och kan koda?

Vet att det inte är mkt pengar men vill gärna känna när jag hämtar den från AVA att jag bara betalade xxxkr för min nyckel :D

PS. För att undvika jämförelser med bilar, lastbilar, finlandsfärjor och kameler så VET jag att nycklar till dessa är MKT dyrare!

Nyckel med chip kan du inte handla på amerikanska ebay då grabbarna på andra sidan pölen inte har Immo. Tjacka nyckelämne på tyska eller engelska EBAY...

Nyckel med chip kan du inte handla på amerikanska ebay då grabbarna på andra sidan pölen inte har Immo. Tjacka nyckelämne på tyska eller engelska EBAY...

Glömde skriva att det var engelska ebay!

Firman som utförde hela jobbet låg i polen faktiskt!

Har hört om problem med amerkanska ECU som köpts osv. så jag undvek det men tack ändå!

Även om det går att spara några spänn känns ju Ava
som den enkla lösningen.
Blir det något strul med nyckeln från polenfirman kan det
ju bli lite trassligt medans det är rätt enkelt att svänga förbi Ava och vara dryg ifall det skulle strula :tungan

Även om det går att spara några spänn känns ju Ava
som den enkla lösningen.
Blir det något strul med nyckeln från polenfirman kan det
ju bli lite trassligt medans det är rätt enkelt att svänga förbi Ava och vara dryg ifall det skulle strula :tungan

Polen firman är inte aktuell då dom tar ca 2000:-!

Är mer en komplett nyckel jag är ute efter och inte bara själva "hylsan"!

Vet någon var man kan få tag på kompletta nycklar med chip är jag självklart intresserad!

Jag tror att jag har kablage för att koda om boxen till ny nyckel till suzuki dock har jag nog slarvat bort beskrivningen på hur man gjorde..

Själva kablaget är bara två små sladdar som byglar kontakterna bak på hojen på ett visst sätt... Men man måste ha en gammal nyckel med chip för att det ska funka.

Jag tror att jag har kablage för att koda om boxen till ny nyckel till suzuki dock har jag nog slarvat bort beskrivningen på hur man gjorde..

Själva kablaget är bara två små sladdar som byglar kontakterna bak på hojen på ett visst sätt... Men man måste ha en gammal nyckel med chip för att det ska funka.

Behöver inte koda om utan är bara ute efter en okodad nyckel!

Verkar som det blir allt via AVA ändå :(

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back